Gå til innhold

Stor nok PSU ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vil Corsair CX 600 W holde til dette ?

 

CPU: Intel i5-4670K
CPU Kjøler: Cooler Master Seidon 120V

GPU: Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC (2 stykker i CROSSFIRE)
HK: MSI Z87 MPOWER MAX AC

HDD: Seagate Desktop HDD 1TB 7200RPM
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
RAM: Kingston HyperX Black 8GB 1600MHz

Mvh Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nyttet ikke med en budsjett PSU i CX klassen å drive dettte.

 

Du må minst ha TX serien av bedre kvalitet.

Godt mulig 600 watt går akkurat her, men en billig PSU vil nok slite veldig på komponentene at det er fort gjort de enten går i stykker eller degraderes.

Lenke til kommentar

Du bør minst ha 700W, og helst en god en. En effektiv 700w er stillere og mer stabil. Stabil strøm er bra for hele maskinen.

 

Husk at PSU er noe du veldig sjeldent oppgraderer. Så bruk heller ekstra penger på den, i forhold til komponenter du bytter oftere.

 

Jeg ville droppet crossfire og heller oppgradert skjermkort om et år eller to, med en mye bedre strømforsyning.

Lenke til kommentar

mine 970 sli oc 1450/7500 kort + 4790 @ 4500 med masse vifter, 3 disker og sånt trekker max ca 500 watt. så ja, den cx 600 vil være stor nok. 

 

98% av alle psu tips her på forumet er overkill deluxe.

 

dog ikke noe i veien med overkill forsåvidt, men alt med måte, du trenger ikke en 1200 watt psu. et par hundre watt extra slik som den 750'n du linka til er plenti.

Lenke til kommentar

290x har en tdp på 290w, cpu er vel 84. Legg på opp til 100 for ymse og du er fortsatt trygt under 500. Cx er nok den dårligste fra corsair, men fortsatt en moderne psu,så burde ikke være noe problem. La budsjettet bestemme du, har du råd, ta en bedre serie, hvis ikke ser jeg ikke noe problemer med det heller..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...