Gå til innhold

Gåen vifte 2stk 980.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg brukte en del penger på ny cata for vel to mnd. siden med bla. 2stk 980 kort. Ved to anledninger har det plutselig kommet noen ulyder fra kortene, og ser at nesten identisk i begge kortene har en av viftebladene knukket av. Det har jo nok ikke skjedd av seg selv, men er nok en ledning som har viklet seg inn og bråstoppet viften, da jeg var altfor ivrig på å få i gang maskinen til å tenke på cablemanagement....

Jeg har tatt ut begge de brukne viftebladene og det er ikke noe problem med det ene skjermkortet, men den andre har nok slått seg noe skjev, og bråker nå noe fælt. Hvordan går jeg frem fra nå? Kan jeg levere de til reparasjon et sted? Evt. hvor. Går ut i fra at dette ikke akkurat går innenfor garanti/reklamasjon komplett.. Kan man kjøpe vifte og reparere selv?

Det er jo kort for 13k så det er vel billigere med reparasjon enn å kjøpe nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så veldig stor forskjell på dette? Angående garanti er det over 6 måneder gamle blir det vanskelig med tanke på garanti særlig ved transportskader, hvis ikke kan du både være heldig og uheldig, får du pristilbud hva det koster å reparere så er vel det bedre en å gjøre det selv, skjermkort er mye vanskelige en cpu, er fort gjort å ta feil skruer da kan kortet gå fort i stykker uten kjøling.

NVIDIA-GeForce-GTX-980-Back.jpg

 

Eneste jeg fant:

Alpenföhn Peter 2 Universal VGA Kjøler Passer de fleste modeller!

 

Ellers blir det nok en form for vannkjøling løsning:

EKWB EK-FC980 GTX NI GPU Block Full-Cover GPU Water Block, GeForce GTX 980, 3mm LED Diode, Nickel Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...