Gå til innhold

Bilder sletta, men fortsatt der?


Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har fått alle mine bilder sletta på mitt SD-kort. Gjennom Recuva finn eg 191 av dei, dog uopprettelige. Det er for så vidt ok. Går det ikkje, så går det ikkje. Men, som de kan sjå i screenshoten, det står at 5979 filer er ignorerte. Ignorerte fordi dei er meir enn 'uopprettelige'? Eller finst desse ein eller annan stad som eg ikkje er smart nok til å skjøne? Dei 191 ligg i mappa som er markert.

 

Og kan profesjonelle bedrifter hjelpe meg betre enn Recuva? Dette er ikkje noko som det er verdt å betale 5000-10000 for, men om det kjem ned mot ein tusenlapp eller to må eg nesten vurdere det. Men eg set pris på all hjelp!

 

post-119123-0-26544900-1430918539_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke erfaring med slik software da jeg aldri har fått bruk for det (bank i bordet), men jeg har en kode til Sandisk Rescue Pro hvis du har lyst til å prøve. Vet ikke om det fungerer på andre kort enn Sandisk, men det er verdt et forsøk kanskje :-) Koden har fulgt med når jeg har kjøpt minnekort selv, derfor har jeg 3-4 liggende her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange filer var på minnekortet da du slettet dem?

Tipper en god del av filene er fragmenter fra filer som har blitt delvis overskrevet kanskje fra flere slettinger tilbake. Mange av disse kan nok ikke hentes inn igjen - eventuelt bare deler av dem.

Dei 5979 bilda høyrest eigentleg ut som eit korrekt antal. Utan at eg kan seie det sikkert. Men minst 3000. Når du seier "en god del av filene", meiner du då dei 191 eller dei 5979?

Lenke til kommentar

Elkjøp/Lefdal har vel tilgang på noe Ibas-verktøy (men selvsagt langt unna like kraftige saker som IBAS selv). Du kan jo prøve det.

 

http://www.elkjop.no/cms/20131206_131555/aftersales-0034-5-datagjenoppretting/

 

http://www.ibas.no/nyheter/artikkel/gjenskape-slettede-familiebilder-hos-elkjop/#.VUpiXJM42AU

 

Men i etterpåklokskapens lys (og ikke det at jeg skal gni det inn), hvorfor har du mange tusen bilder på et minnekort?

Lenke til kommentar

Elkjøp/Lefdal har vel tilgang på noe Ibas-verktøy (men selvsagt langt unna like kraftige saker som IBAS selv). Du kan jo prøve det.

 

http://www.elkjop.no/cms/20131206_131555/aftersales-0034-5-datagjenoppretting/

 

http://www.ibas.no/nyheter/artikkel/gjenskape-slettede-familiebilder-hos-elkjop/#.VUpiXJM42AU

 

Men i etterpåklokskapens lys (og ikke det at jeg skal gni det inn), hvorfor har du mange tusen bilder på et minnekort?

Takk! Dette var ikkje så altfor dyrt. Men ja, tusenvis av bilete. Dumt, men ikkje krise. Dei viktigaste bileta klarer eg alltids å få over. Dei bileta eg aller helst vil ha tilbake er dei siste eg tok, som eg enno ikkje hadde overført.

Lenke til kommentar

Brukt default scan? I såfall prøv deep scan. Fant mye mer med deep scan den gangen jeg brukte Recuva.

Deep scan, ja. Det eg reagerer på er kva® dei 5979 er. Om desse skal reknast i ein kategori under 'uopprettelig' til og med, eller om dei er på kortet ein eller annan stad, og kan hentast ut igjen.

Lenke til kommentar

Hvis du har brukt kortet over en lengre periode og innimellom slettet bilder på kortet så får du mange bruddstykker av informasjon og det gjør jobben vanskeligere for et recoveryprogram.

 

Ofte må du kjøre programmet flere ganger for og få ut all informasjon.

Lenke til kommentar

Hvis du har slettet bilder i flere omganger kan du stort sett glemme å få de tidligere bildene tilbake. Du kan ikke få tilbake alle bilder som noensinne har vært på kortet - sånn fungerer det ikke.

Det du kan håpe på å få tilbake er hva du slettet på kortet sist gang du slettet - eventuelle tidligere bilder er sannsynligvis overskrevet, og da er de borte.

 

Var det flere tusen bilder på kortet da du slettet sist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...