Gå til innhold

HomeNet - VDSL, hastighets erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mottok mitt Zhone 6718-W1 multimodem rett før helgen, fikk koblet opp dette sent i går kveld.

 

For meg var dette et modem som jeg ikke kunne bruke:

Kundene har ikke admin-tilgang på dette, kun en "user" med begrenset funksjonalitet.

Modemet kommer satt opp for kun å motta ip-adresser fra Homenet, ikke noe muligheter til å gå inn å sette det til Bridge eller Statisk IP. Bridge eller statisk har jeg behov for, har fast IP fra gammelt av. Support kunne ikke hjelpe med å sette Bridge eller Statisk.

Modemet bruker lang tid på å synke mot sentralen, nå linker jeg opp på 40000/7500, men får dessverre ikke kjørt trafikk da jeg ikke får satt inn IP uten å være admin som jeg ikke har rettigheter til.

 

Web-interface virker gammeldags, og når man er vant med moderne routere så ser man at det er begrenset funksjonalitet.

 

Får håpe jeg får en løsning snart slik at jeg får satt IP snart slik at jeg også får trafikk over modemet og får oppleve VDSL i praksis. I skrivende stund er mitt gamle ADSL-modem på plass...

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nesten samme problemet med stayon. De vil heller ikke oppgi admin passord, men de satt heldigvis mitt modem i bridge. Siden jeg ønsket å ha kontroll på modemet selv, så kjøpte jeg eget modem. Multicom/psdata har vdsl modem. Jeg handlet selv på multicom og modem fungerte uten problemer.

 

Mvh Trond 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg er ikke akkurat fornøyd med det nye modemet og sendte de en epost i dag så får jeg høre hva de sier.

edit: Hastigheten til de er veldig bra og får over 20Mbit på nesten 2KM avstand til sentralen.

Med ADSL så hadde jeg rundt 15Mbit hvor telenor kun klarte å levere opptil 12.

Har hatt de helt siden de het Bluecom for ca 10 år siden og har vært fornøyd med de helt opp til nå hvor de har begynt å levere multimodem med de standard crap multimodemene som kun fungerer på surfing. får man noe traffikkpå multimodemene med router/wifi så knlerer de som regel og dør av varme i løpet av ett par år.

 

 

Heisann, i april i forbindelse med at telenor oppgraderte sentralen min til VDSL så fikk jeg ett bra tilbud fra de med ett bridget modem.

Jeg ringte da dere for å høre om hva dere kunne tilby og fikk en bra avtale trodde jeg da dere sa at de nye modemene på VDSL 2 kunne bridges og bestilte da hos dere med bindingstid.

Grunnen til at jeg valgte dere og har brukt dere i mange år er at dere (helt fra dere het bluecom)har tilbydd bredbånd med kun modem og har brukt penger på eget utstyr til å sette opp brannmur/router som er mye mere funksjonibelt enn det som er innebygget i de fleste alt i ett multimodem med wifi som normalt dør om man overbelaster de litt med traffikk.

Nå sitter jeg og må velge mellom pest og kolera da dere ikke har levert det som ble lovet ved ny avtale inngåelse. Bruker jeg kun modemet/routeren fra dere så får man ikke gjort noen innstillinger internt på nettverket mitt og velger jeg å kjøre min egen brannvegg bak deres så har jeg så store problemer på grunn av dobbel NATing at det kun fungerer til surfing.

Så håper dere klarer å få satt modemet i bridget mode slik at jeg får det som er gjort ved avtale inngåelse/bekreftlse som ble gjort på telefon

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...