Gå til innhold

Slutt på dagpenger, hva skjer da?


Jumper123

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke forklare min livssituasjon særlig mye, men kan si såpass at det er svært vanskelig for meg å få jobb. Har vært arbeidsledig siden 2013 i tillegg til at det er flere negative faktorer som spiller inn på hvorfor jeg ikke får jobb, selv om jeg faktisk vil jobbe. Jobbet i 3 år i samme yrke før jeg ble arbeidsledig.

 

Mine dagpenger går ut i desember i år, og i tilfelle jeg ikke greier å få jobb/praksisplass til da vil jeg miste dagpengene, ergo jeg vil ikke ha inntekt til å forsørge meg. Nå vil jeg på en måte vite hvilke stønader jeg kan søke om hos NAV etter Desember siden dagpengene tar slutt. Det er ikke koselig å gå i uvitenhet og ikke vite om du kommer til å ha råd til å leie hybel/leilighet etter nyttår eller om du må bo på gata.

 

 

Så spørsmålet mitt er rett og slett, hvilke rettigheter har jeg når dagpengene tar slutt og jeg fortsatt står uten jobb? Er det mulig å søke om å forlenge dagpengene?

 

Jeg vet fra før av at det går ann å søke om såkalt "individ stønad" hvor man sender inn en søknad om penger til livsopphold og husleie. Denne søknaden må sendes inn hver måned og er usikker på hvor mange måneder i slengen man kan få innvilget dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...