Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny TV + lyd. (ca. 10 000,-)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Flytter endelig ut om et par uker, og vil begynne å se på en grei TV jeg kan ha i stuen. Står en liten der fra før av, men jeg tenker jeg vil kjøpe en som i det minste er full HD til å se Netflix o.l. på.

 

Har sett på denne. Ser bra ut, men jeg vet ikke om Philips er det merke jeg har mest lyst på. Spørs også hvor mye lyd man får for de resterende 2000,-.

 

Pris: Tenker maks/rundt 10 000,- for både TV og lyd.

Størrelse: Usikker, kan finne utav det senere.

Bruk: Film, serier, og musikk. Egne filer fra minnepenn og NAS, Netflix og Spotify.

Utstyr: 3D er ikke nødvendig. 3-4 HDMI porter. UHD er vel ikke et minus, men minst full HD. Mulighet for å koble til NAS (WiFi?).

 

Lyd: Jeg vil ha noe god-lyd utenom. Helst 2.1 system. De fleste ser jeg er lydplanker, er disse gode? Pioneer sine systemer har ofte med blu-ray spiller som er bra. Kanskje feil å spørre om lyd i dette forumet.

 

Dette haster ikke egentlig. Kan vente på et mulig salg, kan kanskje gå litt over prisgrensa osv. Det kan skje mye de neste ukene, så jeg er ikke helt sikker på min økonomiske situasjon når jeg har bestemt meg.

 

EDIT: Ryddet litt opp siden det ble ganske langt.

Endret av Ariston
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony W805/W815/W828 i 50 eller 55". 

 

http://www.siba.no/tv-lyd-bilde/tv/50tommerogovertv/sony-kdl55w805-113309

 

Beste bildet i den prisklassen.

 

Og denne lydplanken fra LG:

 

https://www.komplett.no/lg-nb4530an-lydplanke-med-bluetooth/816510?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

Minimalistisk design og god lyd. 

 

Har Sony W815 og nevnte lydplanke selv.

 

Jeg ville ikke kjøpt Philpsen du linker til.

Endret av BigBadAde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Ser jo meget bra ut det.

Gledet meg litt til UHD/4K, men er kanskje ikke noe å ha enda.

 

Hadde foretrukket komplett med deres trygghetsavtale. Hvordan er SIBA? Noe dyrt for deres forsikring.

 

Må bare få sjekket om det faktisk er plass til en 55" TV :) Skal få gjort det i løpet av fredag/lørdag.

 

Har faktisk aldri hatt eller prøvd Smart-TV før.  :whistle: Man kan vel få mange 'apps' - hva med Spotify? 

Lenke til kommentar

Jeg vurderte det slik at 4K ble for tidlig. Mener man må litt opp i pris for å få en bra 4K TV.

 

Har aldri brukt trygghetsavtale/forsikring så det kan jeg ikke svare noe på.

 

Jeg bruker Smart-TV delen veldig sjelden. Har PS4 og Apple TV som jeg heller bruker til netflix osv.

 

Hvis Smart-TV er veldig viktig så er ikke det ikke Sony som har den beste å med flest apper, men det fungere helt greit. Har feks netflix. Spotify er jeg usikker på og får ikke til å sjekke nå.

Lenke til kommentar

Hmm, ok. Har jeg behov for en slik avtale i det hele tatt, eller vil f.eks. en innboforsikring dekke det viktigste?

 

Smart-TV er ikke veldig viktig. Det eneste jeg tror jeg trenger er egentlig Netflix og Spotify.

Vil en Chromecast gi meg slike funksjoner? Fikk en gratis nylig, kan ikke så mye om det.

 

Her er "stuen": http://imgur.com/a/N7Jzv

Hvor stor TV tror du jeg får plass til der? Det er en 32" på bildet, en Sony KDL-32P3020.

En 55" er kanskje for mye? Sikkert mulig å ommøblere og kanskje skaffe større TV-benk også.

Det er kanskje ikke rette plassen å spørre om dette heller, men kanskje noen kan gi tips? :p

Endret av Ariston
Lenke til kommentar

Det er vel individuelt om man mener at man har behov for en sånn forsirking. Innboforsirkingene kan jo også varierer. Jeg har aldri kjøpt forsikring på noe elektrisk jeg har kjøpt.

 

Nettflix har vel alle merkene. Tror det går an å streame spotify fra android telefon til Chromecast. Men dette er jeg ikke sikker på.

Mener da også at det skal gå ant å streame fra telefon til Smart-TV.

Det går iallefall av å koble telefonen opp til den lydplanken med Bluetooth og  spille det av på den måten. Det gjør jeg selv.

 

Litt vanskelig å danne seg et bilde av hvor stor stua er. Men den sofan vil nå iallefall bli stående forran nedre del av TV'n. Hvis du får flyttet sofaen litt så er det vel ikke noe problem. 

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Da må jeg egentlig bare gripe muligheten. :)

 

De hadde tilbud på 50" versjonen i helgen, men selv ikke den var så billig.

Skal nok klare å få plass til 55".

 

Vil du fortsatt anbefale den lydplanken, eller noe dyrere? Har ikke noe imot å "bare" bruke 9500,-, men god lyd er viktig.

Står i kundeavisen at de har -25% på lydplanker, kanskje noe der? De har ikke den LGen du anbefalte derimot.

 

Må jeg bare finne ut om jeg skal bestille på nett 1. mai eller i butikk 2. mai. 

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Da må jeg egentlig bare gripe muligheten. :)

 

De hadde tilbud på 50" versjonen i helgen, men selv ikke den var så billig.

Skal nok klare å få plass til 55".

 

Vil du fortsatt anbefale den lydplanken, eller noe dyrere? Har ikke noe imot å "bare" bruke 9500,-, men god lyd er viktig.

Står i kundeavisen at de har -25% på lydplanker, kanskje noe der? De har ikke den LGen du anbefalte derimot.

 

Må jeg bare finne ut om jeg skal bestille på nett 1. mai eller i butikk 2. mai. 

 

Det går jo også litt på hvilke forventninger du har og hvor strot rom du skall fylle med lyd. En lydplanke blir ikke noe surroundanlegg , men jeg synes det holder.

Jeg mener den fra LG er veldig bra for  de kronene..

 

Et alternativ kan være denne fra Philips: https://www.komplett.no/philips-fidelio-htl9100-soundbar/790992

Den har litt bedre lyd, mer bass og det er mulighet for å ta av de to endene å sette de bak seg så man får noe som ligner på surround. Den er ikke like enkel/snedig å bruke som den fra LG og den tar litt mere plass. Den var forøvrig på kampanje hos komplett i helgen, jeg tror de har denne på elkjøp også.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kikket på den når den var på salg, men tenkte ikke mer på det.

Går nok bare for den fra LG, holder nok det.

 

Stuen er ikke mye større enn det du ser på bildene, er en sofa til til venstre, "foran" TVen.

Er derimot kombinert stue/kjøkken så rommet i seg selv er jo større.

Størrelsen er også hvorfor jeg ville ha 2.1 og ikke 5.1. Vanskelig å finne plass til 5 høyttalere.

 

Jeg må være meget heldig hvis jeg skal få den til helgen, så jeg venter nok og ser om det kommer noe på salg i løpet av uken. Enten den eller en annen. Hvis du ser noe må du bare si ifra :)

 

Så stikker jeg innom elkjøp på lørdagen og håper at de har inne TVen. Kanskje mulig å holde av en.

 

Takk for hjelpen :)

 

Et siste (forhåpentligvis) spørsmål: Kalibrering. Har du noen tips der? Har aldri gjort det før, men det er vel veldig anbefalt å gjøre.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/lg-nb3530a-lydplanke-med-bluetooth/813182

Hva med den? Finner ikke ut hvorfor og hvor lenge, men den er på tilbud.

10 mindre watt på basshøyttaleren, men ellers nokså lik utenom utseende.

 

Er det en eldre dårligere modell, eller er den også god?

Det er en dårligere modell. Ligger nivået under den fra LG som jeg linket til.

Ville lagt i den ekstra tusenlappen i forskjell hvis det står mellom de to.

Lenke til kommentar

Expert matcher prisen på Sony TV-en også. JBL sin SB400 er en utrolig fin lydplanke som jeg anbefaler på det sterkeste. Se om du får prutet det ned til rundt 10 lapper totalt. Tryghetsavtale får du hos både Elkjøp og Expert. Innboforsikring i forhold: vanligvis ca 4000kr egenandel, 25%+ verditap i året, dekker ikke om TV henger på vegg, og lynnedslag uten galvanisk skille er nok vanskelig å få dekket :)

Lenke til kommentar

Takk for tips :)

 

Tenker du på denne?

Det er ikke helt lik TV i så fall. W815 mot W805. Hvem som er best vet jeg ikke. Blir også noe prisforskjell, 8990,- for Expert sin og 6995,- for Elkjøp sin når den kommer på salg. Eller kommer det et salg jeg ikke finner? :)

 

Lydplanken ser fin ut (uten at jeg har sammenlignet), men legger jo på litt på prisen. Går det an å prute i en butikk som Expert?

 

Jepp, 999,- for 3 års trygghetsavtale hos Expert. Går nok for den.

Lenke til kommentar

Takk for tips :)

 

Tenker du på denne?

Det er ikke helt lik TV i så fall. W815 mot W805. Hvem som er best vet jeg ikke. Blir også noe prisforskjell, 8990,- for Expert sin og 6995,- for Elkjøp sin når den kommer på salg. Eller kommer det et salg jeg ikke finner? :)

 

Lydplanken ser fin ut (uten at jeg har sammenlignet), men legger jo på litt på prisen. Går det an å prute i en butikk som Expert?

 

Jepp, 999,- for 3 års trygghetsavtale hos Expert. Går nok for den.

815 har sølvfarget ramme. Å har 600hz motionflow. 805 har svart ramme og 400hz. Forskjellen har lite til ingen praktisk betydning. Med får du dem til samme pris, ta 815. Hvis ikke, kjøp den billigste. Om du ikke har noen spesielle preferanser om hvor du vil handle da, slik jeg har :p

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Ok, så hvis ikke 815 kommer til 6995 så går jeg for 805. Svarte omgivelser er vel bedre uansett?

 

Handler lite i fysiske butikker, så har ikke noen særlige preferanser der nei :p

Jeg vill gjort det ja.

Hvilken farge man liker er jo individuelt. Jeg bryr meg ikke hvilken farge det er, jeg ser på bildet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...