Gå til innhold

Windows 10 kommer i juli


Anbefalte innlegg

 

Tenk så gøy vi får det med Spartan nettleser tror den kommer å dø lenge før den kommer.

 

Håper virkelig windows 10 får støtte for Xbox one spill, så man slipper konsoll, er ganske idiotisk å streame fra xbox one.

Da maskinvaren i de fleste pcer er kraftigere en konsoll.

Hvorfor skal en datamaskin spille xbox one spill? Nei la konsoll få være konsoll!

 

 

Fordi man da får en bedre spillopplevelse om man har datamaskinen? Hva er ulempen med det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

 

 

Jo det gjør du, fordi oppstartstid er veldig lite viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tenk så gøy vi får det med Spartan nettleser tror den kommer å dø lenge før den kommer.

 

 

Hvorfor? Den ser da meget interessant og lovende ut. Er på høy tid vi får litt bedre konkurranse på nettleserfronten, nå troner Google Chrome øverst å utvikler seg jo i helt feil retning og virker å bli mer ressurskrevende for hver nye versjon.

 

Måten Chrome maltrakterer strømforbruket på Mac OS X og Windows er jo smått latterlig, så det er på høy tid at Google får litt konkurranse på dette feltet så de ikke lenger kan sitte å slappe av på tronen å fortsette å kjøre Chrome nærmere og nærmere stupet sånn som de holder på nå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Tenk så gøy vi får det med Spartan nettleser tror den kommer å dø lenge før den kommer.

 

Håper virkelig windows 10 får støtte for Xbox one spill, så man slipper konsoll, er ganske idiotisk å streame fra xbox one.

Da maskinvaren i de fleste pcer er kraftigere en konsoll.

Hvorfor skal en datamaskin spille xbox one spill? Nei la konsoll få være konsoll!

 

 

Fordi man da får en bedre spillopplevelse om man har datamaskinen? Hva er ulempen med det?

 

AtW

 

Jeg tror ikke en datamaskin kunne taklet spill ment for konsoller :)

 

Jeg tror uansett at windows 10 kommer til å bli tusen ganger bedre enn mølet windows 8 :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Hvorfor? Den ser da meget interessant og lovende ut. Er på høy tid vi får litt bedre konkurranse på nettleserfronten, nå troner Google Chrome øverst å utvikler seg jo i helt feil retning og virker å bli mer ressurskrevende for hver nye versjon.

Internet exporer har vel aldri tatt av for oss interiserte, så da hjelper det lite å bytte navn i håp folk skal glemme.

Vi har jo firefox\opera også så det er lite problem.

 

http://time.com/3676679/xbox-one-windows-10/

 

Ser det ikke noe vanskelige å konvertere Xbox one spill til PC, eneste man gjør er å lage en emulator, men uansett vil det nok ta tid før den blir bra nok før det kan spilles like bra som Xbox one, den består av de samme delene som PC uten UEFI bios og med litt annet hovedkort. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

 

 

Jo det gjør du, fordi oppstartstid er veldig lite viktig.

 

AtW

 

 

Like betydelig som maks hastighet på motorvei er 90 eller 160 km/t. Himmelsk forskjell mao.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

Nei takk, jeg vil heller ha windows 10 enn at dem skal sparke en død hest (Windows 8) Det er en god grunn til at dem hoppa over windows 9, bare søke det :)

Hva er definisjonen av en død hest egentlig? Dersom win 8 er en død hest for din del så må vel Win 7 også være det eller? Jeg synes Win 7 fungerer helt uproblematisk og er langt fra noen død hest.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg mener at windows 8 er noe dritt og det er derfor jeg lette etter en pc med windows 7 når jeg skulle skaffe meg en ny pc sist år mens windows 10 ser ut som en forbedra versjon av windows 7 :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

 

 

Jo det gjør du, fordi oppstartstid er veldig lite viktig.

 

AtW

 

 

Like betydelig som maks hastighet på motorvei er 90 eller 160 km/t. Himmelsk forskjell mao.

For min del så har oppstartstiden langt mindre å si en hastigheten på motorveien så den sammenligningen der forsto jeg ikke i det hele tatt....Etter min mening så kan det i beste fall sammenlignes med akselerasjonsfeltet;)

 

Men dersom poenget med WIN 10 er å få bedre oppstartstid så skjønner jeg enda mindre av å lage en ny versjon. Dette burde det være mulig å optimalisert i win 7/ 8.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

 

 

Jo det gjør du, fordi oppstartstid er veldig lite viktig.

 

AtW

 

 

Like betydelig som maks hastighet på motorvei er 90 eller 160 km/t. Himmelsk forskjell mao.

For min del så har oppstartstiden langt mindre å si en hastigheten på motorveien så den sammenligningen der forsto jeg ikke i det hele tatt....Etter min mening så kan det i beste fall sammenlignes med akselerasjonsfeltet;)

 

Men dersom poenget med WIN 10 er å få bedre oppstartstid så skjønner jeg enda mindre av å lage en ny versjon. Dette burde det være mulig å optimalisert i win 7/ 8.

 

 

Skjønner du ikke forskjellen mellom det å ligge å cruise i 160 km/t kontra det å ligge å cruise i 80 km/t på motorveien?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Skjønner du ikke hva han skriver? Svaret ditt har jo nesten ingenting med det han sier å gjøre.

 

AtW

 

 

Hverken du eller han forstår det er mer enn bare oppstart tid som gjelder.

Gjør det jeg skrev og så kom tilbake med spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gjør hva du skrev? Kjøre i 160 på motorveien? Hva med å legge vekk de misvisende analogiene og være konkret?

 

AtW

 

Hva med å følge tråden bakover til det jeg skriver?

Jeg kan godt gjenta her.

Om du har en datamaskin med UEFI, så er windows 8 og windows 10 som å cruise på motorveien i 160, mens på windows 7 føles det som om du cruiser i 80 km/t.

Lenke til kommentar

 

Gjør hva du skrev? Kjøre i 160 på motorveien? Hva med å legge vekk de misvisende analogiene og være konkret?

 

AtW

 

Hva med å følge tråden bakover til det jeg skriver?

Jeg kan godt gjenta her.

Om du har en datamaskin med UEFI, så er windows 8 og windows 10 som å cruise på motorveien i 160, mens på windows 7 føles det som om du cruiser i 80 km/t.

 

 

Om du ikke snakker om oppstartstid, konkretiser hva i alle dager du snakker om, vi kan ikke lese tankene dine, og dine analogier til biltrafikk gjør mere tåkelegging enn oppklaring.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Gjør hva du skrev? Kjøre i 160 på motorveien? Hva med å legge vekk de misvisende analogiene og være konkret?

 

AtW

 

Hva med å følge tråden bakover til det jeg skriver?

Jeg kan godt gjenta her.

Om du har en datamaskin med UEFI, så er windows 8 og windows 10 som å cruise på motorveien i 160, mens på windows 7 føles det som om du cruiser i 80 km/t.

 

 

Om du ikke snakker om oppstartstid, konkretiser hva i alle dager du snakker om, vi kan ikke lese tankene dine, og dine analogier til biltrafikk gjør mere tåkelegging enn oppklaring.

 

AtW

 

 

Alt føles som om det går dobbelt så raskt i forhold til Windows 7...

Merkelig at det ikke kommer frem i det jeg har skrevet tidligere, men vil man ikke forstå, så vil man ikke og holdningene til folk kan jeg lite gjøre med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt føles som det går dobbelt så rakst? Eh, nei. Det er jo en påstand som er såpass virkelighetsfjern at jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok du snakket om oppstartstid, som faktisk er vesentlig raskere med win8 og uefi. Kan du vise noen benchmarks på ting som liksom går dobbelt så raskt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Alt føles som det går dobbelt så rakst? Eh, nei. Det er jo en påstand som er såpass virkelighetsfjern at jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok du snakket om oppstartstid, som faktisk er vesentlig raskere med win8 og uefi. Kan du vise noen benchmarks på ting som liksom går dobbelt så raskt?

 

AtW

 

Om der finnes noe benchmark program som måler følelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...