Gå til innhold

Hvor mange skjermer bør jeg ha til gaming?


Helm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker det slik :nizzen%20setup.jpg

Det var slik jeg så det for meg først, før jeg ante hva som var vanlig. :)

Passer det å ha dem på høykant også når du gjør annet enn å spille?

 

 

 

 

 

Jeg kom til å tenke på noe. Jeg kan kjøpe skjermer med høy oppløsning (2560 x 1440) og justere ned oppløsningen i Windows. Når jeg spiller kan jeg likevel bruke maksimal oppløsning.

 

Men TN er utelukket, de er for dårlige på farger og innsynsvinkel. Det må være IPS eller mellomtingen VA.

Lenke til kommentar

 

Jeg liker det slik :nizzen%20setup.jpg

Det var slik jeg så det for meg først, før jeg ante hva som var vanlig. :)

Passer det å ha dem på høykant også når du gjør annet enn å spille?

 

 

 

 

 

Jeg kom til å tenke på noe. Jeg kan kjøpe skjermer med høy oppløsning (2560 x 1440) og justere ned oppløsningen i Windows. Når jeg spiller kan jeg likevel bruke maksimal oppløsning.

 

Men TN er utelukket, de er for dårlige på farger og innsynsvinkel. Det må være IPS eller mellomtingen VA.

 

 

Ja, 8 bit TN panelene i swift er så dårlig at de er bare til å kaste i søppla.

 

Ja de 3 skjermene jeg har på bildet er swift... Møkkaskjermer  :sick:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:fun:

Lenke til kommentar

Jeg kan kjøpe skjermer med høy oppløsning (2560 x 1440) og justere ned oppløsningen i Windows. Når jeg spiller kan jeg likevel bruke maksimal oppløsning.

Men TN er utelukket, de er for dårlige på farger og innsynsvinkel. Det må være IPS eller mellomtingen VA.

 

Dumt å kjøre annet enn full oppløsning da det gjør bildet veldig groggy pga scaling. Kan gjøre det på spill som reduserer selve vinduet sånn at det blir mindre bilde på skjermen.

Ikke tro på alt som skrives om TN da mye er bullshit. Det beste er å erfare ting selv og så bestemme hva man skal ha.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å bruke kontorprogrammer når skjermene står på høykant? Jeg antar det føles klønete.

 

 

Dumt å kjøre annet enn full oppløsning da det gjør bildet veldig groggy pga scaling. Kan gjøre det på spill som reduserer selve vinduet sånn at det blir mindre bilde på skjermen.

Ikke tro på alt som skrives om TN da mye er bullshit. Det beste er å erfare ting selv og så bestemme hva man skal ha.

I en måneds tid hadde jeg en bærbar, 17,3" FHD. Jeg reduserte oppløsningen til 1600x900. Jeg justerte ting i Windows 8,1 også og resultatet ble bra, jeg så ikke noe galt.

 

Det ble derimot ikke så bra når jeg bare økte størrelsen på ting i Windows uten å redusere oppløsningen. Langt fra alt ble større og mye så rart ut. Men jeg måtte øke størrelsen ganske mye.

 

Spill skalerer mye bedre enn Windows, der kan jeg kjøre full oppløsning uten at ting blir for små.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...