Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil gjerna ha eksen tilbake


Anbefalte innlegg

For et par uker siden ble jeg dumpet av dama, noe som jeg tok veldig tungt og sliter med enda..

hun var min beste venn og kjæreste, og savnet er uholdbart..

 

Alt jeg ønsker er at vi skal bli sammen igjen! 

Vi sender daglig meldinger, hovedsaklig god morgen meldinger og god natt meldinger, men også litt på kvelden eller etter jobb hvor vi prater litt om dagen.

Hun sier hun elsker meg enda og savner meg, men viser lite følelser, men jeg vet at hun har masse følelser for meg, men skjuler det godt. 

God morgen meldingene går oftest i det samme som når vi var sammen, bare mindre hjerter og kjærlige smileys, og istedenfor å si hun elsker meg sier hun at hun er utrooolig/sinnsykt/kjeempe/superduper mega gla i meg! 

 

Grunnen til at det ble slutt var pga jeg hadde en døgnrytme som var ganske drøy, noe jeg har tatt tak i nå, også har jeg vært litt lat til tider (ikke når jeg er med henne) også dreit jeg meg ut på en fest i høst som såret henne. Dette medførte at hun ikke liker at jeg drikker, noe jeg mer eller mindre sluttet med da vi ble sammen for godt over et år siden, men det som utløste bruddet var at hun ville ha pause, hun gråt og gråt flere dager og sa hun elsket meg, men hun sliter litt selv, og trengte tid til å komme seg til seg selv, men pga pausen så ville noen kamerater muntre meg opp og klarte å dra meg med på byn, dette fant hun ut dagen etterpå og dumpet meg..

(vet jeg burde fortalt henne det) 

Jeg er helt klar for å kutte ut disse meningsløse turene på byen og festene, da jeg ikke savner det lenger, dessuten har jeg ikke lenger mange venner og feste med. 

 

Tingen er at i morgen så har hun invitert meg hjem på middag med foreldrene hennes, da både hun og de ville gjerne ha meg på middag!? 

Også skal vi gå på skyting sammen neste uke (felles hobby vi har) 

 

Da lurer jeg på; er det muligheter for at vi kan bli sammen igjen? 

vet at det kan ta tid og at det ikke er noe jeg bør forhaste, men samtidig ikke vente meg ihjel på. 

 

Noen jenter der ute som klarer og sette seg litt inn i hennes situasjon? 

Jeg vet at jeg ikke hadde invitert en eks til middag med foreldrene mine om jeg ikke ville blitt sammen med henne igjen, men hva hun tenker vet jeg ikke helt.. 

 

Noen tips og råd? 

er helt sønderknust og litt desperat, hun betyr så ubeskrivelig mye for meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Selvfølgelig blir dere sammen igjennom, dette var bare et ultimatum, skjerper du deg ikke så er hun på riktig side ihvertfall. Så ballen ligger i gården din nå, dra til legen, skaff deg litt melatonin, gjør som legen sier og gjør det du skal. Uten god søvn er det sååå lett å skli ut på alle mulige måter har jeg opplevd.

Lenke til kommentar

begynner arbeidsdagen kl 07 hver dag, har stort sett stått opp kl 0655 og hastet til jobb, men da dette skjedde skjønte jeg alvoret (vel sent, men skjønte det til slutt) nå står jeg opp kl 0630 hver dag, er litt slit og stå opp, men med en gang jeg er oppe elsker jeg det! 

har endelig tid til å lage frokost, kaffe, se litt på tv og stelle meg litt! 

forstår nå hvorfor hun gjør det slik.

 

hva er melatonin? 

 

Dette er noe jeg går fullt inn for, da jeg begynner på skole til høsten og, og trenger og være opplagt om morgenene, så om hun tar meg tilbake eller ikke er det noe jeg tjener på, men selvfølgelig ønsker jeg henne mer enn noe annet! 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Melatonin er hormon (samme gruppe stoff som finnes i p piller o.l, altså temmelig ufarlig mtp. Bivirkninger) som utskilles i kroppen når det blir mørkt, tar du det blir du søvnig og da kan du legge deg tidlig nok til at du får nok søvn; 22:00-06:00 for eks, når du har gått på det en måned er kroppen vant til å legge seg 22 hver dag og du trenger ikke å bruke "juksemiddelet" lengre.

Lenke til kommentar

Hun slo opp fordi du måtte skynde deg til jobb om morgenen? Snedig.

 

Jeg syntes det var rart da jeg leste at døgnrytmen din var en medvirkende faktor til bruddet. Jeg tenkte at du hadde sklidd ut over lang tid og at døgnrytmen din gjorde det vanskelig for henne fordi du slet med å overholde avtaler, gikk glipp av måltider og bråket når hun skulle sove. Da hadde det kanskje vært naturlig å reagere på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei TS.
Pass på litt nå fremover, du kan fort ende med å bli satt "på pinebenken". Du står der med lua i hånda og ber om "tilgivelse", hun avventer og gjør hva hun vil i den perioden, mens du er good guy.
Vært gjennom det selv, og starten på min historie er veldig lik den i førstepost. Gjør det slutt pga. bagatell, men tar deg halvveis inn i varmen igjen. Akkurat nok til å ha deg rundt lillefingeren. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med forrige poster!

 

Si klart ifra om hva du har bestemt deg for av personlige 'forbedringer'. Men gjør det helt klart at du overhodet ikke går på noen middag med foreldrene hennes så lenge dere ikke er sammen! Det er bare teit, og alt ligger da til rette for en: - 'nå skal vi ta en alvorlig prat med deg om dine feil slik at du kan aller nådigst få lov til å bli sammen igjen med datteren vår' -samtale!

 

Har hun slått opp, så har hun slått opp! Det må du sørge for at hun også merker på kroppen! Ingen god morgen og natta, ingen middager her og der, slik at hun kan lure på hva du bruker tiden på, og kanskje angre litt!

 

Så lenge du logrer og hopper når hun sier hopp, så kommer dette aldri til å bli noe annet enn et forhold der hun er sjefen.

 

EDIT: Trust me! Kjappeste måten å få henne tilbake på, er at hun forstår at hun muligens står i fare for å miste deg!

 

Nå vet hun at du er desperat, og da kan dette ta laaang tid.

Endret av ozone
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kutt henne ut, og bli bedre. Fiks på feilene dine.

 

If it's ment to be, it's ment to be.

 

Hvis du likevel aktivt vil gå inn for å "få henne tilbake", for all del; ikke mas på henne. Det viktigste her er at du blir en bedre person, og at hun ser og føler på at du akkurat har blitt det.

Lenke til kommentar

Synes også det virker merkelig at hun dumper deg pga døgnrytmen din. Nå vet ikke vi hva du hadde gjort for å såre henne tidligere, men er ihvertfall ingen vits å omgås som venner når du har såpass sterke følelser. Snakk med henne og fortell at hvis dere ikke har tenkt å være i et forhold er du nødt til å gå videre, noe som igjen betyr at dere kutter kontakten. Det er vanskelig, men hvis hun går videre og dere beholder et vennskap så vil hun såre deg mange ganger fremover uten tvil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Tenkte jeg skulle legge inn et lite synspunkt fra en jente :)

 

Hvis hun ikke vil ha deg, så hadde hun kuttet deg ut. Eller i det minste ikke skrevet søte ting som gir deg forhåpninger. Jeg personlig er sånn at om jeg har tenkt meg videre, så kutter jeg. Enten lite eller ingen kontakt, fordi selv om det er vanskelig, så er det den måten som fungerer best. Jeg har tidligere prøvd på nytt med en eks, og i denne perioden inviterte jeg ham ikke hjem til foreldrene mine, nettopp fordi jeg ikke visste om dette kom til å bli noe igjen, og da er det ingen vits å involvere familie. Jeg vil nok tro at hun vil ha deg, ut ifra det du skriver.

 

Så, var det hva du burde gjøre, da :) Jeg har vært i forhold hvor gutten har vært usikker på følelser og ønsket en liten pause for å kjenne etter om han savnet meg osv. Da ga jeg ham space og prøvde å ikke skrive så mye til han, tok ikke initiativ til å møtes, fant på mye med venner og var ikke så "på" og ikke så raus med "sweet talk". Da kom han løpende tilbake fordi han følte han var i ferd med å miste meg helt. Han hadde da forstått at han faktisk har følelser for meg, og at han vil ha meg. 

 

Så slik som noen skriver over her, gi henne litt følelsen av hvordan det er at du lever ditt eget liv uten henne. Og siden du begynner å få ting litt mer på stell, vil hun jo se at du forbedrer deg også. Da vil jeg tro at hun kjenner hva hun føler for deg, og gjør noe med det. Det er vanskelig å gi space til noen man er så glad i, men for all del, gjør det - mas vil bare gjøre at hun vet hvor hun har deg, og da kan dette fortsette i lang tid... Og selvfølgelig skaper det jo stor usikkerhet for deg, når du ikke vet hvor du har henne. Det er ikke noe godt å bli dratt på slep over lengre tid, så det burde du unngå å utsette deg for.

 

Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tusen takk for råd! 

 

En liten oppdatering: 

 

Jeg gikk på middagen, følte det ble for dumt og avlyse samme dag (la meg tidlig) 

Da jeg kom var hun ikke ferdig stelt, så jeg ble med henne opp på badet hvor hun fønet håret sitt. Det var utrolig vanskelig, for hun var smilende og fremstod glad, og jeg ville bare kysse henne og kose med henne, vi klemmet et par ganger, før vi gikk ned i kjelleren og spilte noen runder biljard. Det var forsåvidt kjekt det, vi pratet og spilte, og etterhvert spurte jeg henne om det var slik at det ikke finnes en kjangse for at vi blir sammen igjen, for er det tilfelle så klarer jeg ikke å se henne mer, da fikk jeg til svar at hun ikke visste hva som kom til å skje, og at hun trodde hun elsket meg. 

Hun fortalte om jobben sin og de tingene der som gjør henne glad, og det var fint og se henne smile, noe som fikk frem smilet mitt også, selv om jeg hadde veldig vondt inni meg. 

 

Etterpå gikk vi opp og åt hjemmelaget pizza, foreldrene har alltid sagt de liker meg og de var veldig hyggelige, så praten var ganske useriøs og flyten var grei, jeg greide å skjule hvor trist jeg egentlig var, men fremstod ikke lykkelig. 

Etter maten ryddet jeg og faren hennes bordet før vi gikk ned igjen. Hun snakker med meg og oppfører seg som hun alltid har gjort, bare uten flørting og kosing. (Vi var veldig kosete, koste alltid uansett hvor vi var eller hvem vi var med og flørtet hele tiden) 

Jeg sa det var vanskelig og ikke oppføre meg som vi var sammen lenger.. det syntes hun og. 

 

Mens vi spilte begynte vi og tulle og le litt, og ertet hverandre for å distrahere mens vi spilte, noe som igjen fikk frem smilet mitt, og hennes. Latteren kom innimellom også. 

Etter noen runder hvor jeg vant og gav henne trøsteklem satte vi oss i sofaen og pratet og hørte på musikk.

Da pratet vi litt mer seriøst, jeg fortalte at jeg hadde umiddelbart etterpå tatt tak i døgnrytmen min og fortalte henne hvordan det gikk, og det likte hun og høre. Har bestemt meg for at turer på byen (nattklubber) er jeg ferdig med, ettersom jeg ikke har hatt det noe kjekt der på veldig lenge er det noe jeg er mer enn villig til å gi opp. det likte hun, men hun er litt usikker på om hun tror meg, men hun ville fortsatt kunne gå ut med noen venner og meg sa hun. 

 

mens vi satt og pratet så strøk jeg henne på armen, noe hun likte godt, og hadde bena mine oppå hennes, fordi hun var kald (vet ikke om det var et hint eller bare konstantere det) 

jeg klødde henne på ryggen og, noe hun elsker. Jeg fortalte henne at jeg savnet henne, og hun sa hun savnet meg og. 

Jeg fortalte også at det er ingen andre enn henne jeg ønsker, og fikk 'samme her' som svar. 

 

Hun ble tante til en nydelig liten gutt i vinter og elsker å være med han, og jeg spurte om jeg kunne bli med en gang, gå tur eller sitte barnevakt, og det ville hun, hun ville også gå tur med meg en dag, men jeg aner ikke når en av de dagene skulle være. 

 

Jeg fortalte henne også at det jeg følte var at det var en del av henne som bare ville bli sammen med meg igjen og en del som ikke ville det, og det bekreftet hun! 

Når jeg skulle gå så gikk vi inn til foreldrene og sa hade til dem, og i døren gav hun meg en god klem, og sa hun var sinnsykt mega gla i meg.. jeg sa det samme tilbake, men sa også at jeg elsker henne. Hun kikket litt på meg og sa hun elsker meg også enda. 

 

I sms'ene hele helgen var det god flyt og humøret hennes var ganske bra merket jeg, men nå som hun har hatt noen tunge dager på jobb er det ikke like godt engasjement, men hun har begynt å sende meg meldinger i lunsjpausene igjen.

 

Hun foreslår ofte i god natt meldingene at vi kan møtes som etterforskere i en drøm (internt) eller en plass. 

hun klagde ganske masse til meg i godmorgen meldingen jeg fikk idag om hvor dårlig og ustrukturert arbeidsplassen hennes er, om det var for å få trøst eller et kompliment vet jeg ikke, men det er første gang hun har *sytet* til meg etter bruddet. 

 

Jeg sørger for at jeg ikke maser på henne, men prøver å være blid og engasjerende på meldingene, da jeg merket at om jeg ikke var det sluttet hun også å være det, men ikke nå lenger stort sett. 

 

Hun er ofte ute og finner på noe med venner og holder seg opptatt, for hun sa til meg om hun ikke hadde gjort det hadde hun blitt ødelagt. det sa hun forrige helg, da jeg halvveis ignorerte henne hele lørdagen, og det plaget henne, og hun sa det ikke ville gjøre det noe bedre om jeg ignorerte henne. Det var da hun først innrømte at hun savnet meg. 

 

JEG føler forsåvidt at om jeg kutter kontakten og ber henne bestemme seg, da vil hun mest sannsynlig bare bevege seg videre uten meg, selvfølgelig vet jeg hun blir såret, men er ganske sikker på at hun vil bestemme seg for å ikke ta meg tilbake. 

Jeg har forsåvidt en plan, gjerne del deres mening og hvorfor, men for øyeblikket føler jeg det beste for min del er å fortsette slik, forbedre meg selv (merker det på meg selv allerede) og være med henne. I morgen skal vi på skyting sammen, og om hun har hatt en dårlig dag eller uke som det høres ut som så skal jeg prøve å muntre henne opp, da jeg tror at om hun blir i bedre humør etter å ha vært med meg vil det hjelpe. Tenkte å spør henne om å finne på noe til helgen. 
Helgen etter (mai) da har jeg bursdag på søndagen, hun spurte hva jeg skal gjøre da, og jeg sa jeg skulle gjerne tilbrakt dagen med henne, men nå så skal jeg bare gå i en konfirmasjon også på kvelden har jeg ingen planer. Om hun ønsker å være med meg så tenkte jeg å prøve å ha en så koselig kveld som mulig og smile og le masse, det smitter lett på henne også når jeg tenker jeg skal gå så tenkte jeg planen var å si jeg elsker henne, jeg har forstått hva som skal til for å holde forholdet oppe og at jeg hadde veldig godt av disse forbedringene mine, og si jeg ser nå at det var veldig nødvendig! (det ser jeg allerede) også tenkte jeg og kysse henne!* Om hun skulle trekke seg unna så vil jeg bare gå uten å si et ord.. Da vet jeg hun vil sitte og gruble. 

 

*Jeg vant hennes kjærlighet ved å kysse henne en regnfull natt vi var ute og fotograferte, vi løp mot bilen og etter fotoutstyret var lagt i bilen tok jeg tak i henne og kysset henne veldig lidenskapelig, etter det gikk alt som det skulle... frem til nå. 

 

Vet ikke jeg, hun tenker mye, og jeg vet at en del av henne ønsker meg tilbake, derfor vil jeg prøve å vise forbedringer, forståelse og mine positive sider jeg vet hun liker fremover. 
Jeg vet også at om vi skulle bli sammen igjen kan jeg ikke slappe av og si jeg er i mål, da jeg vet at det er nå jeg må bevise mine påstander og det er da hun virkelig vil se om jeg har forbedret meg. 

 

Noen tanker om dette? 

Lenke til kommentar

Eneste jeg er redd for er om jeg venter for lenge, vet jeg ikke må forhaste meg, men går det for lang tid vil hun komme over meg..

kommer til å se det an, men føler det er lenge til å vente nesten 2 uker til før jeg 'prøver' meg igjen..!?! 

I morgen er det forresten 2 uker til hun reiser en uke til tyrkia med moren sin. Jeg tenkte om jeg kysser henne helgen før og hun skulle i så tilfelle avvise meg eller noe lignende, så vil hun gå og tenke på meg hele turen om jeg ikke tar kontakt.. 

 

Trenger noen råd folkens.. 

Lenke til kommentar

Det hun hadde trengt nå, er å se deg hånd i hånd med en annen jente!

Hun har slått opp mann!

DA hadde du fått klart svar på om hun bare leker med deg nå, eller egentlig vil ha deg!

 

Når du oppfører deg slik som du beskriver over, så spiller hun det eldste spillet i boken.

Du lar henne styre løpet fullstendig, og det er feil. Om dere blir sammen eller ikke, så må du ikke la henne gjøre deg til en skjødehund som hun kan rope på og sende vekk når det passer henne. Det er ødelegggende for deg nå, og ødeleggende for forholdet til henne i fremtiden hvis dere blir sammen igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det hun hadde trengt nå, er å se deg hånd i hånd med en annen jente!

Hun har slått opp mann!

DA hadde du fått klart svar på om hun bare leker med deg nå, eller egentlig vil ha deg!

 

Når du oppfører deg slik som du beskriver over, så spiller hun det eldste spillet i boken.

Du lar henne styre løpet fullstendig, og det er feil. Om dere blir sammen eller ikke, så må du ikke la henne gjøre deg til en skjødehund som hun kan rope på og sende vekk når det passer henne. Det er ødelegggende for deg nå, og ødeleggende for forholdet til henne i fremtiden hvis dere blir sammen igjen.

Jeg er uenig, det høres ikke ut som noe spill eller at noen kjører noen ned i grøfta..

Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at hadde hun sitt meg med ei annen jente hadde hun brutt kontakten og fortsatte sitt liv uten meg! kjenner henne såpass godt at det kan jeg si nærmest sikkert. hun er ikke helt som mange andre, og hun tenker litt annerledes. (en av grunnene til at jeg elsker henne) 

 

Er ganske sta så noe tøffel vil jeg aldri bli, har nok vært for sta i det siste tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Jeg vil vel egentlig tro at grunnen til at hun sier at å ignorere henne ikke gjør ting noe bedre, er fordi hun ønsker at du skal vise interesse selv om ting er som de er. Men du ignorerer henne ikke selv om du ikke tar noe særlig kontakt. Så lenge du viser litt interesse når du faktisk snakker med henne. Hvis hun hadde gitt deg opp og gått videre bare fordi du gir henne space, når det er det hun faktisk har bedt om når hun slår opp, så vil hun jo ikke ha deg nok. Altså, hadde jeg bedt om en pause, og så merket at den andre parten tok mindre kontakt, så ville jeg fort funnet ut hva jeg faktisk følte. Og hadde jeg virkelig villet ha denne personen tilbake, så hadde jeg uten tvil blitt redd for at jeg mister ham for godt, og bedt om å prøve på nytt. Det er jo hun som slo opp, det må hun jo kunne stå for. Og hvis hun føler at hun har driti seg ut ved å slå opp, så vil hun jo ta initiativ til å gi det en ny sjanse og få deg tilbake. Hvis man gir opp så lett, så har man ikke sterke nok følelser. Men det du gjør ved å gi henne litt tid til å tenke, ved å ikke trekke deg helt bort, men på en måte vise at hun kan miste deg hvis hun ikke bestemmer seg, er egentlig bare å "tvinge frem" hva hun egentlig vil. Jeg skjønner jo at du elsker henne og ikke vil ødelegge for dere, men hvis hun gir opp, så får man liksom ikke gjort noe mer med det. 

Er det bedre å ha falske forhåpninger i lang tid, uten å vite hva som vil skje med dere - eller å vente i to uker på et konkret svar? Ingen av delene er lett. Du må jo bare bestemme selv hva du vil gjøre. Men det er jo leit om du ender opp enda mer såret..

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vil vente til da er for å bedre vise henne at jeg forbedrer meg, og de gangene jeg er med henne så vil jeg gjøre alt jeg kan for at hun skal trives og være glad. Jeg har alltid gått henne til å le, og om jeg får det til noen ganger og viser henne de sidene av meg jeg vet hun liker og i tillegg viser forbedringer hos meg selv vil jeg kanskje vekke noen følelser i henne.

Men ja, å vente så lenge er vanskelig...

Har bursdag den søndagen, og mistenker at hun vil gi meg en liten overraskelse, men er ikke sikker! Hun fortalte meg idag at hun har voldsomme mensensmerter og det har nok påvirket humøret litt, for jeg merker fort når humøret går opp eller ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...