Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Internett, snille foreldre+bilen deres eller en egen liten dårlig billig bil å skru på + Diskusjon.no og verktøy så er du i gang! :)

Vi eier en gammel 98 golf og får nok ikke lov til å skru på den, har heller ikke penger til å kjøpe noe spesielt å skru på om det var det du mente :p

Lenke til kommentar

Vrakpant er 3000 kroner dukker av og til noen opp på finn for den summen om du sjekker torget og under bildeler. eventuelt om du bor nærme sverige så kan du få deg billigere bil der, men husk at den må momses inn til norge, og om du skal ha skilter på den så må du betale engangsavgift, og da blir det dyrere igjen, men for noe du skal demontere og skru sammen igjen og ikke nødvendigvis bruke så kan det være like greit :)

Endret av Inz4ne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vrakpant er 3000 kroner dukker av og til noen opp på finn for den summen om du sjekker torget og under bildeler. eventuetl om du bor nærme sverige så kan du få deg billigere bil der, men husk at den må momses inn til norge, og om du skal ah skilter på den så må du betale engangsavgift, og da blir det dyrere igjen, men for noe du skal demontere og skru sammen igjen og ikke nødvendigvis bruke så aknd et være liek greit :)

Blir bittelitt dyrt kanskje akkurat nå, men gjør det sikkert senere engang. Bor i en liten isolert by på østlandet så dukker nok sjeldent opp biler til vrakpant her, men får nå se. :p Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Tja, hvor på østlandet bor du? Om det er i nærheten av Hvittingfoss og du ønsker å prøve deg på å skru litt så skal jeg muligens demontere en Peugeot 405 om noen uker. Om det er inntresant så kan du sende meg en PM :)

Jeg mente vestlandet haha, skrev feil sorry. :p Bor i Kristiansund

 

 

Finner mange gode tutorials på Youtube angående mekking. Enkelte har kanaler som dekker veldig mange hjemmeprosjekter på diverse biler, noen er veldig detaljerte og filmet i god kvalitet.

Tips til en bra kanal? :D

Lenke til kommentar

 

Internett, snille foreldre+bilen deres eller en egen liten dårlig billig bil å skru på + Diskusjon.no og verktøy så er du i gang! :)

Vi eier en gammel 98 golf og får nok ikke lov til å skru på den, har heller ikke penger til å kjøpe noe spesielt å skru på om det var det du mente :p

 

Kjøpte min første bil for 6500 (og det var eit relativt dyrt merke, bmw, og ja den kjører og går). Med jobb på biltema bør 4-6000 være lett å skrape sammen :D Kaster du skiltene så slipper du årsavgiften (med kaste mener eg levere de inn, kjøp ein med allerede betalt årsavgift for dette året). 

 

Da har du eit billig prosjekt, kan lett tjene litt på det. Sett litt på verdien av bilen min, den er på ca 20.000 +- litt.

Fekk den så billig fordi det å fikse bilen på eit verksted ville kosta ca 40.000 i arbeidstimer + delene de bruker (de bruker vel alltid orginalt eller vertfall svært dyre deler). 

 

Brukt ca 2000 på bilen og den er "snart" eu godkjent :D

 

Da har du prosjektbilen, helst ein bil som ikkje er eu godkjent ettersom det er lettere å fikse noe du vet er gale (enn å leite etter feil noe som er vanskelig uten erfaring eller diagnose verktøy). Så når du fikser bilen ser du på YT ved siden av, gjør det samme som videoene og skaffer deg erfaring og kunnskap samtidig. Lært mye ut av bmwen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Internett, snille foreldre+bilen deres eller en egen liten dårlig billig bil å skru på + Diskusjon.no og verktøy så er du i gang! :)

Vi eier en gammel 98 golf og får nok ikke lov til å skru på den, har heller ikke penger til å kjøpe noe spesielt å skru på om det var det du mente :p

 

Kjøpte min første bil for 6500 (og det var eit relativt dyrt merke, bmw, og ja den kjører og går). Med jobb på biltema bør 4-6000 være lett å skrape sammen :D Kaster du skiltene så slipper du årsavgiften (med kaste mener eg levere de inn, kjøp ein med allerede betalt årsavgift for dette året). 

 

Da har du eit billig prosjekt, kan lett tjene litt på det. Sett litt på verdien av bilen min, den er på ca 20.000 +- litt.

Fekk den så billig fordi det å fikse bilen på eit verksted ville kosta ca 40.000 i arbeidstimer + delene de bruker (de bruker vel alltid orginalt eller vertfall svært dyre deler). 

 

Brukt ca 2000 på bilen og den er "snart" eu godkjent :D

 

Da har du prosjektbilen, helst ein bil som ikkje er eu godkjent ettersom det er lettere å fikse noe du vet er gale (enn å leite etter feil noe som er vanskelig uten erfaring eller diagnose verktøy). Så når du fikser bilen ser du på YT ved siden av, gjør det samme som videoene og skaffer deg erfaring og kunnskap samtidig. Lært mye ut av bmwen!

 

Jo, men jeg skal spare til diverse andre ting først, for eksempel lett sykkel og det koster jo litt, selv om jeg kan skru litt på en lett sykkel og da :)

 

 

Hadde vært fin trim det ja, men vanskelig å få med seg delene ned igjen da :p

Ekstra trim :D

 

 

Eric The Car Guy har en del greie videoer. Der går det vel mest i japanske biler og noen fra USA. En del metoder for å feilsøke, samt virkemåten til systemer og komponenter, samt diverse reparasjoner.

Takker

Lenke til kommentar

Jeg er 16år og har selv kjøpt bil for 5000kr, påkostet den 3000 i deler og skrudd selv. Nå er den kjørbar med skilt. Og må til å skifte litt til av slitedeler. Rustfri er den også. ;)

 

Bare å finne seg et skrap å skru på det, så lærer du mye. ;)

Tøft, og hei forresten, hvordan viste du at det var meg? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...