Gå til innhold

VAA oppfordrer til anti-amerikanisme?


Anbefalte innlegg

Først:

Jeg er fullt klar over ytringsfrihet og alt det der.

 

Men, når en person har link til en organisasjon som VAA i signaturen sin, og selv sier at hun er medlem i denne organisasjonen vil det oppfattes som om personen representerer nevnte organisasjon, ikke seg selv eller sine egne meninger. Når da disse meningene er, mildt sagt, kontroversielle og i flere tilfeller direkte diskriminerende, vil ikke min oppfatning av denne organisasjonen eller det den står for utvikle seg i særlig positiv retning.

 

Så, det jeg lurer på er om noen har fått ett endret syn på VAA som følge av deres medlemmers poster på forumet? (Det har jeg .. )

 

og, burde Amerikas venner endre strategi for å bekjempe "anti-amerikanisme" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hengt meg særlig opp i hva VAA eller UVAA (u=uvenner) har i signaturen.

Tenkte jeg skulle lese det kommunistiske manifest en gang bare for å se hvor langt fra dagens virkelighet det går an å komme. Og hva mener du med at meningene er kontroversielle ? Er det bare du som mener det, eller har du snakket med andre om det ? Syntes det er litt diffust dette her, fortell mer.

Lenke til kommentar
Og hva mener du med at meningene er kontroversielle ?

Meninger som går ut på at homoseksalitet er en sykdom, at narkomane er mindreverdige, at personer med annen kulturell bakgrunn er snyltere av natur, at personer som går i 4-5 klasse burde være strafferetslige tilregnelige osv.

 

Er det bare du som mener det,

Om det er bare meg som mener det vet jeg ikke, men jeg vet at jeg mener det.

 

eller har du snakket med andre om det ?

Nei, det har jeg ikke.

 

Forøvrig er alt jeg har skrevet i denne tråden basert på min svakt venstreorienterte mening.

Lenke til kommentar

Du må gjerne opprette en tråd om meg, siden jeg tydeligvis er et veldig interessant tema!

 

Jeg synes det er like usmaklig å ha link til det komunistiks manifest, som det er å ha en link til SfW eller VVA.

 

Mannen bak VAA heter Fredrik K. R. Norman. Han er en fantastisk mann, som blant annet har arrangert Walk for Capitalism i Oslo. Slike menn vil gamle norge ha! Han gjør svært mye for å opprettholde Norges forhold til USA, og stiller opp i debatter og det hele.

Lenke til kommentar

Ingen her på forumet representerer VAA, Bush, Arnold eller Rottenikken. Jeg kan si meg enig i at Joachim i forhold til dagens politiske normer er temmelig radikal i visse spørsmål, men jeg vi har da folk her i forumet som er radikale andre veien og. Hvis Joachim fronter et radikalt høyresyn så må det stå på hans kappe, og det at han sympatiserer med VAA betyr ikke at de står inne for hva han måtte mene.

Når det er sagt så vil jeg bare legge til mitt syn på "menneskeverd" debatten omkring verdien på et "mennesker" og en "narkoman" (diffrence). Et logisk og rasjonelt syn på saken tilsier at Joachim har rett. Han er mer verd enn en narkoman i etter samfunnsøkonomiske prinsipper. Når det er sagt så er vi mennesker ikke alltid logiske og rasjonelle av oss. Vi har følelser, vi har kjærlighet, vi har MEDMENNESKELIGHET, og her kommer problemen når man skal gjøre avveininger mellom begjær, fornuft og sanser.

Lenke til kommentar
Du må gjerne opprette en tråd om meg, siden jeg tydeligvis er et veldig interessant tema!

 

Jeg synes det er like usmaklig å ha link til det komunistiks manifest, som det er å ha en link til SfW eller VVA.

 

Mannen bak VAA heter Fredrik K. R. Norman. Han er en fantastisk mann, som blant annet har arrangert Walk for Capitalism i Oslo. Slike menn vil gamle norge ha! Han gjør svært mye for å opprettholde Norges forhold til USA, og stiller opp i debatter og det hele.

kapitalismen er ett dårlig system. det er ikke de med det beste produktet som kommer lengst, det er de med ett middelmådig produkt som er sluest som når langt.

har du lest stupid white men?

jeg tror ikke usa vil være noen supermakt om 20-30 år heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...