Gå til innhold

Apple vil ha en slutt på at folk skal stå i kø for nye produkter


Anbefalte innlegg

 

Så enkelt kan det jo også være, men jeg vil tippe at "Get in line online" også har noe med netthandel å gjøre...:-)))

 

Netthandel er nettopp løsningen på de to problemene jeg nevnte.

Og netthandel er ikke noe nytt for Apple. De lanserer ingen nye ideer her - de bare forsøker å legge mer vekt på noe de allerede tilbyr.

Nettopp derfor jeg kommenterte på den noe tåpelig overskriften i artikkelen...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple lanserer dette initiativet nå, slik at de har en god forklaring hvis det i fremtiden skulle vise seg at færre gidder å stå i kø. "Køene er kortere fordi flere velger å bestille på internett."

 

De siste årene har jeg hatt som vane å sørge for at min bonusdatter har nyeste iPhone i hende på lanseringsdagen. Det blir mindre og mindre stress hvert år for å få tak i siste iPhone.

 

Hehe akkurat sånn er det nok.

 

Dem har jo faktisk betalt noen for å stå i kø før.

 

Men er der virkelig noen som har lyst å stå i kø for en iphone7 år 2015? Før så var det jo litt spennende å se hva som har skjedd, hvordan kantene var blitt krympet og skjerm/processor oppgradert så mye at en kunne merke det.

 

Jeg har alltid likt gadgets, men har for eksempel 0 intresse av å oppgradere min galaxy s4+ til en s6. Enda mindre lyst når den koster 7000kr. Hvordan vil da noen reagere som gir blanke faen i gadgets?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortell meg om en eneste lansering fra Apple der det ikke er "lekket" et internnotat på forhånd. Dvs. pr strategien før år 2000 kjenner jeg ikke til....

Den pr strategien er blitt Apple sitt varemerke, og media elsker det.

 

Nå er forøvring Apple sin strategi et gammelt triks, brukt i mange sammenheng, om filmer, nye lover, budsjett m.m.

Dette med å late som at informasjon har kommet ut for tidlig eller feil, gir ønsket pr respons. Innholdet i det som er lekket kan være overdrivelser m.m. Rett og slett artig for pr avdelingen. Styrte rykter er den beste reklame og milliardbesparende i forhold til annonser.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det blir nok litt for enkelt, om man har feil på et produkt (noe de fleste jo har), så skal man liksom bare kunne stikke innom butikken og få hjelp der...

 

Nei, nettsalg er tingen. Da kan man holde kundene på avstand med kompliserte telefonmenyer, upersonlig kundebehandling, eller enda bedre, skjemaer på nett der man må fylle ut alt mellom himmel og jord, og der de vanligste feilene ikke er mulig å rapportere inn! Man får da et saksnummer med lovnader om snarlig oppfølging, og når denne oppfølgingen endelig kommer må man selvsagt logge inn for å kunne lese svaret. Svaret kommer selvsagt fra selveste God-Dag-Mann-Hostesaft som selv har lært datasupport på barneskolen i 2008, og som har et skjema han feilsøker etter. En mail pr spørsmål, der det første når du skal ha hjelp med for eksempel telefonen din som har bøyd seg er "If you have a macbook air, a macbook pro or a macbook, does the LED light on the power supply light up?"

 

Det er klart dette løser mye for stakars Apple!

Lenke til kommentar

 

Det er klart dette løser mye for stakars Apple!

Jøss, der var jo Snickers igjen jo, trodde nesten du hadde blitt borte jeg nå. Tror det er fint du er tilbake så det blir litt fart på Anti-Apple-kommentarene igjen, det har nesten vært litt få av dere i det siste...:-)

Lenke til kommentar

 

 

Det er klart dette løser mye for stakars Apple!

Jøss, der var jo Snickers igjen jo, trodde nesten du hadde blitt borte jeg nå. Tror det er fint du er tilbake så det blir litt fart på Anti-Apple-kommentarene igjen, det har nesten vært litt få av dere i det siste...:-)

 

 

Ja, det er viktig at de blinde apple-elskerne får litt fakta inn i feiringen.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er viktig at de blinde apple-elskerne får litt fakta inn i feiringen.

...eller komiske innslag fra Apple-haterne...alt ettersom hvordan man ser det...

 

 

Man kan selvsagt være bråkjekk til det uendelige, men uansett er det jo slik at dere apple-elskere er en døende rase: http://www.belfasttelegraph.co.uk/technology/woman-dies-after-dropping-charging-iphone-in-bath-as-she-checked-social-media-site-vkontakte-30988080.html

Lenke til kommentar

 

...men uansett er det jo slik at dere apple-elskere er en døende rase...

Uff, trist sak du linker til. Ulykker som fører til død er tragisk.

 

Med et, kanskje forgjeves, forsøk på å være litt saklig; alle "leire" innen disse markedene vokser fortsatt. Så ingen av oss, Android/Windows//Apple, er heldigvis døende men i høyst grad levende og i utvikling. Det er jo også sånn det skal være i et marked med sunn og god konkurranse.

 

Det som kunne vært et håp er jo at alle respekterer de valgene andre tar selv om det ikke er det samme valget du selv ville ha tatt. I denne sammenheng tenker jeg først og fremst på Android/Windows-misjonærene som flokker seg sammen i diskusjoner rundt Apple kun for å kritisere og misjonere.

Lenke til kommentar

Det som kunne vært et håp er jo at alle respekterer de valgene andre tar selv om det ikke er det samme valget du selv ville ha tatt. I denne sammenheng tenker jeg først og fremst på Android/Windows-misjonærene som flokker seg sammen i diskusjoner rundt Apple kun for å kritisere og misjonere.

 

 

Hvordan er de forskjellige fra apple-menighetens tilstedeværelse i diskusjoner om nye android-toppmodeller?

 

Det blir vel litt som kristne misjonærer som drar rundt i verden med den holdningen at "Forskjellen på oss og alle andre trossamfunn er at vi har rett, og de tar feil".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er de forskjellige fra apple-menighetens tilstedeværelse i diskusjoner om nye android-toppmodeller?

...

Jeg er ikke så mye inne på diskusjoner om Android i og med at jeg ikke har denne plattformen, men det hender jeg stikker innom en gang i blant. Jeg klarer ikke helt å se at det er samme engasjementet blant Apple-brukere der som det er blant Android-brukere her. Det virker som følelsene mot Apple stikker dypere hos dere av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...