Gå til innhold

Hva kan oppgraderes på min PC?


Anbefalte innlegg

Hei, 
Har vurdert oppgradering av komponenter i min pc. Men eg vil bytte ein komponent som vil ha noe å seie for gameplayet. No spiller eg for det meste Counter Strike Global Offensive.

Kjører med 200FPS ++ (den er ikkje stabil, går vel fra 150-250 opp og ned, men den skal vel gjerne det?)

Men skjermen er eldgammel, ein Dell som sannsynligvis ikkje er laget til gaming (sånn vanlig desktop skjerm som de har på kontorer). Så sikkert 60hz, over 5-10 ms i reaksjonstid og fargene er helt grusom (og lyskvalitet (alt er mørkt, enda skjermen er på full lys styrke, så sliter med å se i hjørner i spillet)).

Om FPSen min er grei, da vil det vel ikkje være ein prioritering å bytte ut noe av det i pcen. Men med skjermen slik som beskrevet (kan ikkje være mer spesefikk, fant ikkje noe navn på skjermen utenom DELL). Vil eg tjene noe på å kjøpe ein ny skjerm for bedre gameplay?

 

 

Edit: Tenker ca 2000,-
Hva anbefaller dere av skjerm?

Har musen mye å seie i CSGO?

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AOC G2460PQU er vel det billigste du får tak i utenom bruktmarkdet. FPS vil varierer ut fra GPU og hvor mye den jobber normalsett pleier den å gå på 100% hvis ikke CPU eller annet er flaskehals. Så med gsync eller freesync slipper du det problemer eller om du aktiverer Vsync.

 

Hva slags mus snakker vi om kulemus? Laser eller optisk?

Fortekkes vel laser med høy oppløsning.

 

Logitech G502 burde vel være mere en bra nok.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
BenQ 24" 3D LED XL2411Z

Der har du en skjerm som er ypperlig til FPS spill. Den trenger litt tweaking av farger, kontrast og sånt før den viser sitt potensiale, googler man den modellen så finner man fort en guide som veilder deg til å få de optimale instillingene. Når det kommer til mus, så har jeg ikke de beste erfaringene med laser mus, jeg foretrekker optisk å har brukt Razer DeathAdder 3,5G nå i noen år å den fungerer helt supert.

Lenke til kommentar

AOC G2460PQU er vel det billigste du får tak i utenom bruktmarkdet. FPS vil varierer ut fra GPU og hvor mye den jobber normalsett pleier den å gå på 100% hvis ikke CPU eller annet er flaskehals. Så med gsync eller freesync slipper du det problemer eller om du aktiverer Vsync.

 

Hva slags mus snakker vi om kulemus? Laser eller optisk?

Fortekkes vel laser med høy oppløsning.

 

Logitech G502 burde vel være mere en bra nok.

Vurderer å gå opp til 3500 om eg får noe mye bedre.

Har laser nå.

 

200 fps i cs go når du ikke nevner oppløsning sier vel ingenting om hvor bra din maskinvare er? Kjører du på 1080p i dag er det vel greit nok ..

 

Mus så liker jeg Corsair m65

Kjører på max på alle instillinger (samt 1080p). Det er ikkje spessielt imponerende, men pcen min klarer det med den fpsen.

Lenke til kommentar

BenQ 24" 3D LED XL2411Z

Der har du en skjerm som er ypperlig til FPS spill. Den trenger litt tweaking av farger, kontrast og sånt før den viser sitt potensiale, googler man den modellen så finner man fort en guide som veilder deg til å få de optimale instillingene. Når det kommer til mus, så har jeg ikke de beste erfaringene med laser mus, jeg foretrekker optisk å har brukt Razer DeathAdder 3,5G nå i noen år å den fungerer helt supert.

 

Om du går for ein til 3500,- hva får mann?

Får man noen bedre enn du nevnte? Kunne tenkt meg 27 tommer

Lenke til kommentar

AOC G2460PQU er vel det billigste du får tak i utenom bruktmarkdet.

AOC har vel ikke rykte av å ha god kvalitet på produktene sine.

 

 

Hva slags mus snakker vi om kulemus? Laser eller optisk?

Fortekkes vel oppløsning.

 

Logitech G502 burde vel være mere en bra nok.

Laser skal man unngå. Laser er forøvrig også optisk, så jeg skjønner egentlig ikke terminologilogikken. Det er LED man vil ha. Logitech G502 er en fantastisk bra mus, uten tvil. Men G402 fungerer gjerne like godt om man ikke trenger ektrafunksjonalitet og utførelse fra G502. Disse har IR-LED-sensorer.

 

 

Kunne tenkt meg 27 tommer

Hvorfor?

 

 

Vurderer å gå opp til 3500 om eg får noe mye bedre.

I bildekvalitet, mer eller mindre nei. TN-LCD gir ikke god bildekvalitet, men de er raske.

 

Jeg har en Asus VG278HR (144 Hz) og kjøpte senere en Dell U2414H og jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt 2 U2414H for pengene jeg brukte på Asus VG278HE. Frister veldig å selge denne faktisk selv om jeg ikke får tilbake pengene jeg brente.

 

U2414H er god til å spille på, har minimalt med input lag i likhet med andre gaming-skjermer, pikselresponstiden er høyere enn på TN men den er god nok, panelet har lite glow og er samlet sett en perfekt alrounder. U2414H ble sluppet på markedet for litt over et år siden, men den er bedre enn mange 2014 og 2015-modeller. Andre IPS-skjermer har en tendens til å ha litt høyere responstid og input lag.Med unntak av svindyre skjermer så vil jeg påstå det aldri har fantes en mer komplett skjerm, som både har god bildekvalitet og egner seg til spilling. Ulempen er at det er en 60 Hz-skjerm, noe jeg personlig synes er helt greit til tross for mine tidligere preferanser mot raskere TN-skjermer (som kom fra mangel på erfaring med skikkelig IPS).

 

Det er min anbefaling ihvertfall (U2414H), men vil du ofre bildekvalitet og det meste annet til fordel for en litt kjappere pikselresponstid og oppdateringsfrekvens så ville jeg kjøpt en 120-144 Hz BenQ-skjerm. Det blir ditt valg.

 

Jeg skal dog nevne at 144 Hz er utrolig deilig, men for min del blir opplevelsen ødelagt av den dårlige bildekvaliteten.

 

 

EDIT: Dell-skjermen er vanskelig å oppdrive, og du må ut med rundt 2300 kr. Jeg betalte 1890 kr før frakt for den. Delvis tynt argument mtp. at elektronikkprisene generelt sett har gått opp. Du kan vurdere Dell P2414H eller BenQ XL2411Z som også er en god skjerm.

 

 

 

Har laser nå.

Laser skal du unngå. Gå for "optisk" sensor om du er ute etter nøyaktighet. Logitech G402, G502, G400, G400s er eksempler på muser med "den rette typen sensor". Razer og andre merker har også produkter med LED-sensor, men har ikke oversikten i hodet. G402 og G502 har IR-LED-sensorer som er regnet å være noen av de beste. Det G502 har som ikke G402 har er bedre byggekvalitet/materialer, design, scrollehjulfunksjon, vekter og tekstilflettet kabel. Du kan like godt gå for G402 om disse ekstrafunksjonene ikke er viktige for deg. Sjekk prisjakt for priser.

 

 

Kjører på max på alle instillinger (samt 1080p). Det er ikkje spessielt imponerende, men pcen min klarer det med den fpsen.

Så da er det vel ikke noe i veien med maskinen? Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AOC G2460PQU er vel det billigste du får tak i utenom bruktmarkdet.

AOC har vel ikke rykte av å ha god kvalitet på produktene sine.

 

 

Hva slags mus snakker vi om kulemus? Laser eller optisk?

Fortekkes vel oppløsning.

 

Logitech G502 burde vel være mere en bra nok.

Laser skal man unngå. Laser er forøvrig også optisk, så jeg skjønner egentlig ikke terminologilogikken. Det er LED man vil ha. Logitech G502 er en fantastisk bra mus, uten tvil. Men G402 fungerer gjerne like godt om man ikke trenger ektrafunksjonalitet og utførelse fra G502. Disse har IR-LED-sensorer.

 

 

Kunne tenkt meg 27 tommer

Hvorfor?

 

 

Vurderer å gå opp til 3500 om eg får noe mye bedre.

I bildekvalitet, mer eller mindre nei. TN-LCD gir ikke god bildekvalitet, men de er raske.

 

Jeg har en Asus VG278HR (144 Hz) og kjøpte senere en Dell U2414H og jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt 2 U2414H for pengene jeg brukte på Asus VG278HE. Frister veldig å selge denne faktisk selv om jeg ikke får tilbake pengene jeg brente.

 

U2414H er god til å spille på, har minimalt med input lag i likhet med andre gaming-skjermer, pikselresponstiden er høyere enn på TN men den er god nok, panelet har lite glow og er samlet sett en perfekt alrounder. U2414H ble sluppet på markedet for litt over et år siden, men den er bedre enn mange 2014 og 2015-modeller. Andre IPS-skjermer har en tendens til å ha litt høyere responstid og input lag.Med unntak av svindyre skjermer så vil jeg påstå det aldri har fantes en mer komplett skjerm, som både har god bildekvalitet og egner seg til spilling. Ulempen er at det er en 60 Hz-skjerm, noe jeg personlig synes er helt greit til tross for mine tidligere preferanser mot raskere TN-skjermer (som kom fra mangel på erfaring med skikkelig IPS).

 

Det er min anbefaling ihvertfall (U2414H), men vil du ofre bildekvalitet og det meste annet til fordel for en litt kjappere pikselresponstid og oppdateringsfrekvens så ville jeg kjøpt en 120-144 Hz BenQ-skjerm. Det blir ditt valg.

 

Jeg skal dog nevne at 144 Hz er utrolig deilig, men for min del blir opplevelsen ødelagt av den dårlige bildekvaliteten.

 

 

EDIT: Dell-skjermen er vanskelig å oppdrive, og du må ut med rundt 2300 kr. Jeg betalte 1890 kr før frakt for den. Delvis tynt argument mtp. at elektronikkprisene generelt sett har gått opp. Du kan vurdere Dell P2414H eller BenQ XL2411Z som også er en god skjerm.

 

 

 

Har laser nå.

Laser skal du unngå. Gå for "optisk" sensor om du er ute etter nøyaktighet. Logitech G402, G502, G400, G400s er eksempler på muser med "den rette typen sensor". Razer og andre merker har også produkter med LED-sensor, men har ikke oversikten i hodet. G402 og G502 har IR-LED-sensorer som er regnet å være noen av de beste. Det G502 har som ikke G402 har er bedre byggekvalitet/materialer, design, scrollehjulfunksjon, vekter og tekstilflettet kabel. Du kan like godt gå for G402 om disse ekstrafunksjonene ikke er viktige for deg. Sjekk prisjakt for priser.

 

 

Kjører på max på alle instillinger (samt 1080p). Det er ikkje spessielt imponerende, men pcen min klarer det med den fpsen.

Så da er det vel ikke noe i veien med maskinen?

 

Snakket med Komplett Salg folka, de er enig med deg, de sa at AOC var ikkje å anbefalle (eg sendte ein link til eine AOC skjermen).

 

Kan du skjekke om Logitech Mx518 har den "rette typen sensor". Trudde det var laser, men har ikkje peiling no.

 

Eg kunne tenkt meg 27 tommer fordi det er det eg har brukt de siste 6 årene, og har ikkje tenkt å plutselig gå over til noe nytt. Eg er komfortabel med 27 tommer, eg synes det er ein passelig størrelse. Hvorfor velge 24, eller mindre eller større? Er jo personlig prefrence, hvorfor spør du?

 

 

 

 

Så da er det vel ikke noe i veien med maskinen

Hva får deg til å tro at det er noe gale med maskinen? Grunnen for at eg sier at det ikkje er imponerende er fordi det er snakk om CSGO (som ikkje er eit spessielt krevende spill). Pcen er har nå er ikkje "god". Den er helt grei, begynner å bli utdatert (grafikkort).

Lenke til kommentar

Snakket med Komplett Salg folka, de er enig med deg, de sa at AOC var ikkje å anbefalle (eg sendte ein link til eine AOC skjermen).

Høres ut som Komplett har hatt litt problemer med AOC. :p

 

 

 

Kan du skjekke om Logitech Mx518 har den "rette typen sensor".

Jepp, "rett type sensor". Har den selv liggende i en eske en plass, hadde ikke hatt problemer med å bruke den daglig. Det er en legendarisk mus.

 

 

 

Eg kunne tenkt meg 27 tommer fordi det er det eg har brukt de siste 6 årene, og har ikkje tenkt å plutselig gå over til noe nytt. Eg er komfortabel med 27 tommer, eg synes det er ein passelig størrelse. Hvorfor velge 24, eller mindre eller større? Er jo personlig prefrence, hvorfor spør du?

Jeg spør fordi 27-tommere er dyrere og antok at du hadde 22-24" skjerm. Jeg gikk fra 27" til 24" (har 27-tommeren ved siden av meg her) og fordi skjermene er så nærme så trenger foretrekker jeg faktisk 24". Mer behagelig, og du ser fortsatt alt godt.

 

 

 

Hva får deg til å tro at det er noe gale med maskinen?

;) Leser mellom linjene:

Trådtittel: "Hva kan oppgraderes på min PC?"

 

Og dette:

Har vurdert oppgradering av komponenter i min pc. Men eg vil bytte ein komponent som vil ha noe å seie for gameplayet.

 

 

Har musen mye å seie i CSGO?

Det som har mest betydning er spilleren. Men hjelper selvsagt med en god mus og rette instillinger. Så jeg vil si nei, musen har ikke veldig mye å si. En elitespiller med dårlig mus vil fortsatt knuse de fleste. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Er faktisk litt nysgjerrig på hvilken skjerm dette er, så du kan få lov til å lese av modellnavnet om du vil, Ragnar115. :yes:

Eg skjekket nettopp opp model nr på nettet, og fant 23 tommer. (De sto flere nummer bakpå skjermen). Så tenkte eg at dette må være ein feil, dette er jo 27 tommer. Så tok eg fram eit målebånd og det viser seg at selve skjermen (altså det som lyser xS er 23 tommer og hele skjermen er 25 tommer). Kan vi late som eg har snakket om ein 23 tommers skjerm hele tiden og at eg aldri har hevdet at denne skjermen har vært 27 tommer. her har du den http://icecat.biz/p/dell/s2309wb/pc-flat-panels-5391507665782-S2309W-2060383.html. Og eg har ALLTID ønsket meg ein 23 tommer.

 

Skjermen: Den er passelig størrelse, men den er veldig mørk og får ikkje skrudd opp brightness noe mer. Den har "døde pixler" eller hva folk kaller det. Den har også områder der det ser ut som noen har skrapt på skjermen og det er eit "mørkt" område der det er skrapt, men det ser ut til at det er funksjonelt.

 

og derfor vil eg bytte den ut bacily. Den har også "lavt" antall hz (60 i følge dell) og 5ms responstid.

Eg klarer også å se "pixlene" som i mange små prikker enda eg sitter eit lite stykke unna.

 

 

Men nei, er ikkje noe gale. Men alle er jo intressert i bedre gear som gjør deg littegrann bedre i alt :p

Skjermen min er eit issue pga den mørke greien.

 

Av nysgjerrighet: Måler man hele skjermen? eller kun det som lyser? (kan være greit å vite til når eg kjøper skjerm)

 

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Så tok eg fram eit målebånd og det viser seg at selve skjermen (altså det som lyser xS er 23 tommer og hele skjermen er 25 tommer). Kan vi late som eg har snakket om ein 23 tommers skjerm hele tiden og at eg aldri har hevdet at denne skjermen har vært 27 tommer.

Nei. Dette skal vi for alltid bruke mot deg!

 

:p

 

 

her har du den http://icecat.biz/p/dell/s2309wb/pc-flat-panels-5391507665782-S2309W-2060383.html. Og eg har ALLTID ønsket meg ein 23 tommer.

Gammel TN-skjerm. Meh.

 

 

Skjermen: Den er passelig størrelse

Dvs. at en 24" er perfekt. ;)

 

 

Den har også "lavt" antall hz (60 i følge dell) og 5ms responstid.

Eg klarer også å se "pixlene" som i mange små prikker enda eg sitter eit lite stykke unna.

Antall ms responstid sier ganske lite, det er mange faktorer som spiller inn hvor rask den er. Så ikke sammenlign skjermer på denne måten, produsenten gir deg ikke mye nyttig informasjon. Det må målinger til for å finne ut hvordan en skjerm yter. TFTCentral er en side som går i dybden i testene. Tester som ikke inneholder målinger som de bruker hos TFTCentral er bare subjektive vurderinger og inneholder mange feilkilder. Kan forøvrig også nevne FlatpanelsHD, de tester TV-er i dybden (de har publisert få testartikler den siste tiden).

 

 

Måler man hele skjermen? eller kun det som lyser? (kan være greit å vite til når eg kjøper skjerm)

Man måler selve panelet (hjørne til hjørne på innsiden av rammen), slik:

 

how_to_measure_laptop_widescreen.jpg

 

Rammen rundt skal aldri tas med.

Endret av AdNauseam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at du nevner cs:go som det viktigste spillet, så er jo 120hz+ noe som burde være et krav. 

 

Fra hvor begrunner dere at AOC er kjent for dårlig kvalitet? AOC skjermen som er linket til bruker samme panel som du finner i 144hz skjermene fra blant annet BenQ. Den har også fått gode reviews: 

 

http://www.eteknix.com/aoc-g2460pqu-24-144hz-wled-gaming-monitor-review/5/

http://www.kitguru.net/peripherals/monitors/zardon/aoc-g2460pqu-144hz-24-inch-monitor-review/5/

Lenke til kommentar

 

Så tok eg fram eit målebånd og det viser seg at selve skjermen (altså det som lyser xS er 23 tommer og hele skjermen er 25 tommer). Kan vi late som eg har snakket om ein 23 tommers skjerm hele tiden og at eg aldri har hevdet at denne skjermen har vært 27 tommer.

Nei. Dette skal vi for alltid bruke mot deg!

 

:p

 

 

her har du den http://icecat.biz/p/dell/s2309wb/pc-flat-panels-5391507665782-S2309W-2060383.html. Og eg har ALLTID ønsket meg ein 23 tommer.

Gammel TN-skjerm. Meh.

 

 

Skjermen: Den er passelig størrelse

Dvs. at en 24" er perfekt. ;)

 

 

Den har også "lavt" antall hz (60 i følge dell) og 5ms responstid.

Eg klarer også å se "pixlene" som i mange små prikker enda eg sitter eit lite stykke unna.

Antall ms responstid sier ganske lite, det er mange faktorer som spiller inn hvor rask den er. Så ikke sammenlign skjermer på denne måten, produsenten gir deg ikke mye nyttig informasjon. Det må målinger til for å finne ut hvordan en skjerm yter. TFTCentral er en side som går i dybden i testene. Tester som ikke inneholder målinger som de bruker hos TFTCentral er bare subjektive vurderinger og inneholder mange feilkilder. Kan forøvrig også nevne FlatpanelsHD, de tester TV-er i dybden (de har publisert få testartikler den siste tiden).

 

 

Måler man hele skjermen? eller kun det som lyser? (kan være greit å vite til når eg kjøper skjerm)

Man måler selve panelet (hjørne til hjørne på innsiden av rammen), slik:

 

how_to_measure_laptop_widescreen.jpg

 

Rammen rundt skal aldri tas med.

 

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

 

Trur eg går for ein slik :) Synes den virker ganske grei og sikkert mye bedre enn ein "gammel" TN skjerm som du sier

Takker for hjelpa!

 

PS : ble anbefallet denne : https://www.komplett.no/eizo-24-led-foris-fs2434-bk/818930#!tab:infoEr ikkje den relativt mye dårligere enn den BenQen i FPS spill?

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

 

Trur eg går for ein slik :) Synes den virker ganske grei og sikkert mye bedre enn ein "gammel" TN skjerm som du sier

Takker for hjelpa!

 

PS : ble anbefallet denne : https://www.komplett.no/eizo-24-led-foris-fs2434-bk/818930#!tab:infoEr ikkje den relativt mye dårligere enn den BenQen i FPS spill?

Bedre enn en gammel TN er den ja, men det er helst kjappheten som er forbedret og deretter lysstyrken.

 

Jeg er usikker på Eizo-en, vi vet de har noen kjappe IPS-skjermer, men det finnes ingen god test av den som jeg kan finne.

 

Eizo-en er god nok tipper jeg, men BenQ-en er uten tvil raskere. Ulempen med BenQ er at den har betraktelig dårligere bildekvalitet. Men det er vanskelig å sammenligne responsen uten ha håndfaste målinger på det.

 

Med BenQ-en er du ihvertfall sikker på at den er lynkjapp, men du er også sikker på at bildekvaliteten ikke er særlig imponerende og den har samme ulempene som alle TN-skjermer har. Igjen, den vil fortsatt være bedre enn den du har nå! Jeg tror faktisk jeg ville gått for XL2411Z for å være sikker, BenQ lager solide skjermer og Z-serien har vist seg å være veldig god.

 

Du kan sjekke denne testen av BenQ XL2420T som har samme panel som XL2411Z (den du ser på). Disse skjermene yter ikke nødvendigvis likt bare fordi de har samme panel, men det gir en veldig god pekepin på hvordan XL2411Z sansynligvis er. Jeg tipper at ihvertfall inngangsforsinkelsen er forbedret i XL2411Z.

 

I realiteten yter samme modell også forskjellig, så hvis du kjøper 20 stk av samme så vil du kunne måle forskjeller.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

 

Trur eg går for ein slik :) Synes den virker ganske grei og sikkert mye bedre enn ein "gammel" TN skjerm som du sier

Takker for hjelpa!

 

PS : ble anbefallet denne : https://www.komplett.no/eizo-24-led-foris-fs2434-bk/818930#!tab:infoEr ikkje den relativt mye dårligere enn den BenQen i FPS spill?

Bedre enn en gammel TN er den ja, men det er helst kjappheten som er forbedret og deretter lysstyrken.

 

Jeg er usikker på Eizo-en, vi vet de har noen kjappe IPS-skjermer, men det finnes ingen god test av den som jeg kan finne.

 

Eizo-en er god nok tipper jeg, men BenQ-en er uten tvil raskere. Ulempen med BenQ er at den har betraktelig dårligere bildekvalitet. Men det er vanskelig å sammenligne responsen uten ha håndfaste målinger på det.

 

Med BenQ-en er du ihvertfall sikker på at den er lynkjapp, men du er også sikker på at bildekvaliteten ikke er særlig imponerende og den har samme ulempene som alle TN-skjermer har. Igjen, den vil fortsatt være bedre enn den du har nå! Jeg tror faktisk jeg ville gått for XL2411Z for å være sikker, BenQ lager solide skjermer og Z-serien har vist seg å være veldig god.

 

Du kan sjekke denne testen av BenQ XL2420T som har samme panel som XL2411Z (den du ser på). Disse skjermene yter ikke nødvendigvis likt bare fordi de har samme panel, men det gir en veldig god pekepin på hvordan XL2411Z sansynligvis er. Jeg tipper at ihvertfall inngangsforsinkelsen er forbedret i XL2411Z.

 

I realiteten yter samme modell også forskjellig, så hvis du kjøper 20 stk av samme så vil du kunne måle forskjeller.

 

Bildekvaliteten burde forsåvidt også være god i mine øyne. Mulig å få de funksjonene BenQ har, samt samme HZ og god kvalitet uten å gå over prisen for skjermen?

 

EDIT: trur du kvaliteten på bilde vil bli værre enn det eg har nå?

 

Ser ikkje ut som de selger https://www.komplett.no/product/648274skjermen du snakka om lengre.

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Bildekvaliteten burde forsåvidt også være god i mine øyne.

Du får ikke i pose og sekk til den prisen. Dell P2414H er en av de som på mange måter kommer i pose og sekk, men den har diverse ulemper ift. U2414H som jeg opprinnelig anbefalte (som man ikke får tak i lenger dessverre). Den er dog like kjapp som U2414H.

 

Hvordan Eizo-skjermen gjør det i forhold, vet jeg ikke.

 

Bildekvaliteten på BenQ XL2411Z vil være bedre enn den du har nå, men hvor mye tør jeg ikke å påstå. Det er uansett en god skjerm når den er kalibrert (god skjerm til å være TN, dårlig sammenlignet til IPS ift. bildekvalitet). Men du bør ha den i >120 Hz for at den skal yte til sitt potensiale.

 

 

Mulig å få de funksjonene BenQ har, samt samme HZ og god kvalitet uten å gå over prisen for skjermen?

Nei.

 

Skal du ha en lynrask skjerm med god bildekvalitet så må du over på IPS-skjermer med 144 Hz, og de er dyre!

 

I det prisområdet du leter nå så må du inngå et kompromiss, eller velge en mellomting.

Kompromisset for panelresponsivitet er BenQ XL2411Z.

Mellomtingen mellom panelresponsivitet og bildekvalitet er Dell P2414H, men som er en av de raskere IPS-skjermene.

 

Noe av det viktigeste i kompetetiv og profesjonell gaming (ift. skjermytelse) er inngangsforsinkelsen, deretter pikselrespons.

 

 

EDIT: trur du kvaliteten på bilde vil bli værre enn det eg har nå?

Nope.

 

 

Ser ikkje ut som de selger https://www.komplett.no/product/648274skjermen du snakka om lengre.

Hvis du leser innlegget mitt igjen så ser du at det jeg skriver er at jeg la ved test av XL2420T som sammenligning (pekepinn til XL2411Z). Jeg fant ikke en god test av XL2411Z så derfor la jeg ved en test av en skjerm med samme panel og som ellers er ganske lik. Jeg mente ikke du skulle kjøpe XL2420T, men at du kunne bruke testen av denne for å få et bilde på hva XL2411Z er god for.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...