Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 850 i grøfta, fikse opp eller vrake?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg var så uheldig å skli av veien en kveld det lå en god del snø. Farten var ca. 45km/t og jeg traff i hjørnet/skjermen på passasjersiden inn i et avrundet fjell. Det ble ikke stopp, jeg kom bare inni og smalt ut igjen. Bilen kjørte fint hjem, uten tegn til svakhet. Etter undersøkelse på verksted ser det litt værre ut.

 

Det er snakk om en volvo 850, 2,5l, 1994 med 331 000 på telleren. Den har vært i god stand, lite rust og mye fornyede slitedeler. Bilen er kun forsikret med ansvar. 

 

I sammenstøtet har høyre forhjul blitt trykt litt bakover. Det går ann å kjøre på, men vil slite dekk som bare det. Det vil være en del jobb å fikse dette, og det trengs nye deler.

 

Dessuten må:

Panseret rettes opp / byttes

Skjermen byttes

Nytt glass på lyktene

Men dette kan jeg gjøre selv, eller organisere med hobbymekanikere i mitt nærmiljø. Det er dermed den ukjente verkstedregninga som er problemet her.

 

Dette er min første bil, svært trofast og en veldig morro bil å kjøre. Jeg har ærlig talt blitt ganske glad i den, så jeg er så usikker på hva skjebnen skal bli... 

 

Penger er helt klart en faktor, men jeg er villig til å gi litt for å fikse den.

Samtidig kan jeg få tilbake årsavgift om jeg vraker + vrakpant så det er jo 6000 å kjøpe ny bil for, som antakelig vil ligge i 10-15k klassen. 

 

Hva tror dere som har litt mer erfaring med slike valg?

 

Tusen takk

Hilsen fortvilt bileier

Endret av crazylazyboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...