Gå til innhold

Musikk program?


Anbefalte innlegg

Noen som kan foreslå et bra musikk program, hvor jeg kan drive å mikse og redigere litt på mp3 sanger og Wav filer og sånn? har egentlig ikke så mye peiling på det som er ute av sånne programvarer for å være ælig!
Men hvis noen har noe som helst erfaring, tell me about it *grin*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet jo på en måte hva jeg har tenkt til å bruke det til da :p:

Jeg redigerer en del video, og tenkte jeg skulle begynne å redigere litt musikk.

Og siden jeg ikke er særlig erfaren akkurat, så hadde kanskje noe enkelt å lett passet fint til meg (nybegynner) ikke sant:)

Har kikket litt på ACID Pro 4 og Cakewalk, men synes de ser så avanserte ut!

Eller er det bare meg som gjør det vanskelig:) hehe

 

Takk for tipsene hvertfall:)

Lenke til kommentar

Dette er de mest kjente som jeg kommer på i farten.

 

For lydredigering:

- Sound Forge

- WaveLab

- Goldwave

- Cool Edit

 

For multisporsopptaker (sequenser):

- Sonar

- Cubase

- Logic

- Nuendo

- Protools

- Paris

+++

 

Annet:

- Reason

- Fruityloop

- Rebirth

- Rubberduck

 

Det finnes demo versjoner for de fleste.

 

mvh

Pål

Lenke til kommentar
iTunes for Windows. punktum

 

Du trenger ikke annet (jo kanskje, om du vil konvertere i .wma og sitte og nerde i Media Player.

 

iTunes er gratis, driiitsmooth og velorganisert!

 

www.apple.no

Har ennå til gode å se redigeringsmulighetene til iTunes, dog iTunes er (IMO) den desidert beste jukeboxen... (QT streamer bedre lyd enn andre alternativer og:D)

Lenke til kommentar

Jg har kikket litt på noen av programmene som har blitt nevnt her, men har kommet frem til at dette ser ganske så komplisert og stort ut!

jeg husker å ha vært borti e-jay en gang for noen år siden, et program jeg syntes var oversiktelig og greit, men ikke av de beste redigerings mulighetene

(om jeg husker rett)

Så hvis det er noen av de nevnte programmene som kan sammenliknes med e-jay, hadde det vært fint om jeg fikk noe informasjon om det:)

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Hei danna.

 

Må si meg enig i de som anbefaler audacity. Last den ned ihvertfall, den er gratis, men den kan kanskje være litt vanskelig å jobbe med til å begynne med hvis du er helt "grønn". Hvis det er noe du ikke skjønner kan du jo alltids spørre her.

 

Live er også et helt fantastisk program som er lett å sette seg inni og med masse avanserte redigeringsfunksjoner, så jeg er helt enig med Corebeat. Tror du vil like den veldig godt.

 

Ellers så jeg at du er mest aktiv i videokamera delen her på forumet, og da vil jeg anta at kanskje "lyd til bilde" er det du er ute etter? I såfall er "Vegas" et bra program for Windows. Det er fra de samme som lager "Acid".

 

Håper du finner det du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...