Gå til innhold

Er innvandring positivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer, jeg refererte til lykkejegere og ikke legitime flyktninger.

I hvilket innlegg? Jeg kan bare se at du bruker ordet flyktning en eneste plass og det er i undersøkelsen. Altså underforstått legitime flyktninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke noen kilde. Når en gruppe vinner over en annen, så kan de ta alle kvinnene i denne gruppen, det er en kjempestor evolusjonær fordel og derfor helt logisk at det er sånn.

Joda, i steinalderen. De to debattene om humanitær hjelp og innvandring foregår i romalderen. I en sivilisert verden. Det er en vesentlig forskjell.

Spiller egentlig ingen rolle, jeg kan endre utsagnet til "det som teller er effekten på meg og min familie/venner", så er det det samme.

Skrevet

Stemmer, jeg refererte til lykkejegere og ikke legitime flyktninger.

I hvilket innlegg? Jeg kan bare se at du bruker ordet flyktning en eneste plass og det er i undersøkelsen. Altså underforstått legitime flyktninger.

Jeg gjorde det ikke i det tidligere innlegget, jeg laget det innlegget du her refererer for å klargjøre.

Skrevet

I innlegg 12 skrev du "Norge er vel min gruppe"

I innlegg 22 skrev du "det som teller er effekten på meg og min familie/venner"

Den ene gruppen har drøyt fem millioner medlemmer, den andre ganske mange færre. Jeg vil påstå det er en vesentlig forskjell. Utsagnene gjensidig utelukker hverandre, hvilket vil du stryke?

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det ikke i det tidligere innlegget, jeg laget det innlegget du her refererer for å klargjøre.

Jeg skjønner ikke helt. Skulle spørsmålet i undersøkelsen egentlig vært "Burde Norge ta imot flere eller færre lykkejegere?"

• Liker 1
Skrevet

Naturlig seleksjon har sørget for at "alle" folk er sånn. (blir jo mer komplekst når du tenker på venner/familie/andre som står deg nær, men generelt sett er det slik)

Dette er kanskje litt for langt for deg å lese, men sikkert noen andre som er interessert.

Why it's time to put the selfish gene to rest.

Nøkkelpunkt: Det handler ikke om «selfish genes», men om «social genomes».

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Skulle spørsmålet i undersøkelsen egentlig vært "Burde Norge ta imot flere eller færre lykkejegere?"

Vanvittig til unødvendig krangling da, nå som jeg har presisert to ganger at jeg feilformulerte meg i det innlegget?

Skrevet

Naturlig seleksjon har sørget for at "alle" folk er sånn. (blir jo mer komplekst når du tenker på venner/familie/andre som står deg nær, men generelt sett er det slik)

Dette er kanskje litt for langt for deg å lese, men sikkert noen andre som er interessert.

Gjerne gi en TL;DR

Skrevet

Gjerne gi en TL;DR

Det gjorde jeg :p

Skrevet

I innlegg 12 skrev du "Norge er vel min gruppe"

I innlegg 22 skrev du "det som teller er effekten på meg og min familie/venner"

Den ene gruppen har drøyt fem millioner medlemmer, den andre ganske mange færre. Jeg vil påstå det er en vesentlig forskjell. Utsagnene gjensidig utelukker hverandre, hvilket vil du stryke?

Nei, i innlegg 22 skrev jeg at jeg endret utsagnet. Det innlegget er da tellende. Men kan vi prøve å kutte denne gruppediskusjonen, og komme tilbake til flere positive sider ved innvandring?

Skrevet

Svarte negativt på alle spørsmål. Hvorfor? Jo, fordi vi ser nesten daglig hvordan det påvirker samfunnet i Europa. Og ting blir bare verre og verre. Om noen ønsker å se effekten av diversifisert religiøse og kulturelle samfunn, så kan man ta en liten titt på Yoguslavias historie og spesielt situasjonen på 90-tallet. Innvandring er en god oppskrift på etnisk og religiøs friksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...