Gå til innhold

Nytt forsøk på svindel?


Anbefalte innlegg

Heisan :) Det er på jakt etter en S5 og det var en Norsk fyr i følge brukernavnet som sendte meg mld om en S5. Samtalen begynte følgende:

 

Hei, har du fått tak i en s5
19 timer
meg
Nei det har jeg ikke :( Jeg har ikke så kjemperåd heller.
42 minutter

Jeg har en som er 2 måneder gammel. Strøken, ulåst og med 3 mapper og minnekort. Og forsikring. Gi meg din beste pris på den:)
38 minutter
meg
1100 :p
28 minutter

Hmm, hvis du kan sende meg pengene så jeg får handla til helga. Så får jeg sendt den i morgen. Jeg skulle egentlig hatt en smule mer. Men orker ikke stresse om du vil ha den:)
Jeg spurte han om dette kan være forsøk på svindel, og da skriver han følgende.
Jeg trenger penger for og få handlet+betalt regninger. Fikk ikke lønn fra jobb, så ble krise nå. Jeg kan fort ta 2500 for tlf. Men jeg trenger penger nå. Ikke om feks en uke. Så nei det er ikke svindel, jeg har en krise pga jobb så må selge unna.
Høres dette troverdig ut og hva tenker folk om prisen?
På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den høres troverdig ut, men det virker som han vil ha pengene fort. Anngående om jobben hans vet jeg jo ikke om det er sant eller ikke. Flere innspill? Han var veldig aktiv i de første meldingne, men når jeg spurte om bilder, og hvor han holder til ble det dødt, altså ingen svar.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Overfører du penger til han nå, får han de tidligst på mandag, så fremt dere ikke har samme bank.. så spiller vel ingen rolle. :p

 

Du kan jo sende han ny melding og si at du har Lindesnes Sparebank eller noe sånt random, om han tilfeldigvis har samme, så er det nok noe muffins :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Er det ikke mulig at du sender pengene etter at han har sendt deg pakken, slik at du er sikker på at dette ikke er lureri? Si f.eks at du betaler pengene, også gjør du det ikke før du har mottatt pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...