Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 1080 Ti:

 

"...base clock 1503MHz (boost 1623MHz) - 3,328 CUDA cores.

12GB of GDDR5 memory 384-bit memory bus."

gtx-1080-ti-specs.png?resize=767%2C563

 

ttp://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/nvidia_gtx_1080ti_specifications_leak/

Skjønner ikke hvorfor 1080Ti får GDDR5, mens forgjengeren 1080 fikk GDDR5X.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med et diskusjonsforum hvis man likesågodt kan google seg til alt man ikke vet?

Fant du ut av det?

 

Japp. Men var ikke noe klart mønster i og med at de kun har utgitt Ti-version av x80'kortene de to siste generasjonene, og at kortene var utgitt på forskjellige årstider.

 

GT780 kom i Mai 2013. R9 290X og 290 kom i skillet mellom oktober/november. Da svarte Nvidia med å slippe ut 780Ti samme uka.

 

GTX980 kom i september 2014. Så kom 980Ti i juni 2015. Var ikke før etter 980ti at AMD kom med noen konkurrent.

 

Gikk altså 4 måneder fra 780 til 780Ti, og 9 måneder fra 980 til 980Ti.

Lenke til kommentar

Nvidia har vel ingen grunn til å lansere 1080 Ti før de eventuelt får konkurranse fra Vega, eller hva? Skulle jo tro at de ville prøve å melke mest mulig penger ut av TITAN XP så lenge de kan.

GTX Titan -> GTX 780 var 3 måneder

GTX Titan X -> GTX 980 Ti var 2 måneder

 

Det er rimelig å anta at vi får se 1080 Ti (eller hva den nå enn vil enda opp med å bli kalt) rundt oktober/november. Hvis Nvidia lager GP102, så er det rimelig å anta at de ønsker å få solgt de brikkene som ikke blir brukt i Quadro-kortene, og det er mer fornuftig å lansere et 1080 Ti som er litt svakere enn Titan X (P) som gir Nvidia inntekt de ellers ikke hadde fått enn alternativet. Kretskortet er ikke endret stort fra Maxwell-generasjonen, og kjøleren er heller ikke det, så Nvidia har ingen grunn til å la være å lansere dette.

Lenke til kommentar

 

Grense 2 per kunde.

Ja, det må være slitsomt med de kundene som absolutt skal prøve å sikre seg flere kort til denne gunstige prisen...

 

Det er for at ikkje nettbutikker skal kjøpe opp kort, for så å videreselge tenker jeg :)

 

Ebay så videreselges de dog i stor skala :p

 

Er jo en her på forumet som har kjøpt 4 stk. Han kjøpte vel 2 stk på sitt navn og 2 på kjerringa. Mener på at han bruker skjermkorta til jobb.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Grense 2 per kunde.

Ja, det må være slitsomt med de kundene som absolutt skal prøve å sikre seg flere kort til denne gunstige prisen...

 

Det er for at ikkje nettbutikker skal kjøpe opp kort, for så å videreselge tenker jeg :)

 

Ebay så videreselges de dog i stor skala :p

 

Er jo en her på forumet som har kjøpt 4 stk. Han kjøpte vel 2 stk på sitt navn og 2 på kjerringa. Mener på at han bruker skjermkorta til jobb.

 

Er de billigere hos nvidia.no enn hos andre :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Grense 2 per kunde.

Ja, det må være slitsomt med de kundene som absolutt skal prøve å sikre seg flere kort til denne gunstige prisen...

Det er for at ikkje nettbutikker skal kjøpe opp kort, for så å videreselge tenker jeg :)

 

Ebay så videreselges de dog i stor skala :p

 

Er jo en her på forumet som har kjøpt 4 stk. Han kjøpte vel 2 stk på sitt navn og 2 på kjerringa. Mener på at han bruker skjermkorta til jobb.

Er de billigere hos nvidia.no enn hos andre :)
Selges kun løse hos nvidia :)
Lenke til kommentar

Spør du meg er er det ikke verd pengene. Kjøpte https://www.komplett.no/product/891797/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-sc-gaming

Kjører mine på 2075 nå.

Men vurderte 2 av https://www.komplett.no/product/897119/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-sea-hawk

Klarer veske kjølinga mere som kan forsvare pris forskjellen, nope.

Men min mening :) 

Lenke til kommentar

Vil spare 1000kr ved å kjøpe FTW Gaming, som er samme kort som FTW Hybrid Gaming

https://www.komplett.no/product/891796/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ftw-gaming

Har hatt lyst på en Hybrid siden jeg begynte å bygge min PC for 4 måneder siden. 1000kr er mye penger, men jeg hadde budsjettert 8000kr som 980Ti Hybrid kostet før 1080 ble lansert.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Dine penger, sc er ikke mye dårligere en ftw, Men ditt valg. På 1080 klarer du ikke mere enn det er verd pris forskjellen. Jeg vet det. Har mange 1080 kjørende.

Evga 2075.66c, msi  1949 og 70c:https://www.komplett.no/product/892369/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1080-aero-oc

Og ja, det støyer mere på så høy hastighet, men evga er mye bedre, hehe.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...