Gå til innhold

TEST: Qnap HS-251-G2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig den blir for varm til å slenge mellom de andre stereobenk-enhetene.

 

"Although QNAP did the best they could to lower HDD temperatures, these exceed 40°C in a room with an ambient of around 25°C-27°C after only a few hours, so we suggest avoiding a 24/7 operation; that is, unless you put the NAS into a very cold environment."

 

Bugfix i firmware:

- Fails to detect and log the HDD temperature when HDDs (on REXP) are overheated and shutdown.

 

Men ser ikke noe mer om dette en man kan forvente av et slikt format. Min gamle Popcorn Hour har jeg satt på avstandsstykker for å få god avstand til enhetene rundt.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Mulig den blir for varm til å slenge mellom de andre stereobenk-enhetene.

 

"Although QNAP did the best they could to lower HDD temperatures, these exceed 40°C in a room with an ambient of around 25°C-27°C after only a few hours, so we suggest avoiding a 24/7 operation; that is, unless you put the NAS into a very cold environment."

 

 

http://nn.wikipedia.org/wiki/Standard_temperatur_og_trykk

 

Det vil vel være rimelig at utstyr for innebruk tåler mer enn standard romtemperatur og trykk?

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

http://nn.wikipedia.org/wiki/Standard_temperatur_og_trykk

 

Det vil vel være rimelig at utstyr for innebruk tåler mer enn standard romtemperatur og trykk?

 

 

Ja, jeg vil tro min gamle Popcorn Hour blir en god del varmere enn 40 grader uten noen tilsynelatende effekt. Det er kombinasjoner som blir uheldige. For eksempel hadde jeg en Pioneer DVD-spiller som sto oppå en varm forsterker og fikk problemer.

Lenke til kommentar

Mulig den blir for varm til å slenge mellom de andre stereobenk-enhetene.

 

"Although QNAP did the best they could to lower HDD temperatures, these exceed 40°C in a room with an ambient of around 25°C-27°C after only a few hours, so we suggest avoiding a 24/7 operation; that is, unless you put the NAS into a very cold environment."

 

Bugfix i firmware:

- Fails to detect and log the HDD temperature when HDDs (on REXP) are overheated and shutdown.

 

Men ser ikke noe mer om dette en man kan forvente av et slikt format. Min gamle Popcorn Hour har jeg satt på avstandsstykker for å få god avstand til enhetene rundt.

 

40 grader er da uproblematisk? Og 25-27 er allerede høy innetemperatur.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mener 40 grader er uproblematisk. Kan ikke se noe i innlegget mitt som sier at 40 grader ikke er uproblematisk:

 

Jeg vurderte det slik at dette formatet muligens kan være sårbart for oppvarming dersom den settes oppå eller mellom stereobenk-komponenter. Dette skrev jeg. Typisk vil en forsterker være varm, og da ikke bare 40 grader.

 

Jeg gjorde deretter et raskt søk.

 

Det første sitatet var fra en test som foreslo at man unngår 24/7 drift på grunn av risiko for oppvarming. Det var det viktige i sitatet. Jeg beholdt 40-grader delen slik at man ser grunnlaget for den anbefalingen, sånn at man selv kan se at det ikke er 89 grader man snakker om. De sa ikke at 40 grader var for høyt, men at de nådde 40 grader etter bare noen få timer. De sier ikke noe om hvilke temperaturer man kan oppnå i 24/7-drift.

 

Det neste sitatet fra en changelog viser at man allerede har hatt plager med overoppheting. Det sier ingenting om at buggen intraff ved lave temperaturer eller i et hus der man varmer opp enheten med flammekastere, bare at det var oppdaget en feil med registrering av temperaturen i dette scenarioet, og at feilen nå var rettet.

 

Til slutt sier jeg at jeg ikke har sett noen indikasjon på at denne enheten er noe mer plaget enn formatet tilsier, og at jeg selv bruker avstandsstykker på en sammenlignbar, om enn ganske anderledes og gammel enhet.

 

For å summere opp innlegget begynner jeg med at formatet kan være sårbart for varme, og avslutter med at det kan være lurt med luft rundt enheten. Har ikke sagt at 40 grader er problematisk for en slik enhet. Såpass må den tåle hvis den skal kunne brukes i en lukket stereobenk, som nok kan oppnå høyere temperaturer enn 27 grader.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...