Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] B230K Volvo 740, tikker med forhøyt gir på gasspådrag, Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Super irriterende med den tikkelyden når jeg gasser på i en 80 sone i 4 gir, da tikker den, men når jeg girer ned til 3 og gasser så forsvinner den helt, er dette helt normalt? han far sier det, eller er dette ventiltikking? Er det farlig? Alt jeg vet er at tikkingen er irriterende, merker ingenting på ytelsen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om den bare tikker i ett gir, så det det nok girkassen det er noe feil med.

Uansett, så burde du sjekke olje på motor, girkasse og differensial før du kjører noe lenger med den lyden.

Skrevet

Er vel kansje hydrauliske ventilløftere på denne? Isåfall holder det ikke med nok olje. Olja må og være fersk.

Men om du bare har problemet i ett gir, så er det jo ikke motoren. Da er det jo girkassa.

Skrevet

2 gir, men mener det gir seg når jeg får farten opp skjønner du.. har ikke gassa på så mye i 4 gir, ligger som regel i 80-100 med det da, kan prøve i morgen.

Skrevet

Det høres strengtatt ikke ut som om det kommer fra motoren heller, så det høres jo mere eller mindre ut som om det kommer fra midten mellom motor og gir..

Skrevet

Men girkassen er litt slitt, ikke vet jeg når girkasse oljen var bytta heller. Jeg er utplassert på et bilverksted, tar den inn på Mandag så bytter jeg gir olje..

Skrevet

Tikking ga seg ved skifte av motorolje! Hadde fullt med olje før jeg bytta.. har fersk olje og nytt filter på nå og fullt med olje og det tikker ikke lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...