Gå til innhold

Fiskegrateng som har vært tint? Trygt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja hvorfor skulle den ikke være det? Den holder seg som annen mat, å tines og så spises noen dager senere.

 

Tror sjelden jeg har gjort annet. Tines gjerne et par dager i forveien, slik at man har mat klart.

 

Den ville nok knapt rukket å blitt romtemperert med å ligge på benken i frossen tilstand, og slang du den i kjøleskapet på morgenkvisye , så er jo ting bare tipp topp. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg glemte en gang en pakke med fiskegrateng på et bord med en haug med rot, og der ble den liggende i et par uker. Det begynte jo å lukte etterhvert, men jeg skjønte ikke hvor det kom fra. Lukta hadde ingenting med fisk å gjøre, og det ble bare verre og verre. Da jeg til slutt fant kilden til faenskapen og så hvordan det hadde rent utover, fikk jeg mest lyst til å legge meg i fosterstilling i dusjen resten av dagen. Tok en stund før jeg spiste fiskegrateng igjen... :sick:

Lenke til kommentar

Den ville nok knapt rukket å blitt romtemperert med å ligge på benken i frossen tilstand, og slang du den i kjøleskapet på morgenkvisye , så er jo ting bare tipp topp. :)

 

Vel. Nå er som oftest ikke fryseboksene i butikker -18 grader, så en fiskegrateng er ikke beinfrossen når den kommer opp i handlekurven. Jeg klarer fint å innbille meg at en 5cm høy fiskegrateng relativt tidlig blir romtemperert på en kjøkkenbenk.

 

Men, antageligvis er det ikke noe krise. Bakteriene i gratengen har gjerne fått anledning til å formere seg mer enn de ellers ville, men så skal den også inn i en stekeovn og gjennomstekes. Så lenge den ikke står for lenge i kjøleskapet, så skal det gå fint.

Lenke til kommentar

Jeg glemte en gang en pakke med fiskegrateng på et bord med en haug med rot, og der ble den liggende i et par uker. Det begynte jo å lukte etterhvert, men jeg skjønte ikke hvor det kom fra. Lukta hadde ingenting med fisk å gjøre, og det ble bare verre og verre. Da jeg til slutt fant kilden til faenskapen og så hvordan det hadde rent utover, fikk jeg mest lyst til å legge meg i fosterstilling i dusjen resten av dagen. Tok en stund før jeg spiste fiskegrateng igjen... :sick:

Du bør virkelig vurdere å få litt orden i livet ditt......

Lenke til kommentar

HUsk at fiskegrateng knapt inneholder fisk. Skulle vært ulovlig å kalle det fiskegrateng. Når det gjelder bakterier drepes de i stekeovnen så det er ikke noe å være redd for. Verre er det med alle de skumle stoffene som er tilsatt maten....

Bakterier en nå en ting, men når bakteriene har rukket å forsyne seg av fiskegratengen så lager de en del stoffer som tåler varme og som er mindre bra for magen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...