Gå til innhold

Audio Technica ATH-M50x vs Beyerdynamic DT770 80ohm?


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å selge unna mitt g930 headsett mot et med litt bedre lydkvalitet.

 

Jeg har gjort en del research og landet for et av hodetelefonene nevnt i tittelen.

 

Nå jeg lurte på om noen har noen tidligere erfaringer med noen av disse, jeg spiller ikke så mye dataspill, så det blir mest musikk(alt fra john denver, sie gubba til nirvana og green day).

 

Hvis du har noen andre anbefalinger er de hjertilge velkomne ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hodetelefoner er smak og behag, så hvilken som er best for deg er ikke lett å si. Normen er nok dog at DT770 er i en annen liga enn ATH-M50x, og jeg vil si du får mer for pengene ved å gå for Beyerdynamic. Jeg har et par selv og er veldig fornøyd. God byggekvalitet og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange ulike hodetelefoner opp igjennom årene, men nå for tiden går det mest i Creative Aurvana Live!

Du skal lete lenge etter bedre lyd til prisen. Innmaten er Fostex-kvalitet (OEM-design) som også er lisensiert ut til Denon og andre, så det er ikke noe direkte Creative-produkt.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange ulike hodetelefoner opp igjennom årene, men nå for tiden går det mest i Creative Aurvana Live!

Du skal lete lenge etter bedre lyd til prisen. Innmaten er Fostex-kvalitet (OEM-design) som også er lisensiert ut til Denon og andre, så det er ikke noe direkte Creative-produkt.

Aurvana Live 2?

Lenke til kommentar

Første versjonen er best. Vanskelig å forklare nøyaktig hva som er med lyden, men jeg synes f.eks Shure SRH440 er en billig hodetelefon som manipulerer lyden for mye og gjør den falsk på en dårlig måte, selv om det høres bra ut først for en del materiell. Fylden og detaljene i lyden på Aurvana Live! er veldig behagelig og bassen er ikke overdrevet, men pent blandet med resten av lydbildet. Det finnes ikke antydning til noe som skiller seg ut negativt og de klarer virkelig å få liv i en god orkesterinnspilling, noe som er noe av det vanskeligste å få til å låte bra. Bare naturlige instrumenter som dekker hele frekvensspektret. De høres mye større ut enn dem er og har en spilleglede som er en sjeldenhet i denne prisklassen. Vedkommende som har designet lyden i denne har virkelig gjort en super jobb. Elementene skal være laget av et tynt lag biocellulose, men dette er så langt unna papplyd man kommer.

Lenke til kommentar

Hodetelefoner er smak og behag, så hvilken som er best for deg er ikke lett å si. Normen er nok dog at DT770 er i en annen liga enn ATH-M50x, og jeg vil si du får mer for pengene ved å gå for Beyerdynamic. Jeg har et par selv og er veldig fornøyd. God byggekvalitet og.

Min erfaring er at DT770 ekstremt populær i Norge, mens resten av verden ofte verdsetter ATH-M50x høyere.

 

Jeg ville uansett gått for DT770. Begge leverer topp lyd- og byggekvalitet i sin prisklasse og på dette området er det mest snakk om smak og behag hva du foretrekker. Det Beyerdynamic imidlertid vinner på er komfort. DT770 er ekstremt komfortabel, faktisk mer komfortabel enn dyrere modeller fra Beyerdynamic.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Min erfaring er at DT770 ekstremt populær i Norge, mens resten av verden ofte verdsetter ATH-M50x høyere.

 

Jeg ville uansett gått for DT770. Begge leverer topp lyd- og byggekvalitet i sin prisklasse og på dette området er det mest snakk om smak og behag hva du foretrekker. Det Beyerdynamic imidlertid vinner på er komfort. DT770 er ekstremt komfortabel, faktisk mer komfortabel enn dyrere modeller fra Beyerdynamic.

DT770 er veldig populær i Norge fordi vi ikke har like godt utvalg som andre land, og siden DT770 er ok priset og lett tilgjengelig blir den gjerne anbefalt ja. Det er derimot ikke ikke sagt at den ikke er populær i f. eks USA eller andre land også. Ta en titt på f. eks head-fi:

 

http://www.head-fi.org/products/beyerdynamic-dt-770-pro-80-closed-studio-headphones

 

http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50x

Lenke til kommentar

M50x er ein nyare modell av M50. Tar du med alle modellane av M50, så er det fleire omtaler.

 

http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50x

http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50s

http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-m50-studio-monitor-headphones

 

Som alltid med lyd er det vanskeleg å vite kva du vil like best. Har du moglegheit til å prøve dei så er det det beste, ellers må du berre gå for eit sett og sjå om det går bra.

 

http://www.head-fi.org/t/706352/audio-technica-ath-m50x-or-beyerdynamic-dt-770-pro

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt å selge unna mitt g930 headsett mot et med litt bedre lydkvalitet.

 

Jeg har gjort en del research og landet for et av hodetelefonene nevnt i tittelen.

 

Nå jeg lurte på om noen har noen tidligere erfaringer med noen av disse, jeg spiller ikke så mye dataspill, så det blir mest musikk(alt fra john denver, sie gubba til nirvana og green day).

 

Hvis du har noen andre anbefalinger er de hjertilge velkomne ?

Jeg har dt770 pro 80. Jeg har også hatt mange headsett i samme prisklasse(ikke Audio technica), og jeg har aldri vært mer fornøyd med et headsett. Tight og fin bass, og sykt detaljert lyd. Til prisen er det ikke annet å si enn GO FOR IT!
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg!

Eller nesten:

 

Mitt G35 tok kvelden. Jeg fikk godkjent reklamasjon og prøvde et Steelseries Siberia Prism, men dette var jo ræva! Eller det vil si: Helt ok lyd (bra til å være gaming orientert), klemte forferdelig på toppen av hodet (maks 45 min før jeg trengte pause), dårlig mic og dårlig programvare. Siberiaen gikk med andre ord i retur.

 

Nå må jeg finne noe nytt. Jeg har i grunnen sett på Beyerdynamic DT770 og DT990, Sennheiser HD 598 og Audio Technica M50X.

 

Jeg eier et par Shure Se-215 som jeg er ekstremt fornøyd med. Men ønsker noe enda kraftigere og mer høyoppløst til å bruke ved pcn.

 

Jeg har i tillegg tenkt å kjøpe meg en Little Dot MKII. Noen som har erfaringer med denne og kan si om headsettene over vil fungere bra med denne?

Når jeg skal bruke rørforsterker, vil jeg få mer ut av å kjøpe et headset med høy ohm? For eksempel DT990 600ohm?

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg!

Eller nesten:

 

Mitt G35 tok kvelden. Jeg fikk godkjent reklamasjon og prøvde et Steelseries Siberia Prism, men dette var jo ræva! Eller det vil si: Helt ok lyd (bra til å være gaming orientert), klemte forferdelig på toppen av hodet (maks 45 min før jeg trengte pause), dårlig mic og dårlig programvare. Siberiaen gikk med andre ord i retur.

 

Nå må jeg finne noe nytt. Jeg har i grunnen sett på Beyerdynamic DT770 og DT990, Sennheiser HD 598 og Audio Technica M50X.

 

Jeg eier et par Shure Se-215 som jeg er ekstremt fornøyd med. Men ønsker noe enda kraftigere og mer høyoppløst til å bruke ved pcn.

 

Jeg har i tillegg tenkt å kjøpe meg en Little Dot MKII. Noen som har erfaringer med denne og kan si om headsettene over vil fungere bra med denne?

Når jeg skal bruke rørforsterker, vil jeg få mer ut av å kjøpe et headset med høy ohm? For eksempel DT990 600ohm?

Måtte le litt da jeg leste dette, grunnet at du har akkurat samme opplevelsen jeg hadde. Mitt g35 knakk, jeg kjøpte Elite Prism(Egentlig rævva lyd, men ingame har det ikke så mye å si, da du som regel ikke fokuserer på smooth lyd. Er i musikk du virkelig sjekker om headsettet er bra eller ikke), så det gikk fluksens i retur til elkjøp.

 

Kjøpte meg dt770 for ca et halvt år siden, og jeg skal si deg det at jeg angrer på at jeg har hatt noe annet før! Oppløst lyd, detaljer du ikke hørte før er til stede. Stram bass som kan justeres på med en god EQ, og jeg har aldri hatt en så god bassopplevelse i noen sanger før. Personlig kjøpte jeg med en Creative Soundblaster X-Fi HD. Denne har ferdiginnstilte EQ'er, samt at du kan stille selv om du ønsker det. "surround" funksjonen i den funker greit, men er ikke noe WOW. Til musikk og generelt headsett bruk(gaming, film) er den virkelig ALT du trenger.

 

Finnes selvsagt mange lydkort å velge i, men jeg kan fint anbefale dette oppsettet!

Men du bør velge dt770 pro 80 ohm, det er min anbefaling. Det er den lukkede versjonen, men Beyerdynamic har fått til den magien at lyden ikke høres innestengt ut selv om den er lukket. Headsettet er en drøm å bruke, og dt770 har virkelig gjort at dersom jeg skal ha dyrere headsett i fremtiden, skal det faen meg mye til å slå dette her, spesielt pga at headsettet kun koster 1500kr. Vurderer faktisk å kjøpe meg et par til og bruke til reising :p

Løp og kjøp sier nå jeg!

 

Men litt on topic i forhold til trådstarter:

Audio technica har fått god kritikk den og, men jeg ser at dt770 skal være hakket over i lydkvalitet. Technicaen skal visstnok være litt bedre "travelmate", men jeg kan glatt ta med meg mitt dt770. Så, jeg ville valgt dt770 pga lydkvaliteten og byggekvaliteten!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Lenke til kommentar

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Har hatt en del open headsett, men jeg har enda til gode å høre den "bedre" lyden, da beyerdynamic sin lyd i dt770 ikke høres innelukket ut.

Synes også det er irriterende at ALT bakgrunnstøy slipper inn i åpne headsett. Jeg har ikke hatt åpne hodetelefoner over 2000kr da, er vel sikkert bedre litt høyere opp i pris

Lenke til kommentar

 

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Har hatt en del open headsett, men jeg har enda til gode å høre den "bedre" lyden, da beyerdynamic sin lyd i dt770 ikke høres innelukket ut.

Synes også det er irriterende at ALT bakgrunnstøy slipper inn i åpne headsett. Jeg har ikke hatt åpne hodetelefoner over 2000kr da, er vel sikkert bedre litt høyere opp i pris

 

 

DT770 er nok ikke noen endestasjon når det kommer til god lyd... Hyggelig at du er fornøyd med dem, men det finnes bedre. Jeg er også fornøyd med mitt par DT770, men Sennheiser HD700 som jeg bruker mye akkurat nå er bedre på det aller meste. Philips Fidelio X2 er også bedre. Jeg har egentlig ikke referanse på noen bedre headsett så jeg kan ikke uttale meg om andre.

 

Jeg merker dog hele tida at jeg savner lukkede headsett pga lydisoleringen. Og de velourputene på DT770 er utrooolig behagelige

Lenke til kommentar

 

 

Alle dt770 er lukket. De forskjellige utgavene kan dog låte forskjellig på grunn av forskjellige elementer. 250 ohm kan man for eksempel glemme å drive med en telefon uten ekstra amp. Mens 32 og 80 ohm kan drives uten amp helt greit, selv med en telefon.

 

Dt990 er åpen og låter derfor helt anerledes. Jeg vil anbefale åpne headset dersom man ikke trenger lydisolering. Det gir generelt sett bedre lyd, men mindre bass.

Har hatt en del open headsett, men jeg har enda til gode å høre den "bedre" lyden, da beyerdynamic sin lyd i dt770 ikke høres innelukket ut.

Synes også det er irriterende at ALT bakgrunnstøy slipper inn i åpne headsett. Jeg har ikke hatt åpne hodetelefoner over 2000kr da, er vel sikkert bedre litt høyere opp i pris

 

 

DT770 er nok ikke noen endestasjon når det kommer til god lyd... Hyggelig at du er fornøyd med dem, men det finnes bedre. Jeg er også fornøyd med mitt par DT770, men Sennheiser HD700 som jeg bruker mye akkurat nå er bedre på det aller meste. Philips Fidelio X2 er også bedre. Jeg har egentlig ikke referanse på noen bedre headsett så jeg kan ikke uttale meg om andre.

 

Jeg merker dog hele tida at jeg savner lukkede headsett pga lydisoleringen. Og de velourputene på DT770 er utrooolig behagelige

 

Helt enig!

Vil du si X2 har såpass mye bedre lyd at det rettferdiggjør prishoppet?

Jeg så en del på HD700 og HD800. Rettferdiggjør HD800 dobbel pris fra HD700 tror du?

 

Hva er din opplevelse med HD700 kontra dt770?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...