Gå til innhold

Dette er Zotacs kraftige konsoll-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ja absolutt. F.eks. Valve jobber mye med å få gamepads til å konfigurere seg automatisk for alle spill, dette er noe som har vært et herk i 25+ år.

 

Hva tenker du egentlig på her? På linux? Har joypad hjemme og de siste kanskje 5 årene så tror jeg ikke jeg har opplevd en eneste gang at det er noe annet enn å bare koble joypaden inn så er det et ferdig oppsett klart i spillet og det er bare å kaste seg inn i det om du liker default-oppsettet.

 

AtW

 

Nei det jeg snakker om er plattformuavhengig. De fleste gamepads(som logisk sett er joysticks) bruker HID som kun spesifiserer joystickens knapper, akser og eventuelt force feedback, men som sier lite om hvor på kontrolleren de respektive knappene og aksene sitter. Det er faktisk lettere å detektere en tradisjonell joystick til flyspill enn en gamepad, siden de f.eks. har reserverte knapper/akser til throttle, rudder, osv. For gamepads er der derimot mye vanskeligere, siden det ikke alltid er lett å vite hvilken knapp som er den logiske til skyteknapp osv. Selv blant kloner av PlayStation-kontrolleren er det variasjon blant logisk organisering av knapper og akser. Jeg har en stabel med slike "dualshock"-kontrollere, og det er diverse små variasjoner i funksjonalitet på de. Xbox-kontrollere og andre likt logisk utformede kontrollere er litt lettere over XInput som blir en mer slags "standardisering" av gamepads, men dette legger igjen begrensninger for hvilke utforminger slike kontrollere kan ha. Det som Valve jobber med er å få "alle" gamepads til å oppføre seg som Xbox-kontrollere. Dette vil fungere veldig bra på mange spill, men med åpenbare begrensninger til spesifikke formål som f.eks. flysimulatorer.

Var det en OK forklaring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man bruke tastatur og mus til disse eller er de bare for steam kontrollen?

 

SteamOS er en lett modifisert Debian 7(*), og støtter de samme hardware som den gjør. Mus og tastatur er uproblematisk. Vanlige kontrollere som Steam kontroller, XBOX 360/ONE og Dualshock 3/4 skal gå bra ut av boksen. Annet utstyr som andre kontrollere, flight sticks, ratt og pedaler, og sånt er avhengige av at det finnes drivere. Noe funker, men ikke alt.

 

* Du kan til og med legge tilbake de offisielle Debian pakkebrønnene og bruke SteamOS som en full Debian 7. Praktisk om man vil installere xbmc på en Steam Machine rett fra en offisiell pakkebrønn, eller installere et fullt skrivebordsmiljø, eller hva man nå savner i en standard SteamOS.

Lenke til kommentar

SteamOS eller ikke har ingen betydning. SteamOS er Linux som riktig nok har noen prosent høyere ytelse for Nvidia, men denne maskinvaren er fremdeles ikke high-end sammenlignet med desktop. Dette blir nok noe a la GTX 960, så jeg forstår ikke hvordan dette kortet skal kunne konkurrere med GTX 980 med halve maskinkraften.

 

Fordi gtx 970m klarer så godt som alle dagens spill i 60FPS @1080p, noe som er veldig konkurransedyktig sammenlignet med andre konsoller :p

Lenke til kommentar

@efikkan; Kraftig i denne sammenhengen er nok i forhold til SteamOS. Hvilken ytelse en maskin har kommer i stor grad an på programvaren. Dette er en 100% vanlig stasjonær med tanke på maskinvare (M skjermkort da :p ). Steam Machines navnet kan brukes på alle maskiner som har SteamOS.

 

Jeg har lest noen tester på spillytelse med SteamOS og det er ganske villt hvor mye mer kraft du får med samme maskinvare i forhold til Windows eller OSX.

 

Er egentlig litt irritert over at det bare snakkes om Steam Machines og det (nesten) aldri er snakk om SteamOS. Steam Machines er ingenting nytt som det virker for meg som de legges frem som, det som er "revolusjonen" her er OS'et.

 

TEK; Vær så snill å nevne SteamOS og presisere at dette er det eneste som gjør en maskin (PC) til en Steam Machine :) :)

 

Edit; Med riktig programmering og tilpassning så kan 970M kortet med SteamOS yte bedre enn et 980 med Windows (teoretisk selvfølgelg). :dremel:

 

Steam machines er pcer som kommer med SteamOS og Steam-kontrolleren.

 

Ved riktig programmering og tilpasning kan 980 ute bedre en 970M selv om det er tilpaset det også.

Lenke til kommentar

 

SteamOS eller ikke har ingen betydning. SteamOS er Linux som riktig nok har noen prosent høyere ytelse for Nvidia, men denne maskinvaren er fremdeles ikke high-end sammenlignet med desktop. Dette blir nok noe a la GTX 960, så jeg forstår ikke hvordan dette kortet skal kunne konkurrere med GTX 980 med halve maskinkraften.

Fordi gtx 970m klarer så godt som alle dagens spill i 60FPS @1080p, noe som er veldig konkurransedyktig sammenlignet med andre konsoller :p

 

Og hva har det med å konkurrere med GTX 980 på desktop å gjøre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...