Gå til innhold

Overklokke G3258 med B85M-G hovedkort


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle klokke CPU'n min idag, men har støtt på ett par problemer. Jeg har den nyeste biosen, og etter en oppdatering for en stund siden, skulle det være mulig å overklokke den CPU'n jeg har nå. Det ser midlertidig ikke slik ut, da jeg mangler blant annet Ai overclock tuner i biosen, samt andre innstillinger jeg trenger for å overklokke. Da forsøkte jeg like så godt å "nedgradere" biosen, til den oppdateringen som gjør det mulig å klokke denne. Da får jeg opp feilmeldingen "Failed to securely load bios". Har googlet dette, uten å få noe fornuftig svar.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

http://www.asus.com/sg/News/0yYwfwL2ZA9CFAMK

 

Du skal fint kunne overklokke på B85.

B85 + G3258 er en fin budsjett gaming plattform.

 

Hvilken BIOS du trenger vet jeg ikke. 

 

AI Overclock Tuner er bare viss vass. Gjør det manuelt.

 

Her er en del non-Z kort som folk har klokket på 

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2389948

 

Fant ikke ditt kort der :\ Men det skal da gå!

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Litt mer å lese på i denne tråden. Jeg mener fremdeles B85 og H81 er undervurdert i lavbudsjett entusiastbygg. Entusiaster har gjerne nok kunnskaper til å utnytte hardwaren for det den er god for.

Kan nesten skrive under her, selv uten volt-pusling kjører jeg 4,4GHz på G3258en min dønn stabilt på et Asus H81I-plus med en CM Hyper 212Evo. Tror jeg kan få den litt høyere med litt tweak. Har full kontroll over volt og multiplier med min biosversjon.

Så også en tråd på Reddit om en som hadde I5-4670K stabilt på 4,6GHz på et Asus H81m, greit å vite om jeg plutselig skulle trenge flere kjerner i nær fremtid. ;)

Endret av trulseth
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Har vurdert å kjøpe samme prosessor og hovedkort som trådstarter, men har lest litt frem og tilbake og på div fora nevnes det at Intel vil sette en stopper (eller allerede har?) for å få overklokket Pentium G3258 på B85 kort.  Er det noe hold i dette, eller er det fremdeles mulig å kjøpe G3258 med B85M-G og klokke i vei?

 

Fra asus sin hjemmeside:

ASUS does not guarantee that Intel new Pentium processorand Core K Series (‘Haswell’ and ‘Haswell Refresh’) processors will be overclockableon ASUS H97, H87, B85 and H81 Series motherboards in the event that Intel issues software and firmware updates that result in function changes.

 

 

-----

 

Mulig jeg fant svaret selv:

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=1&model=H81M-D+PLUS&id=20150829090258780&page=1&SLanguage=en-us

Dette er postet 29.08.2015

 

Nyeste Bios på kortet er B85M-G BIOS 2501 datert 17.08.2015 så ser ikke ut som asus har gjort noe med problemet.

 

 

 

 

Men vil gjerne at noen som har denne komboen kan verifisere at dette nå ikke lengre er mulig.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...