Gå til innhold

oppkjøring på billingstad


Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har oppkjøring på Billingstad torsdag klokken 09:30. Er unødvendig nervøs.. Allerede utsatt prøven i 1 måned og nå er jeg her igjen og føler meg ikke noe bedre og sikrere, selv om jeg vet jeg kan kjøre bil på egenhånd. Noen tips, erfaringer eller tanker? Veldig usikker på ruta, alle sier jo at det blir Oslo osv. Jeg er best kjent i Bærum og delvis Asker. Hadde vært en drøm å få Bærum.

 

Er det noe grunn til å være nervøs? Det største problemet mitt er at jeg konsentrerer meg så mye på feil jeg har gjort tidligere og tenker bare på hva om og viss det skjer igjen osv. I stede for å gi faen og konsentrere meg om det jeg skal.

Lenke til kommentar

Har oppkjøring på Billingstad torsdag klokken 09:30. Er unødvendig nervøs.. Allerede utsatt prøven i 1 måned og nå er jeg her igjen og føler meg ikke noe bedre og sikrere, selv om jeg vet jeg kan kjøre bil på egenhånd. Noen tips, erfaringer eller tanker? Veldig usikker på ruta, alle sier jo at det blir Oslo osv. Jeg er best kjent i Bærum og delvis Asker. Hadde vært en drøm å få Bærum.

 

Er det noe grunn til å være nervøs? Det største problemet mitt er at jeg konsentrerer meg så mye på feil jeg har gjort tidligere og tenker bare på hva om og viss det skjer igjen osv. I stede for å gi faen og konsentrere meg om det jeg skal.

tror nok ikke det blir noe oslo kjøring, så du trenger ikke å bekymre deg. Siden det er mye kø i oslo og da blir det jo bare å stå stille :p men jeg fikk oppkjøring rundt i bærum når jeg skulle ta lappen. hadde tid rundt halv ett, bestod med glans! bare kjør forsiktig, hold fartsgrensen og akseler bra opp i fart når du skal ut på motorvei. klarte å komme opp i 100 i 80 sonen, hehe :O men fikk positivt for å komme fort opp i fart. var veldig nervøs selv, måtte gå på do 2 ganger før oppkjøringen :p bare ta det med ro så går det nok fint :)

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar

Er mest redd for å bryte en vikepliktsituasjon.. Hvis jeg er piss nervøs er det fort gjort at jeg går glipp av et skilt, spesielt når jeg skal inn på en ny vei f.eks. der hvor det mest sannsynlig er en vikepliktsituasjon. Det er jo det verste som kan skje.

 

Håper alt presset bare faller når jeg setter meg inn bilen. Når jeg kjører stresset eller nervøst gjør jeg fort feil, kjører jeg uten stress, går det alltid greit. Kjenner Bærum godt, så satser på at noe går på autopilot hvis jeg får en rute der.

 

Asker er også greit, men er ikke like kjent og der er det en del av de flate drit rundkjøringene man aldri får øye på uten skiltet. Dummet meg ut i sånne situasjoner med kjørelærer tidligere, så det er nok min største frykt som sagt. I vikepliktsituasjoner.

 

Håper på en rolig og grei sensor i hvert fall. Har ikke råd til å stryke ass.

Lenke til kommentar

Er mest redd for å bryte en vikepliktsituasjon.. Hvis jeg er piss nervøs er det fort gjort at jeg går glipp av et skilt, spesielt når jeg skal inn på en ny vei f.eks. der hvor det mest sannsynlig er en vikepliktsituasjon. Det er jo det verste som kan skje.

 

Håper alt presset bare faller når jeg setter meg inn bilen. Når jeg kjører stresset eller nervøst gjør jeg fort feil, kjører jeg uten stress, går det alltid greit. Kjenner Bærum godt, så satser på at noe går på autopilot hvis jeg får en rute der.

 

Asker er også greit, men er ikke like kjent og der er det en del av de flate drit rundkjøringene man aldri får øye på uten skiltet. Dummet meg ut i sånne situasjoner med kjørelærer tidligere, så det er nok min største frykt som sagt. I vikepliktsituasjoner.

 

Håper på en rolig og grei sensor i hvert fall. Har ikke råd til å stryke ass.

Du må ta det helt med ro!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, jeg var helt sykt usikker selv.

Jeg er en gutt full av nerver, og jeg ødela basically hodet mitt og søvnen med 1 mnd forveien før jeg hadde oppkjøringen fordi jeg drev å tenkte så mye rundt det, Jeg klarte rett og slett ikke å se meg selv i en oppkjørings situasjon uten at jeg bare skulle gjøre feil. (men det var bare i hodet mitt)

Jeg trodde jeg skulle gjøre drit mange feil pga kjørelæreren min som kritiserte alt jeg gjorde.

 

Nå vet jeg ingenting om hvordan du kjører, men stemningen er ikke like intense som man visualiserer før man har oppkjøring, det skal jeg love deg.

Det er faktisk utrolig deilig å kunne sette seg i en bil, og bare la det gå sin gang uten at en person skal drive å fortelle hva du gjør feil hele tiden.

Og husk at det er helhetlig beregning og ikke om du gjør en liten feil (Som å kjøre litt for fort, feilplassering 1-2 ganger,kveling av motor ect) så om det skjer, ikke la det ødelegge alt for deg, kjør på med den ambisjonen du hadde i første omgang.

 

Og siden du skal ha oppkjøring samme tid som jeg hadde så blir det IKKE Oslo, det blir enten Asker eller Bærum, mest sannsynelig Bærum.

Men i forhold til andre steder er ganske chille steder å kjøre opp, så don't worry!

 

Men kunne jeg spolt tilbake, vill jeg definitivt vært mye mer avslappet til det og ihvertfall sovet litt, lol!

Jeg anbefaler deg også å ikke drive å søke opp forumer om hvordan det har gått med andre forskjellige mennesker som har hatt oppkjøring, det bare gjør deg mer nervøs.

Du får ha masse lykke til, og prøv å ikke stress, ta det med ro. du nailer dette! :)

Endret av Brown55
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Er mest redd for å bryte en vikepliktsituasjon.. Hvis jeg er piss nervøs er det fort gjort at jeg går glipp av et skilt, spesielt når jeg skal inn på en ny vei f.eks. der hvor det mest sannsynlig er en vikepliktsituasjon. Det er jo det verste som kan skje.

 

Håper alt presset bare faller når jeg setter meg inn bilen. Når jeg kjører stresset eller nervøst gjør jeg fort feil, kjører jeg uten stress, går det alltid greit. Kjenner Bærum godt, så satser på at noe går på autopilot hvis jeg får en rute der.

 

Asker er også greit, men er ikke like kjent og der er det en del av de flate drit rundkjøringene man aldri får øye på uten skiltet. Dummet meg ut i sånne situasjoner med kjørelærer tidligere, så det er nok min største frykt som sagt. I vikepliktsituasjoner.

 

Håper på en rolig og grei sensor i hvert fall. Har ikke råd til å stryke ass.

beståd selv knapt en uke siden :) vil bare legge til at sensorene er ikke ute etter og stryke deg, hadde selv ei som het Marianne og hu tok i rattet da jeg kjørte og sa jeg måtte holde meg i mitt eget felt, trudde selv jeg strøk da :) men det var ikke slik jeg skiftet felt på motorveien jeg kjørte litt mot venstre, men beståd for det om :) masse lykke til, stresset forsvinner når du setter deg i bilen og starter kjøringen :)

Lenke til kommentar

Takk for info. Kjenner allerede nå at nervene har dempet seg. Jeg har vel innsett at dagen snart er kommet, og hvis jeg gjennomfører og består, forsvinner også stresset. Tenker man sånn, er det jo mer og se frem til enn å grue seg. Jeg prøver å tenke på hvor mange hodeløse kyllinger som har lappen der ute. Har de klart det, så kan det faen meg ikke være så hardt! Satser på at dette går bra med en lugn attitude.

Lenke til kommentar

Det jo spådd 20 millimeter nedbør de timene jeg skal kjøre opp i morgen... Blir vel slafsete veier og snø/regn dekkete ruter. Hadde håpet å kjøre opp på tørre veier. Kanskje det går til min fordel? Trafikken vil jo sannsynligvis gå tregere. Uansett irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Det jo spådd 20 millimeter nedbør de timene jeg skal kjøre opp i morgen... Blir vel slafsete veier og snø/regn dekkete ruter. Hadde håpet å kjøre opp på tørre veier. Kanskje det går til min fordel? Trafikken vil jo sannsynligvis gå tregere. Uansett irriterende.

Hvordan gikk det? :) er mye snø idag ja helt vanvittig.

Lenke til kommentar

Avlyst to ganger! Hadde først 09:30, så fikk jeg ny time 13:55, men ble avlyst den og. Har ny i morgen klokken 08:10. Blir jo bare enda mer nervøs så det har blitt og blir så mange ekstra timer å vente.

 

Forholdene var jo katastrofe. Biler lå strødd i veikantene og i rundkjøringene. De første som fikk prøve seg på oppkjøring i dag tidlig brukte 2 timer.

 

Uff...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kjøyrerutene skal være forhåndsdefinerte og blir valgt vilkårlig for kvar oppkjøyring. På samme måte får du tilfeldig utvalgte sikkerheitsspørsmål før du starter kjøyringa.

 

Det enklaste er å spørre kjøyrelæraren din. Kjøyrelærerane skal i utgangspunktet ikkje vite kvar dei forskjellige rutene går, men dei blir stort sett fortalt kjøyreruta av elevane som styrker og som tar ein kjøyretime til før ny oppkjøyring. Dei fleste som har kjøyretimar etter å ha strøket ønsker å kjøyre den same ruta som dei tok på oppkjøyringa for å trene på å gjere alt rett.

Lenke til kommentar

Kjøyrerutene skal være forhåndsdefinerte og blir valgt vilkårlig for kvar oppkjøyring. På samme måte får du tilfeldig utvalgte sikkerheitsspørsmål før du starter kjøyringa.

 

Det enklaste er å spørre kjøyrelæraren din. Kjøyrelærerane skal i utgangspunktet ikkje vite kvar dei forskjellige rutene går, men dei blir stort sett fortalt kjøyreruta av elevane som styrker og som tar ein kjøyretime til før ny oppkjøyring. Dei fleste som har kjøyretimar etter å ha strøket ønsker å kjøyre den same ruta som dei tok på oppkjøyringa for å trene på å gjere alt rett.

Vet du hvor du ble kjørt til når du hadde oppkjøring?

Lenke til kommentar

Hadde ikkje oppkjøyring på Billingstad, så det kan eg ikkje svare på.

 

Anbefaler som sagt at du forhøyrer deg med lokale kjøyreskular dersom du har behov for å vite kva som kan være mulige oppkjøyringsruter.

 

Ellers er det verdt å minne på at den nøyaktige ruta ikkje er så viktig, du får ikkje feil for å kjøyre feil i forhold til sensors veiledning. Så lenge du kjøyrer korrekt så er den einaste konsekvensen ved feilkjøyring at du må finne ein plass å snu for å komme tilbake på rett rute.

Lenke til kommentar

Har oppkjøring på Billingstad torsdag klokken 09:30. Er unødvendig nervøs.. Allerede utsatt prøven i 1 måned og nå er jeg her igjen og føler meg ikke noe bedre og sikrere, selv om jeg vet jeg kan kjøre bil på egenhånd. Noen tips, erfaringer eller tanker? Veldig usikker på ruta, alle sier jo at det blir Oslo osv. Jeg er best kjent i Bærum og delvis Asker. Hadde vært en drøm å få Bærum. 

 

Er det noe grunn til å være nervøs? Det største problemet mitt er at jeg konsentrerer meg så mye på feil jeg har gjort tidligere og tenker bare på hva om og viss det skjer igjen osv. I stede for å gi faen og konsentrere meg om det jeg skal

Kan du pliss beskrive detaljert kjøreruten din?

Lenke til kommentar

 

Er mest redd for å bryte en vikepliktsituasjon.. Hvis jeg er piss nervøs er det fort gjort at jeg går glipp av et skilt, spesielt når jeg skal inn på en ny vei f.eks. der hvor det mest sannsynlig er en vikepliktsituasjon. Det er jo det verste som kan skje.

 

Håper alt presset bare faller når jeg setter meg inn bilen. Når jeg kjører stresset eller nervøst gjør jeg fort feil, kjører jeg uten stress, går det alltid greit. Kjenner Bærum godt, så satser på at noe går på autopilot hvis jeg får en rute der.

 

Asker er også greit, men er ikke like kjent og der er det en del av de flate drit rundkjøringene man aldri får øye på uten skiltet. Dummet meg ut i sånne situasjoner med kjørelærer tidligere, så det er nok min største frykt som sagt. I vikepliktsituasjoner. 

 

Håper på en rolig og grei sensor i hvert fall. Har ikke råd til å stryke ass.

beståd selv knapt en uke siden :) vil bare legge til at sensorene er ikke ute etter og stryke deg, hadde selv ei som het Marianne og hu tok i rattet da jeg kjørte og sa jeg måtte holde meg i mitt eget felt, trudde selv jeg strøk da :) men det var ikke slik jeg skiftet felt på motorveien jeg kjørte litt mot venstre, men beståd for det om :) masse lykke til, stresset forsvinner når du setter deg i bilen og starter kjøringen :)

 

Kan du pliss beskrive detaljert kjøreruten som du fikk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Ja, fra Billingstad mot Nesbru, så opp til Ikea, også til E18 mot Asker svingte inn mot holmen kjørte til Heggedal ish et sted så kjørte vi derfra til Asker sentrum for og teste høyreregelen kjørte litt i sentrum også rett tilbake til Slependen. Dette var den jeg bestod på.

 

Den første rute jeg strøk på var, fra Billingstad mot sentrum og de runkjøringene under storsenter, så videre mot Hønefoss, svingte inn mot Rykkinn også til belset eller noe sånt, kjørte til Skui også tilbake fra Skui langs Tangen og Sandvika elven. 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Litt off-topic, ettersom jeg ikke kjørte på Billingstad. Jeg bestod oppkjøring på 3. forsøk på torsdag. Det hjalp veldig med en hyggelig sensor som snakket mye off-topic og som tullet om mye rart. Det er mye bedre å sitte på med en som ikke kritiserer alt du gjør. :) Sensoren man får har faktisk mye å si på om man består eller ikke.

 

De to første oppkjøringene hadde jeg samme sensor, og han gjorde meg bare nervøs og super stressa. Gjorde masse feil som jeg aldri gjør ellers. Selv om man ikke består, betyr det ikke at man ikke kan kjøre bil. Selv om jeg besto denne gangen, føler jeg meg ikke flinkere enn da jeg strøk forrige gang. Eneste forskjellen er at jeg faktisk klarte å beholde roen og kjøre sånn som jeg pleier i kjøretimene. :) 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Ja, fra Billingstad mot Nesbru, så opp til Ikea, også til E18 mot Asker svingte inn mot holmen kjørte til Heggedal ish et sted så kjørte vi derfra til Asker sentrum for og teste høyreregelen kjørte litt i sentrum også rett tilbake til Slependen. Dette var den jeg bestod på.

 

Den første rute jeg strøk på var, fra Billingstad mot sentrum og de runkjøringene under storsenter, så videre mot Hønefoss, svingte inn mot Rykkinn også til belset eller noe sånt, kjørte til Skui også tilbake fra Skui langs Tangen og Sandvika elven. 

 

Lykke til :)

Skal ha oppkjøring på torsdag 9.30. Nervøøøøs! Noen siste tips, innspill hjertesukk på mine vegne? :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...