Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 316 2008 - Hva trengs?


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

Vil oppgradere og har allerede skaffet meg høyttalere og sub som er under setene foran, men har forstått at han vil bli bedre med en ny spiller og forsterker. Jeg har ikke peiling på hvordan dette gjøres sånn egentlig, men vil gi det et forsøk.

Dette er det jeg har:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16230&katid=1303&id= - 2 bak og 2 foran

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16233&katid=1303&id= - 1 under hvert sete foran


Så det jeg rett og slett lurer på er hva slags forsterker, spiller, og kabler som trengs til dette? Tar gjerne i mot tips til hvordan dette burde gjøres og hva som ikke burde gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme pluss http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5967&katid=35&id=og en Pioneer-spiller.

 

Pluss at jeg droppa høyttalere bak. Det var bare bortkasta penger.

Hvordan er det med funksjonene på rattet? Hørt det at man trenger noe ekstra for å bruke funksjonene på rattet og dette med ryggesensor osv.. Finnes det noen tutorials på nettet for å få litt forståelse på dette og å koble opp anlegg i en nyere bil? Takk for svaret!

Lenke til kommentar

Du må ha adapter for rattkontrollene. Finnes til de fleste store merkene som bl.a. Pioneer. Spilleren min har inngang for ryggekamera og det er stort sett bare plug'n play.

 

Skal du bytte spiller må du ha en ISO-adapter. Enten aktiv eller passiv. Med passiv adapter må du finne styrestrøm selv fra sikringsboksen e.l. Sigarettenneren er et mulig punkt.

Lenke til kommentar

Du må ha adapter for rattkontrollene. Finnes til de fleste store merkene som bl.a. Pioneer. Spilleren min har inngang for ryggekamera og det er stort sett bare plug'n play.

 

Skal du bytte spiller må du ha en ISO-adapter. Enten aktiv eller passiv. Med passiv adapter må du finne styrestrøm selv fra sikringsboksen e.l. Sigarettenneren er et mulig punkt.

Ok. Takk skal du ha for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hei Danix, låner tråden din litt.

 

Hvordan ble lyden med de nye høyttaleren og sub'en kontra originalt?

 

Foran i bilen så merka jeg at lyden ble mye bedre, men bak så var det akkurat slik det var før og jeg har ikke klart å finne ut hvorfor det er slik. Med suben så merket jeg at det ble bedre "kick", men mindre "pang". Litt rotete forklart, men det er sånn jeg ser det. Om du vil bytte foran f.eks så kan det være en mulighet for å få litt bedre lyd, men om du ikke har tenkt til å skaffe deg ny spiller, forsterker osv så ville jeg ikke byttet ut mer en høyttalere foran(min mening). For det er såpass lett jobb og høyttalerne koster ikke all verdens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...