Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av nye hodetelefoner


Ooooj

Anbefalte innlegg

Budsjett: 2000kr (kan strekke meg et par hundre kroner over)

 

Størrelse: Klokker som dekker hele øret

 

Type: Åpne eller semiåpne (Har lest åpne har best lydbilde, noe som jeg er ute etter.)

 

Bruksområder:

- Musikk (ingen spesiell sjanger, alt som er populært)

- Film

- Spill

 

Lydbilde: Jeg er ute etter ren lyd, men liker også litt bass, ikke for mye bass, men heller ikke for lite.

 

Tillegsinformasjon: Jeg trenger ingen mic eller noe fancy, jeg er ute etter komfort og lydkvalitet.

 

Bruksområder:

- Musikk (ingen spesiell sjanger, alt som er populært)

- Film

- Spill

 

Kilde: Jeg kommer til å bruke dem til en PC, jeg har ingen dac/amp, men jeg har hovedkortet: MSI Z97 gaming 3, som jeg tror har ok lydkort innebygd, som bør være kraftig nok for 250Ω. I tillegg har jeg aldri lyden veldighøyt.

 

Jeg har for tiden plantronics rig,som jeg synes har nokså dårlig lyd,og er ute etter nye hodetelefoner. Etter å ha søkt rundt omkring på nettet,siden jeg ikke vet så alt for mye om hodetelefoner ,fant jeg disse:

 

- Beyerdynamic DT880 250Ω

- Beyerdynamic DT990 250Ω

- Audio Technica ATH-AD700X

Gjerne kom med andre anbefalinger!:)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Philips Fidelio X2. En del hundre lapper dyrere, men jeg syns de er verd å ta med i prosessen. Supre for musikk, ok for gaming og bra for film. Nesten litt for mye bass, men gode på mellomtone og diskant. Veldig bra byggekvalitet!

Bestilte Beyerdynamic DT880 600ohm siden jeg ikke fikk noen svar på 2 dager. Hvis jeg ikke skulle like hodetelefonene skal jeg ha Phillips Fidelio X2 i bakhodet. Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med 990pro som jeg bruker sammen med Audioquest Dragonfly når jeg er på jobb. Hjemme har jeg et par andre som kan anbefales f.eks AudioTechnica A900 og Shure SRH940.

Som du kanskje så i det forrige svaret kjøpte jeg Beyerdynamic DT880 600ohm, men skal ha de du nevnte i bakhodet hvis jeg ikke liker DT880. I tillegg hvis jeg må kjøpe forsterker, siden de er 600ohm og hovedkortet mitt (MSI Z97 Gaming 3) kan få problemer med å kjøre det ordentlig, skal jeg se på Audioquest Dragonfly:) Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

 

Jeg er godt fornøyd med 990pro som jeg bruker sammen med Audioquest Dragonfly når jeg er på jobb. Hjemme har jeg et par andre som kan anbefales f.eks AudioTechnica A900 og Shure SRH940.

Som du kanskje så i det forrige svaret kjøpte jeg Beyerdynamic DT880 600ohm, men skal ha de du nevnte i bakhodet hvis jeg ikke liker DT880. I tillegg hvis jeg må kjøpe forsterker, siden de er 600ohm og hovedkortet mitt (MSI Z97 Gaming 3) kan få problemer med å kjøre det ordentlig, skal jeg se på Audioquest Dragonfly:)
Skal godt gjøres og ikke like beyerdynamic mener nå jeg da, jeg personlig har dt770 som er den lukkede versjonen. Beste headsettet jeg har hatt :)
Lenke til kommentar

Ja, tror nok jeg kommer til å like det, for øyeblikket har jeg plantronics rig, så stort sett alt vil være en oppgradering fra det:D

 

Forresten har du noen tips til en rimelig (rundt 1000kr+) amp som klarer å kjøre DT880 600 ohm? Er usikker på om det innebygde lydkortet i hovedkortet mitt (MSI Z97 Gaming 3) klarer å kjøre ordentlig. Og er det verdt å kjøpe en ekstern dac eller med dac innebygd med tanke på om at det bedre enn det jeg har på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg mener Objective2 med eller uten ODAC er mest lydkvalitet for pengene i lav til middels prisklasse.

Med ODAC blir det utenfor ditt budsjett men kun O2 er innenfor. O2 og ODAC er "open source" byggesett men er flere som lager ferdige produkter:

 

http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo

http://epiphany-acoustics.co.uk/products-page/dacs/ehp-o2d-miniature-desktop-headphone-amplifier-with-usb-dac/

http://www.jdslabs.com/products/48/o2-odac-combo/

https://www.mayflowerelectronics.com/shop/digital-to-analog-converters/objective2-odac-combo-with-rear-power/

Lenke til kommentar

Korleis stiller overnevnte hodetelefoner seg mot f.eks. BW P7?

 

Testet de ut i butikken og de hadde suveren lyd. Har aldri hørt så detaljert lyd før. Sangene jeg hørte på var helt annleis enn det jeg har hørt før.

 

Blir som å sammenligne epler og ..

P7 er lukket konstruksjon og de fleste hodetelefonene nevnt i tråden er åpne (eller semiåpne).

P7 er gode men i prisklassen er det utrolig stort utvalg i gode hodetelefoner.

Philips Fidelio X2 regnes av mange som bedre enn P7, men som sagt, et annet konstruksjonsprinsipp. Smak og behag...

Endret av bar1
Lenke til kommentar

 

Korleis stiller overnevnte hodetelefoner seg mot f.eks. BW P7?

 

Testet de ut i butikken og de hadde suveren lyd. Har aldri hørt så detaljert lyd før. Sangene jeg hørte på var helt annleis enn det jeg har hørt før.

 

Blir som å sammenligne epler og ..

P7 er lukket konstruksjon og de fleste hodetelefonene nevnt i tråden er åpne (eller semiåpne).

P7 er gode men i prisklassen er det utrolig stort utvalg i gode hodetelefoner.

Philips Fidelio X2 regnes av mange som bedre enn P7, men som sagt, et annet konstruksjonsprinsipp. Smak og behag...

 

Korleis er lyden i X2 vs P7?

Skulle gjerne prøvd litt forskjellig, men ikke så mange butikker i Ålesund, for å si det mildt :)

Lenke til kommentar

Jeg mener Objective2 med eller uten ODAC er mest lydkvalitet for pengene i lav til middels prisklasse.

Med ODAC blir det utenfor ditt budsjett men kun O2 er innenfor. O2 og ODAC er "open source" byggesett men er flere som lager ferdige produkter:

 

http://www.headnhifi.com/o2-odac-combo

http://epiphany-acoustics.co.uk/products-page/dacs/ehp-o2d-miniature-desktop-headphone-amplifier-with-usb-dac/

http://www.jdslabs.com/products/48/o2-odac-combo/

https://www.mayflowerelectronics.com/shop/digital-to-analog-converters/objective2-odac-combo-with-rear-power/

 

Noen butikker i Norge som selger?

Lenke til kommentar

Jeg fikk Beyerdynamic DT880 600 ohm for litt over en uke siden nå. Må si jeg elsker dem, jeg har aldri hørt såpass klar og bra lyd før. Jeg har nok volum når jeg kjører det fra hovedkortet, men jeg tror jeg får mer ut av dem med en amp, så jeg har sett litt på det:

 

Som jeg ser det nå er Schiit Vali mitt beste valg når det kommer til amp. Har lyst til å prøve "tube" amp, men jeg finner ingen som er rundt 1000kr og passer bra til DT880. Jeg kan godt bestille fra utlandet, men da vil jeg ligge helst på 100 dollar, siden toll kommer i tillegg.

 

Er det verdt å kjøpe en tube amp for rundt 1000kr/100 dollar? Må jeg langt mer opp i pris for å merke mye forskjell? I tillegg en tube amp vil vel fungere bra i alt? Som spill og filmer?

 

Hvis jeg kjøpte Schiit Vali, tenkte jeg Schiit Magni 2 som DAC i senere tid.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Beyerdynamic DT880 600 ohm for litt over en uke siden nå. Må si jeg elsker dem, jeg har aldri hørt såpass klar og bra lyd før. Jeg har nok volum når jeg kjører det fra hovedkortet, men jeg tror jeg får mer ut av dem med en amp, så jeg har sett litt på det:

 

Som jeg ser det nå er Schiit Vali mitt beste valg når det kommer til amp. Har lyst til å prøve "tube" amp, men jeg finner ingen som er rundt 1000kr og passer bra til DT880. Jeg kan godt bestille fra utlandet, men da vil jeg ligge helst på 100 dollar, siden toll kommer i tillegg.

 

Er det verdt å kjøpe en tube amp for rundt 1000kr/100 dollar? Må jeg langt mer opp i pris for å merke mye forskjell? I tillegg en tube amp vil vel fungere bra i alt? Som spill og filmer?

 

Hvis jeg kjøpte Schiit Vali, tenkte jeg Schiit Magni 2 som DAC i senere tid.

 

I den prisklassen bør du gå for "solid-state" forsterker. Gode rør-forsterkere koster MYE mer enn 1000,-

 

I billige kina-hybridforsterkere brukes røret kun som lyspære uten å påvirke lyd i det hele. Skal ikke uttale meg om Schiit men...

Endret av bar1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg fikk Beyerdynamic DT880 600 ohm for litt over en uke siden nå. Må si jeg elsker dem, jeg har aldri hørt såpass klar og bra lyd før. Jeg har nok volum når jeg kjører det fra hovedkortet, men jeg tror jeg får mer ut av dem med en amp, så jeg har sett litt på det:

 

Som jeg ser det nå er Schiit Vali mitt beste valg når det kommer til amp. Har lyst til å prøve "tube" amp, men jeg finner ingen som er rundt 1000kr og passer bra til DT880. Jeg kan godt bestille fra utlandet, men da vil jeg ligge helst på 100 dollar, siden toll kommer i tillegg.

 

Er det verdt å kjøpe en tube amp for rundt 1000kr/100 dollar? Må jeg langt mer opp i pris for å merke mye forskjell? I tillegg en tube amp vil vel fungere bra i alt? Som spill og filmer?

 

Hvis jeg kjøpte Schiit Vali, tenkte jeg Schiit Magni 2 som DAC i senere tid.

I den prisklassen bør du gå for "solid-state" forsterker. Gode rør-forsterkere koster MYE mer enn 1000,-

 

I billige kina-hybridforsterkere brukes røret kun som lyspære uten å påvirke lyd i det hele. Skal ikke uttale meg om Schiit men...

Schiit Vali er jo en hybrid tube amp, så det er bare litt mer varme i lyden ifra det jeg har lest. Men var veldig gode anmeldelser fra den med DT880.

 

Hvis jeg skulle kjøpe en ok tube amp, hvor mye må jeg forvente å bruke? Siden tube amp blir for dyrt for meg mest sannsynelig, har du noen solid-state som du kan anbefale disse? Som jeg kan ta med i valget om Schiit Vali.

Lenke til kommentar

"Varm lyd" er bare et annet ord for forvrengning når vi snakker om rør (rør sies å ha en ørevennlig type forvrengning ~ varm lyd).

 

Vali er sikkert greit nok, men i prisklassen under 6000 mener jeg "solid-state" gir mest lydkvalitet for pengene.

Lenke til kommentar

"Varm lyd" er bare et annet ord for forvrengning når vi snakker om rør (rør sies å ha en ørevennlig type forvrengning ~ varm lyd).

 

Vali er sikkert greit nok, men i prisklassen under 6000 mener jeg "solid-state" gir mest lydkvalitet for pengene.

6000!? Ser ut som det blir solid state på meg da. Tror jeg skal prøve Schiit Vali, tror det blir ganske stor forskjell fra hovedkortet. Men jeg må søke litt mer etter hvilke solid state som er bra med DT880.

 

Jeg tror ikke jeg blir å kjøpe før om en stund, kanskje jeg kommer over et tilbud på noe annet.

 

Og det med "varm" lyd, jeg vet det er forvrenging og at det egentlig ikke høres ut akkurat som det skal, men noen liker det veldig godt. I tillegg har jeg lest at hvis du ikke bruker de til noe produktivt, som å lage musikk, og du vil ha en mer "artig" lyd, er tube amp veien å gå. Jeg har lyst til å prøve en tube amp, men siden jeg må betale såpass mye for en ok tube amp, tror jeg må gå for solid state.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...