Gå til innhold

Her setter stolen sammen seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virus beveger seg ikke og har ingen vilje eller bevisthet. Altså, man kan betrakte de som døde, uavhengig av hva man mener de er, ettersom de ikke gjør noe aktivt selv.

 

De vil altså surre rundt i f.eks vann "tilfeldig", og ikke oppsøke hverandre. På samme måte som stolen.

 

Eller mener du at virus aktivt oppsøker hverandre ved at de f.eks aktivt svømmer eller lignende mot hverandre?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Man kan ikke observere virus gjennom lysmikroskop, bare gjennom elektronmikroskop, og med det kan man ikke se bevegelse hos noen organimer. Men om den andre elgen mener at det ikke er umulig at patiklene som virus består av beveger seg med noen som helst vilje, så viser det en totalt og latterlig mangel på kunnskap innen emnet.

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bevistehet og bevegelser ut over de bevegelsene man har pga. omgivelsene(altså, virus beveger seg i vann pga. at vannet beveger seg) krever metabolisme, noe virus ikke har.

At de beveger seg "med strømmen" og muligens har bevegelige deler som også flytter seg tviler jeg ikke på, men ikke i en sånn grad at de oppsøker hverandre aktivt for å sette seg sammen.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt på andre poster fra den andre elgen kan det se ut som han enten har store problemer med å forstå seg på det meste, eller er et ganske vellykket troll. Jeg skal i hvert fall ta noen forhåndsregler og ikke mate trollet. :)

Da har du ikke sett alle postene , bare de der jeg er direkte uenig med deltakerne

 

jeg har mine meninger , og dere har deres

Men det virker jo alt for ofte som der skal lege deres meninger i munnen på meg

og det uten lese hva jeg faktisk har skrevet

 

da kan man ikke bli annet en oppgitt over hvor hard dere går inne for presse folk til bakken

 

nå som jeg har forklaringen på hvordan et virus oppfører seg så er jeg forsatt uenig om at det noe som er dødt

hvis man skal samlingene så ligner det mest på en zombie ,

man kunne nesten kalle det for en zoombie partikkel

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Er du enig eller uenig i at alt levende har metabolisme?

 

Edit: vet du hva metabolisme er?

Jeg måtte slå det opp ( merkelig at man ikke kan bruke ord som alle forstår ) .

 

ja. det heter at liv har stoffskifte .

Derimot så er jeg usikker på om det gjelder absolutt alle type liv

 

Når det gjelder livet til en celle så overtar jo viruset kontrollen over cellen hvis den blir infisert

Da vil jeg i høysete grad si at det er viruset som lever

 

 

Hvis man tar menneske-egg og bytter ut DNA med DNA fra en annen person hvem sitt DNA er det da som gir liv ?

virus blir på en måte det samme .

cellen lever jo men da er dert viruset som har kontrollen ,og den må ødelegges for stoppe viruset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...