Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc skrudde seg plutselig av og ingenting skjer når jeg klikker på på knappen


Anbefalte innlegg

Hei, satt å spilte FSX på stasjonær pcen min da den plutselig bare ble svart, når jeg trykker på påknappen skjer det absolutt ingenting, ikke så mye som et pip.

 

PCen var mildt sagt støvete(type hybelkaniner inne i kabinettet), og jeg har tenkt på å vaske den i noen uer nå, men det har aldri blitt. Men jeg tror ikke at støv er grunnen, har fulgt med på CPU temper i det siste og de har ikke vært spessielt høye(50-60 grader). Jeg kjente også på kjøleren rett etter at den sluknet og den var ikke spessielt varm.

 

Siden ingenting skjer når jeg klikker på på knappen, og at PSUen er gammel, tenkte jeg at det kanskje var PSUen som har gått ?

 

Noen som har noen andre forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompressor kan brukes om du har fuktfilter på.

Luften som kompressoren blåser ut uten luftfilter er for fuktig og kan skade komponentene dine :)

N[r vi gjorde service p[ ,maskiner p[ skolen brukte vi aldri noen form for fuktfilter, så prøvde uten og den kjører da enda den ;)

Lenke til kommentar

Du KAN også støvsuge innsiden av en maskin uten at den tar skade av det den ene gangen :)

Jeg tror grunne til at de sier at du ikke skal bruke kompressor i datmaskinen er fordi hvis du har en liten kompressor som har stått ut og kommer inn i varmen, og da dannes det kondens på innsiden av tanken, men den jeg har brukt har stått i jevn tempratur.

Lenke til kommentar

Det er kondens i luften uansett hvor den står. At du tar den inn i varmen blir det nok generert mer kondens, men den er fortsatt der.

Et kondensfilter koster uansett ikke mange kronene på biltema :)

Jeg lar ikke hardware til flere titalls tusen muligens gå fyken pga et filter til noen hundrelapper.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Det er kondens i luften uansett hvor den står. At du tar den inn i varmen blir det nok generert mer kondens, men den er fortsatt der.

Et kondensfilter koster uansett ikke mange kronene på biltema :)

Jeg lar ikke hardware til flere titalls tusen muligens gå fyken pga et filter til noen hundrelapper.

Men siden det kun er luft på tanken vil jo den inneholde samme mengde fukt som luften i et vanlig rom. Så hvis det stemmer det du sier vil jo en datamaskin slutte å fungere bare ved å ha det stående i et rom med høy luftfuktighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...