Gå til innhold

Jobb hos Samsung/Sony/LG/Telenor/Netcom etc


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

er på jakt etter erfaringer fra folk som har jobbet i et av disse eller lignende selskap. Dette er midt i mitt interessefelt og jeg har alltid oppfattet det som en jobb jeg tror jeg kunne tenkt meg. Er glad i å holde presentasjoner og brenner virkelig for mobilmarkedet, og det å reise rundt og treffe nye mennesker passer meg ypperlig. Jeg jobber i en elektronikkbutikk selv og har i ny og ne besøk av salscoacher, konsulenter o.l fra de forskjellige selskapene som er nevnt her. Ofte er de "vår" kontakt for en region, f.eks region Oslo, region vestlandet, og har kontakt med butikker (på kryss og tvers av kjeder, både Expert, Elkjøp, Telenor-butikker, Netcom-butikker..) som selger deres produkter, oppfølging, tips, salg m.m. Lurer på om det er en grei jobb, om det innebærer mye reising, om det er spennende/interessant, og ikke minst, hvordan ender man opp med en lignende jobb?

 

Har sendt litt mail frem og tilbake til et par selskaper, og følger med på jobbmuligheter på de forskjellige selskapene sine hjemmesider, men jeg finner aldri noe som ligner denne type stilling. Noen som her erfaringer eller idéer/tanker å dele? Evt noen som kjenner noen i lignende stilling og vet hvordan de endte opp med den jobben?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et tips for å få en jobb som du virkelig vil ha er å være proaktiv, ikke vente på at jobbmulighetene kommer. Gjør researchen din, finn ut hvem som er sjef for ansettelser i det aktuelle firmaet, hvordan de fungerer, samarbeidspartnere, konkurrenter, marked osv. Dra dit, be om å få snakke med sjefen du har gjort research om. Fortell kort om deg selv om dine drømmer, og presenter kunnskapene du har tilegnet deg.

 

Alle bedrifter vil ha engasjerte og proaktive mennesker som gjør det som trengs for å komme dit de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...