Gå til innhold

Oppkjøring - hjelp


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke bestilt oppkjøring enda, men tiden nærmer seg og jeg gruer meg veldig.Føler egentlig at jeg gruer meg mer en jeg burde. Jeg har øvd VELDIG mye. Mye mer en kameratene mine, men fortsatt så føler jeg meg ikke klar og begynner å bli usikker på om jeg noen gang kommer til å gjøre det. Noen tips ang. det tar jeg vel i mot.

Føler jeg også må bli mer bestemt på det jeg gjør, men har vanskeligheter med det, men det jeg kanskje syntes er vanskeligst er å finne ut hvor man skal i en rundkjøring samtidig som man må finne ut hvilket felt man skal ligge i, samtidig som å få oversikt om det er trygt/klart for å skifte til det feltet man må ligge i før en rundkjøring. Føler man har så liten tid for å kunne gjøre alle disse tingene. Så jeg lurer rett og slett om det er bare å øve på det på ukjente steder så blir det lettere eller finnes det noe "magisk" triks for at det blir lettere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er plassering i rundkjøring du er usikker på, så er det det du må øve mer på. Slike ting er helt typiske for en oppkjøring. Har du hatt noen kjøretimer i det siste? Ta gjerne en veiledningstime eller to kort tid før oppkjøring, og snakk med kjørelæreren om han mener du er klar. Mengdetrening (øvelseskjøring) er egentlig det eneste som hjelper for å få god flyt i kjøringen.

 

Så lenge du ikke gjør noen grunnleggende, dumme feil, er ikke oppkjøringen noe vanskelig. Jeg hadde nettopp oppkjøring til BE etter å ha hatt B-lappen i 12,5 år, og det var en lek.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Hvis det er plassering i rundkjøring du er usikker på, så er det det du må øve mer på. Slike ting er helt typiske for en oppkjøring. Har du hatt noen kjøretimer i det siste? Ta gjerne en veiledningstime eller to kort tid før oppkjøring, og snakk med kjørelæreren om han mener du er klar. Mengdetrening (øvelseskjøring) er egentlig det eneste som hjelper for å få god flyt i kjøringen.

 

Så lenge du ikke gjør noen grunnleggende, dumme feil, er ikke oppkjøringen noe vanskelig. Jeg hadde nettopp oppkjøring til BE etter å ha hatt B-lappen i 12,5 år, og det var en lek.

Har ikke hatt noen kjøretimer nå i det siste, men har hatt en del. Er det jeg bekymrer meg for, å gjøre noe veldig feil. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Det er nok veldig normalt å være nervøs før oppkjøring. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke er klar.

 

Når det kommer til usikkerheten din ved rundkjøringer så burde du forklare dette til kjørelæreren din, og be om en time eller to hvor dere kan øve på dette. Senker du farten tilstrekkelig skal du ha god tid på deg til å kunne ta de riktige avgjørelsene, men det må øves på.

 

Det magiske trikset er å begynne planleggingen tidligere.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Det er verdt å merke seg at ruta ikke er tilfeldig.

Den inneholder mye med vilje.

 

Feller kan være kjør rett frem til jeg sier noe annet, så vet han at det er innkjøring forbudt osv rett frem 2 kryss frem.

Da for å se om du fllger med på skilt osv.

De fleste ruter har med ett stoppskilt osv.

Kjører dere inn i et boligfelt så er det alltid for å sjekke vikeplikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...