Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil! Hjelp


Marius963

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal av å se etter en bil nå. I dag gikk det 10ènde bilkjøpet i vasken..

 

Er ute etter en sprek og god bil som jeg både kan bruke som transport og ha det litt gøy med. Har kikket på Audi S4èr i det siste, men enten så forsvinner de fra Finn.no før jeg rekker å trykke inn på annonsen, eller så har selger for høye forventninger til pris, eller så er selger useriøs..

 

Jeg er ganske kresen til bil. Og her er mine krav.

 

1. Må være bensin

2. Må være firehjulsdrift eller bakhjulsdrift

3. Må være manuell girkasse

4. Må ha over 200hk

5. Helst nyere enn 2000 modell

6. Helst ikke gått lenger enn 250 000km

 

Og det er vel det.

Er åpen for de fleste bil merker.

 

Budsjettet mitt på bil er ca 115 000kr + -

 

Takk for seriøse svar! og all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja vil helst ha 5 seter :/ da dette er mer brukervennlig for meg.

Vurderer å kjøpe meg en bil også trimme.

Hvilke biler er gode å Trimme?

 

Har sett litt på en Audi A6 2.7 Biturbo V6 2000 modell. Disse har 230hk orginalt. Noen som har erfaring med disse? Har lest at det er gode biler, men mangler litt effekt i forhold til forventninger. Så tenkte jeg kunne ha trimmet den ca 30-40%? Altså bikke 400hk på hjula er målet :)

Har dere noen gode nettsider eller noe som selger trim deler? :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true

 

så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme :)

De der går ikke så voldsomt bra.

 

 

Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..)

Sier du det? Jeg har hørt det motsatte. At 6 trinns manuell kassa fint tåler effekt opp til 500hk og er veldig slitesterk

 

Den tåler vel nærmest uendelig antall hk, det er moment som dreper kassa.

Audi RS4 hadde vel en kraftigere versjon av samme kassa da RS4 ble levert med 2,7T-maskina..

 

Det var langt fra uvanlig med girkasseras på de bilene kan man si..

Lenke til kommentar

Du må nok bare forvente at du reduserer levetiden til girkassen tenker jeg..

 

En RS4 jeg kjørte en del da de var nye (ca 2000-2001) raste girkasse tre ganger på et år..

Delvis pga en eier som kjørte som en klovn, men nok også fordi girkassa ikke akkurat var overdimensjonert.

 

Hold den original så har du nok bil lenge.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil tro at dersom du prøvekjører eksempelvis denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55696141&searchclickthrough=true

 

så vil du ikke føle et sterkt behov for å trimme :)

De der går ikke så voldsomt bra.

 

 

Jeg mener å huske at girkassene på de audiene ikke er så glad i mye mer (ja, også manuell-kasser..)

Sier du det? Jeg har hørt det motsatte. At 6 trinns manuell kassa fint tåler effekt opp til 500hk og er veldig slitesterk
Den tåler vel nærmest uendelig antall hk, det er moment som dreper kassa.

Audi RS4 hadde vel en kraftigere versjon av samme kassa da RS4 ble levert med 2,7T-maskina..

 

Det var langt fra uvanlig med girkasseras på de bilene kan man si..

Lenke til kommentar

Joda, eksisterer mange leverandører av ettermarkeds girkasser og folk som spesialbygger etter ønsker det ute.

 

Om du sikter til biler som originalt har girkasse som tåler mye NM så finnes det og i fleng. Men her får du nesten gjøre litt research på egenhånd.

 

Absolutt, men det hele munner ut på hvor mye du har råd til å legge i bilen. Men er du veldig bekymret for at bilen skal havarere grunnet effektøkning så er det best å la være å trimme i utgangspunktet for dette er faktisk en risiko man er nødt til å leve med.

Lenke til kommentar

Joda, eksisterer mange leverandører av ettermarkeds girkasser og folk som spesialbygger etter ønsker det ute.

 

Om du sikter til biler som originalt har girkasse som tåler mye NM så finnes det og i fleng. Men her får du nesten gjøre litt research på egenhånd.

 

Absolutt, men det hele munner ut på hvor mye du har råd til å legge i bilen. Men er du veldig bekymret for at bilen skal havarere grunnet effektøkning så er det best å la være å trimme i utgangspunktet for dette er faktisk en risiko man er nødt til å leve med.

Neida, jeg spytter fint inn noen hundre tusen for å trimme bilen samt at den skal tåle effekten :) Sier jo seg selv at når du bruker flere tusen på deler til en bil så vil man at den skal vare litt også. Ingen hadde trimmet vist bilen gikk i stykker før du fikk startet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...