Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis man absolutt ikke vil folde et prosjekt, så er det en mulighet for å blokkere IP-adressen til serveren som deler denne arbeidsoppgaven ut.

Positive sider:
-Man kan unngå prosjekter som skalerer dårlig på din hardware
-Mulig å fokusere hardwaren sin på et spesifikt prosjekt som prøver å finne løsningen på en sak du virkelig brenner for

Negative sider:
-Det er ikke mulig å hindre et spesifikt prosjekt, bare serveren som deler denne ut (og en server kan stå for flere prosjekt)
-Man hindrer Stanford i å få foldet oppgaver jevnt over
-Kan ende opp med å ikke få tildelt arbeidsoppgave dersom det ikke finnes alternativer enn de(n) blokkerte serveren(e)



Under følger en rask guide for å blokkere spesifikke IP-adresser:

Gå til kontrollpanel. Velg windows-brannmur. Åpne program, så følger du bildene under:

msg-326544-0-09830700-1418070027_thumb.j

msg-326544-0-61174500-1418070027_thumb.j

msg-326544-0-05368000-1418070028_thumb.j

Ikke velg alle programmer, men velg å finne program selv. Bla deg frem til plasseringen på FahClient (ca 14,5Mb filstørrelse, ligger vanligvis under C:\Program Files (x86)\FahClient).

Husk å legge inn blokkerte IP-adresser under "Eksterne IP-adresser".

msg-326544-0-46879600-1418070028_thumb.j

Det er ikke nødvendig å skrive noe på porter. På handling går du for standard valg som er Blokker.

Gi den nye regelen et navn og trykk ok. Liste over typiske IP adresser finner du under! :)


IP for å stoppe Core 15:

171.64.65.105

171.67.108.44

171.67.108.142




Takk til Sn1ken for input!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hysj, det er en hemmelighet! :p

 

 

Core15 er en eldre GPU-core some er basert på CUDA. Den har ikke QRB (bonuspoeng), og gir derfor veldig dårlig PPD på kraftige og middels kraftige kort i forhold til core17/18. I tillegg gir den coil whine på enkelte kort, så det er en ganske utrivelig core å få hvis ikke du sitter med et svakt og/eller et noe eldre Nvidia kort.

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktigste i guiden er at det er utgående regel og at man blar seg frem til fah-mappa og merker FAHClient (rødt foldeikon)

Så adder man da remote ip-adresses, ikke lokale.

 

Skal ikke behøve å resarte noe, men man burde lukke V7 og slette work-filene i workmappa, (ikke hele , bare de gule inni med tall) + hele den mappa som heter cores, så den ikke jobber på gamle cores den har lastet ned før regel.

Lenke til kommentar

V7 og slette work-filene i workmappa,

Med V7 vil jeg anta at det er bedre for F@H som helhet at en i stedet for å slette work-mappa, heller sletter folde-slot'en (og oppretter den på nytt etter brannmur-regelen har blitt laget). Klienten sender da tilsynelatende en "Abandon"-beskjed tilbake til serveren slik at WU'en raskere kan tildeles noen andre (antar jeg).

Lenke til kommentar

Funka visst. F@H ville visst gjøre ferdig oppgavene først, før jeg fikk nye. Nå har jeg fått nr 17 greier :p

 

Bra guide tydeligvis :thumbs:

Ja så der er du. Post i tråden våres er du snill. Syns du har lite ppd med din hardware.

Forresten så kjører jeg dette programmet: PeerBlock, men det fikk de ikke til å funke, hehe sier ikke mere :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...