Gå til innhold

Xenoblade Chronicles X - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres da slettes ikke ut som noe kort spill:

 

25 hours into Xenoblade Chronicles X's final English version, I've barely started exploring the third of five continents that make up Mira, and the Mech - known as a Skell in these parts - that'll allow me to traverse these expanses that little bit faster is a good half dozen hours away from being available. Even if you've travelled across the breadth of the original Xenoblade Chronicles, you're barely prepared for the sheer amount of what awaits you her.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-13-xenoblade-chronicles-x-might-yet-be-2015s-most-impressive-open-world

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått litt motstridende informasjon. Anmeldelsene som har kommet inn av den japanske versjonen høres veldig positive ut. Siden jeg uansett har mer enn nok å spille ut året kommer jeg nok til å se an reaksjonen på spillet litt, for ofte er det mye hype i begynnelsen og så kommer de mer kritiske vurderingene etterhvert. Jeg må bli overbevist om at det er verdt å kjøpe en Wii U kun for dette spillet, og da må jeg være noenlunde sikker på at jeg ikke bare vil synes spillet er ok men helt fantastisk - som Xenoblade var.

Lenke til kommentar

Har alltid fått spill fra gamezone.no dagen etter dem har sendt. Til min store forundring var der ingen Xenoblade Chronicles X i postkassa mi i dag selv om det blei sendt i går. :(

Opplevde det selv med Fallout 4 ble sendt Fredag den 6 November men hadde det ikke i postkassa for Mandag den 09 November

Lenke til kommentar

Looking back over Monolith Soft's catalogue of games, we feel confident in saying that Xenoblade Chronicles X is its most impressive title to date.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Har lest en del anmeldelser nå. Det som går igjen er at gameplay og utforsking er veldig bra, at hovedhistorien ikke er noe spesielt og at man må gjøre sidequests for å komme videre, men at sidequestene i seg selv er interessante. Det høres bra ut, men det er ikke akkurat hva jeg ville høre. Det jeg ville høre er at spillet forteller en historie som tåler sammenligning med den i Xenoblade Chronicles, men det ser ikke ut til at det er målet med dette spillet. Jeg får inntrykk av at dette handler mest om fri utforsking og å oppdage ting på egenhånd i en ganske så åpen verden. I så fall heller jeg mot å ikke bruke tre tusen kroner på å kun spille Xenoblade Chronicles X, men jeg vil holde øynene åpne etter andre måter å få testet det på.

 

Heldige dere som sitter og spiller det nå. Jeg er ikke hjemme for tiden så får ikke prøvd det før om noen uker. Har dog med meg 3DS og koser meg med Radiant Historia i mellomtiden.

 

Radiant Historia er veldig, veldig bra. Dessverre er det ikke mange som fikk det med seg.

Lenke til kommentar

 

Radiant Historia er veldig, veldig bra. Dessverre er det ikke mange som fikk det med seg.

 

Nå er forsåvidt ikke dette riktig tråd, men shit au. Kampsystemet er utrolig morsomt og kreativt. Det samme kan sies om hvordan historien fortelles på siden man må veksle mellom to tidslinjer. Og som kremen på kaken har man den fantastiske musikken. Synd at mange har gått glipp av en perle som RH.

 

Som litt Xenoblade-relatert, så er jeg litt overrasket over at cdon ikke har sendt verken spillet eller guiden enda. Ikke at jeg får spilt det på en stund enda, men det er for dårlig uansett.

Lenke til kommentar

Jeg vet. Det er et dilemma. Jeg ville ha kjøpt spillet allerede hvis det var på PS4 eller Steam, men å bruke 3000 kroner på ett spill er litt voldsomt, spesielt nå i julegavesesongen.

nx kommer vel til høsten så får håpe den har bakoverkompabilitet

 

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2015/12/02/new-report-on-nintendos-nx-launch-date-and-shipping-goals-seems-far-fetched/

 

hadde selv handlet spillet viss det var multiplatform, men ser lite vits i å bruke 3k når den neste konsollen er rett rundt hjørnet

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Sitter og spiller det nå. Det er kompliserte greier men ikke så vanskelig hvis man har spilt XC før. Samme Arts systemet med at man switcher arts i "realtime" mens man slåss. Her har man et melee våpen og et ranged våpen og mixer arts allerede fra lvl 1. Heldigvis bytter det automatisk til riktig type våpen når man trigger en Assault rifle eller knife-art. Kan velge spesifikke "Classes" etterhvert som spesialiserer seg på en type våpen og arts. F.eks. fokus mot DPS og damage buffs, eller fokus mot supportarts og healing, eller masse ranged-skills.

 

Mye menyer også for å bytte armor og slikt.  Kan heldigvis velge "Equip strongest items".

Masse herlige tall. Og heldigvis er det en drøss lvl 1-3 monstre rett ved der du starter så du får øvd på kampsystemet og levelet opp litt.

 

Har spilt i 5 timer nå og er bare på andre mainquest (rett utenfor New LA). Mye å gjøre i dette spillet. Elsker det :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...