Gå til innhold

Kaffetrakter - valg mellom de 2!


aomt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mor har Severin-trakteren, så jeg har litt erfaring med den. Først og fremst synes jeg den lager god kaffe. Har tidligere bare erfaring med Moccamaster, og jeg synes denne lager vel så god kaffe, uten at jeg har testet de side om side. Det virker som at Severin'en varmer opp hele vannmengden, og så slipper den gjennom og ned til kaffen i filteret, så det er mulig at dette gir bedre kaffe. Moren min har klaget på at det blir mye damp pga. dette, men jeg vil tro det er like mye som fra en Moccamaster, bare over kortere tid.

 

Et minus med denne trakteren er utformingen rundt varmeelementet. Jeg klarte en gang å sette kolben inn skjevt under filterholderen, og vannet fant veien ned til elementet. Denne ligger i en nedsenking, og det er en glipe mellom "yttervegg" og elementet. Her trakk vannet ned, og jordfeilbryteren slo ut. Dårlig design, vil jeg si.

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart heller gått for en Moccamaster. Det hender disse koster under tusenlappen, som her (bare begrenset tilgang for øyeblikket) og ved registrering på nett har man plutselig 10 års garanti på trakteren. Har solgt en del av både Severin og Wilfa-trakterne og de har desverre langt høyere reklamasjonsnivå, men prisen er jo også deretter, så inget dumt kjøpt det heller. Resultatet på kaffen er jo nogelunde det samme. Fordelen er at alle løse deler kan også byttes på en Moccamaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...