Gå til innhold

Tekbrukernes bilder - februar 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble en tur til Oslo forrige helg, jeg ruslet rundt og tok noen bilder.

Tok bildet med Olympus E-M10 og Panasonic 14-42mm mkII.

 

attachicon.gifP1310065.jpg

 

 

Det var en flott vegg og en fin brosteinsbelagt gate. Kunne kanskje tenkt meg at du tok med hele den "buen" av murstein rundt porten, men kanskje det ikke var mulig å få med. Fokus ser ut til å sitte riktig bra, syns hele bildet er i fint med i fokus. Dette er et riktig flott bilde av en mursteinsvegg. :)

Lenke til kommentar

Et bilde jeg tok for en stund siden, men fikk kjørt gjennom Lightroom nå nylig. Et bilde hovedsaklig tatt for å vise frem, i et autentisk miljø, min kjære Leica IIIa som jeg så ofte bruker.

 

Eksponert for himmelen og solnedgangen bak - så brukt en speedlite i softbox for å fremheve personen igjen.

 

Shutter Speed 1/80 second

Aperture F/8.0

Focal Length 34 mm

ISO Speed 50

post-201472-0-76072400-1423295672_thumb.jpg

Endret av Huxy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det ble en tur til Oslo forrige helg, jeg ruslet rundt og tok noen bilder.

Tok bildet med Olympus E-M10 og Panasonic 14-42mm mkII.

 

attachicon.gifP1310065.jpg

 

 

Det var en flott vegg og en fin brosteinsbelagt gate. Kunne kanskje tenkt meg at du tok med hele den "buen" av murstein rundt porten, men kanskje det ikke var mulig å få med. Fokus ser ut til å sitte riktig bra, syns hele bildet er i fint med i fokus. Dette er et riktig flott bilde av en mursteinsvegg. :)

 

Setter pris på at du forteller meg hvordan jeg kan forbedre bildet, skal ha det i bakhodet når jeg finner lignende motiver.

Lenke til kommentar

 

 

Det ble en tur til Oslo forrige helg, jeg ruslet rundt og tok noen bilder.

Tok bildet med Olympus E-M10 og Panasonic 14-42mm mkII.

 

attachicon.gifP1310065.jpg

 

 

Det var en flott vegg og en fin brosteinsbelagt gate. Kunne kanskje tenkt meg at du tok med hele den "buen" av murstein rundt porten, men kanskje det ikke var mulig å få med. Fokus ser ut til å sitte riktig bra, syns hele bildet er i fint med i fokus. Dette er et riktig flott bilde av en mursteinsvegg. :)

 

Setter pris på at du forteller meg hvordan jeg kan forbedre bildet, skal ha det i bakhodet når jeg finner lignende motiver.

 

Mener ikke være sånn læremester som forteller at du har gjort noe galt, for det har du jo ikke. Veggen er fint avbildet den. Jeg ser litt opp til dere som klarer å se motiver i en slik vegg. Jeg ville mest sannsynlig bare gått rett forbi uten å legge merke til veggen og det flotte motivet det egentlig er. Masse å studere i bildet. Jeg tror nok jeg vil sette dette opp i klassen til det bildet av bananskallet til Tomsi. Det er også utrolig flott sett og fotografert. Å ha et øye for motiver i daglidagse situasjoner er noe jeg sliter med selv. Da er det fint at andre viser hvor flott slikt er på bilder ved å dele dem. Mer av dette. :)

Endret av pybalto
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endelig er det is på vannet igjen! Denne gang et annet vann enn tidligere, men funker bra uansett! Gromme biler kommer og man får trent og fjernet rust fra panoreringsteknikken som ikke har vært i bruk på ca 1,5 år..
Nå får man bare håpe kulda holder seg så isen ikke forsvinner etter første helga det har vært kjøring! Må ha mer bilder og trening...!! :)

 

16285747848_2495a829a9_o.png
Iceracing by KristianJV, on Flickr

16475875195_2a66617d70_o.pngBilde010 by KristianJV, on Flickr

Endret av KristianJV
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Av og til er det morsomt å bruke eldre utstyr. Jeg tok derfor med meg med mitt gamle Nikon D90 ut på tur i aften med planer om å fotografere landskap fra dette lokale landemerket som også er Stavangers høyeste punkt

 

Dessverre så blåste det såpass kraftig at verken jeg eller stativet klarte å holde roen nok til å få tatt bilder, og jeg ble derfor nødt til å finne på noe annet.

 

 

16541462735_4c12f1d8b4_z.jpg

 

16355168439_c8af5e40bc_z.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...