Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til ny bil, 350.000,-


War

Anbefalte innlegg

Nå blir det mye posting fra meg her, men fant denne mens jeg kikket nedover listene. Den går litt over budsjettet ditt, og ikke vet jeg om du er på utkikk på en slik bil, men den var hvertfall veldig fin. Råflott 3.0TDI motor på 240hk og veldig flott interiør med masse utstyr. Trekker desverre litt ned at den ikke har navigasjon, noe som er veldig rart på en bil i denne klassen. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50765587

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå blir det mye posting fra meg her, men fant denne mens jeg kikket nedover listene. Den går litt over budsjettet ditt, og ikke vet jeg om du er på utkikk på en slik bil, men den var hvertfall veldig fin. Råflott 3.0TDI motor på 240hk og veldig flott interiør med masse utstyr. Trekker desverre litt ned at den ikke har navigasjon, noe som er veldig rart på en bil i denne klassen. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50765587

Det er greit å være klar over at den motoren føles ut som noe de har hentet fra MAN.

Lenke til kommentar

 

Var på møller bil nå, valget er tatt, kredittsjekkes nå :S

Takk for tips i tråden

 

Går det an å spørre hvilken bil det ble da?

 

Er vel nesten "opplysningsplikt" når en har startet en tråd om slikt ;)

 

 

Det er jo ikke signert, men jeg leverte dokumenter og ba om å få kjøpe en audi A6 3.0 allroad-quattro. ( var jo veldig fin i butikken)

Luftfjæring, sportseter, teknikkpakke og sportspakke+ som den het. Skinn 19" eik, automatiske dimmespeil eller no jalla, xeonpluslys , navigasjonspakke, side assist , active lane-assist, adaptiv cruise-control og audi pre sense plus. ehm svingbart?-hengerfeste, husker ikke alt. Edit audi musikk-signaturnoe

 

Vet ikke hva halvparten betyr, men kjærringa blir sikkert glad.

 

Den ser da sånn ut ca , får da svar i morgen om jeg får lov til å kjøpe den.

Litt større bilutgift en forventet, men tallene var jo trekt ut av luften, legger da i 250-270 på bordet up front i cash

 

kom på mer. mfl sportsratt

post-64596-0-61582800-1422893406_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er den nye planen.

Maks 3 år /

 

Min 2003 har jeg reparert for 260k siste 3 årene. Bruker 1.3 på mila og er innom verksted ca 1 x mnd. Koster meg ca 9000kr mnd uten bensin og forsikring, så alt blir jo bedre en dette.

Full kasko på den nye får jeg til 8000 året med 0 i egenandel / har god bonus, kvantiumsrabatt og nitomedlem.

Lenke til kommentar

Gode kjøp, verdifall, relativt.

siste 3 årene har 7siffer-sum gått ut av vinduet på hardware til foldingen, de pengene er 0 verdt og genererer bare leie av lokaler og 11kwt-strømutgifter pr mnd.

Bare den hobbyen er 4 ganger dyrere en en millionbil pr mnd.

 

Sånn sett, #relativt.

 

Takk

Lenke til kommentar

Full kasko på den nye får jeg til 8000 året med 0 i egenandel / har god bonus, kvantiumsrabatt og nitomedlem.

hyggelig egenandel, men prisen på forsikringen i seg selv er vel ikke ekstraordinært lav med mindre du har høy årlig kjørelengde..

Jeg ville sjekket opp samtlige selskaper.

 

Hyggelig kommentar Snylter.

Noen må dessverre ta ansvar for å blande inn realisme også, DSG-kassene (S-tronic er vel samme greia) har fortsatt en hel del problemer, da er det greit å gjøre folk klar over det.

Når de skal ha bilen til den er tre år spiller det jo ingen rolle.

Lenke til kommentar

På 2 andre biler har jeg sjekket alle selskap jeg kunne finne , de har stort sett samme sum +-1000 kr, men gjensidige /nito har da -4000kr rett av og det har ingen klart å slå.pr dags dato , uansett bil.

Nå fikk jeg jo kvantiumsrabatt, men det hadde ejg vel fått overalt om jeg hadde flyttet alt.

Mener jeg hadde 70% bonus nå.

 

Egenandelen er da på 4000 som nitomedlemskap sletter oppå der, øker jeg den til 8000 så dekker de tilsvarende, dvs jeg betaler 4000, men forsikringen går da ned med 2000 osv.

Jeg kan evt øke den til 12000 og betale evt 8000 og da senke forsikringen med nesten 5000.

 

 

Nå skal det sies at dette er en papirmølle, ingenting er signert før jeg løfter pennen.

Jeg har isåfall veldig liten tid på meg da de forventer cånn ca i morgen.

 

Har nå regnet i timesvis på mange muligheter, alt fra leasing til billigere bruktbil osv, de fleste forslagene ligger ca på 100.000kr i året i utgifter uten forsikring og bensin.

Noe dyrere med brukte biler over 500K , men ikke veldig.

Første årets verditap er størst, har kun lett fra 15mnd -3,5år gammel så langt, den flateste delen av verditap i garantiperioden.

 

Ser forhandler lokker med 1.x % rente i 3 år osv, men det er da med nybil med tilsvarende verditap.

 

Ser ikke på bil som en investering, og med så mye penger jeg bruker på hobbyene så kan jeg ikke pirke på familiebil , barnas sikkerhet osv.

 

Kunne selvsagt vært mer gjerrig, isåfall må jeg bare skaffe meg en 2-3 år gammel forester til 3XX K og ha den i 7-8 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...