Gå til innhold

hvem ønsker dere å nå ut til med ekstra , hvem ønsker dere å nå ut til med guidene ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg venter fortsatt på retningslinje for at tek bare kan definere enkelte artikler som betalings artikler uten å bry seg om moral og grådighet

Hvilke retningslinjer sier at noen kan ta betaling for artikler andre gir ut gratis ?

 

forøvrig det du skrev i delvis i konflikt med hverandre

det er ikke alle som godtar at noen tar betaling for det de gir ut gratis

 

moralen her er altså , kan man ta betaling så skal man også gjør det , selv om noen blir under-informert

Lenke til kommentar

Hvilke retningslinjer tenker du på?

TEK holder seg nok til lovverket som du finner på lovdata.no (der kan du også finne dine påståtte regler om hva man er pålagt å gi ut gratis du sa finnes).

Alle godtar ikke at andre publiseres noe de har laget nei, det er faktisk høyst uvanlig. Men så lenge TEK har rettighetene til å ta betalt for det kan de det, uavhengig av hvem som har produsert det.

 

Greia her er rettigheter, har du rettigheter til noe kan du ta betalt for det. Har du ikke rettigheter kan du ikke publisere det, heller ikke ta betalt for det. TEK har rettigheter på alt de publiserer.

 

 

Hva er i konflikt med hverandre?

Lenke til kommentar

Nå er det jo påstått at noen av artiklene bare er kopier av andre artikler som man finner gratis på nettet

Er det da riktig ( moralsk sett ) å utgi dem som betaling

Her høres det ut som alt annet en pengene betyr noe

 

så har man informasjon som etterforskere og politiet , elle myndighetene trenger .

da kan man ikke lenger si at man kan ta betaling for alt

Lenke til kommentar

Om etterforskere eller politiet trenger en artikkel ifm. etterforskning er jeg sikker på at de får dette på forespørsel. Så, joda, det finnes enkelte personer som under helt sære tilfeller antagelig kan få informasjon på forespørsel.

Forklar gjerne hvordan dette er relevant for at du ikke vil betale.

Om myndighetene eller andre trenger det utenom en etterforskning og andre sære, utenkelige situasjoner, må faktisk de betale for tilgang også. Alt er ikke gratis for staten heller.

 

Hvordan går det med loven om informasjon man er pålagt å gi ut gratis til alle?

Lovverket er her https://lovdata.no

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er relevant fordi du tidligere påstod at man praktisk talt har rett til innhente al slags informasjon også gi det ut mot betaling

noe som ikke er helt riktig

 

Så har man jo lovene mot å holde igjen informasjon hvis noen spør

der er det neppe all type informasjon som er lov å holde tilbake

 

f.eks informasjon om skatten min

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det er relevant fordi du tidligere påstod at man praktisk talt har rett til innhente al slags informasjon også gi det ut mot betaling

noe som ikke er helt riktig

 

Så har man jo lovene mot å holde igjen informasjon hvis noen spør

der er det neppe all type informasjon som er lov å holde tilbake

 

f.eks informasjon om skatten min

Prøver du å være vanskeligst mulig her og dra inn mest mulig idiotiske ting her eller prøver du å diskutere fornuftig?

 

Dette er rett og slett barnslig dumt...

 

 

Eller ser du virkelig ingen forskjell på f.eks papirutgaven av vg og din egen selvangivelse?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Det er relevant fordi du tidligere påstod at man praktisk talt har rett til innhente al slags informasjon også gi det ut mot betaling

noe som ikke er helt riktig

 

Så har man jo lovene mot å holde igjen informasjon hvis noen spør

der er det neppe all type informasjon som er lov å holde tilbake

 

f.eks informasjon om skatten min

Prøver du å være vanskeligst mulig her og dra inn mest mulig idiotiske ting her eller prøver du å diskutere fornuftig?

 

Dette er rett og slett barnslig dumt...

 

 

Eller ser du virkelig ingen forskjell på f.eks papirutgaven av vg og din egen selvangivelse?

 

i like måte.

du har ikke vær noe bedre her når du påstod at at man kunne ta betaling for all informasjon

 

jeg ser i det minste forskjell på elektronisk informasjon som praktisk talt koster ingen ting og informasjon som er skrevet ut på papir der papir og blekk koster penger

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om TEK, ikke skatten din. Heller ikke etterforskere i etterforskning.

Det er umulig å diskutere når du drar inn alt mulig rart inn i en diskusjon om tek ekstra.

 

Jeg trodde nemlig det var tek ekstra vi diskuterte, ikke all mulig informasjon i universet i alle tenkelige situasjoner og former...

Jeg kan godt flytte tråden om du vil diskutere all tenkelig informasjon i alle mulige former og situasjoner om du vil.

Lenke til kommentar

Nå snakker vi om TEK, ikke skatten din. Heller ikke etterforskere i etterforskning.

Det er umulig å diskutere når du drar inn alt mulig rart inn i en diskusjon om tek ekstra.

 

Jeg trodde nemlig det var tek ekstra vi diskuterte, ikke all mulig informasjon i universet i alle tenkelige situasjoner og former...

Jeg kan godt flytte tråden om du vil diskutere all tenkelig informasjon i alle mulige former og situasjoner om du vil.

det er nettop tek jeg diskuterer , også hvordan de kribler etter å tjene penger.

også på ting de ikke burde tjene penger på

 

det er ikke slik at den ene skal få lov til kreve betaling for informasjon som har betydning for valgene man tar , mens andre kan kreve det gratis

hva personen som spør bruker det til er fullstendig likegyldig

 

f.eks hvis jeg vil vite hva som er skrevet om FRP så kan tek finne på å ta betaling

mens f,eks hvis politiet vil etterforske FRP så har tek neppe lov å holde tilbake informasjon moet betaling.

 

jeg har tidligere tatt opp spørmålet hvordan det kunne påvirke stortingsvalget når tek krever betaling for artiklene om partiene

Dessverre så var det få som forsto problemet

hvis man skal foreta et valg så er det viktig at man vet så mye som mulig bl.a. for å unngå krangling , men dessverre så er det tydelig at det er få som forstår det

 

jeg ser på det som manipulering eller tilbakehold av informasjon som kan ha betydning for samfunnet

synd art det er så få som ser det.

Lenke til kommentar

Du ser ikke den logiske bristen der? Problemet er alle andre?

den logiske bristen ligger i at heller ikke dere er så flinke til å fortelle at dere ikke forstod

i stedet ender det med påstander om at jeg tok feil uten at det blir spurt hva jeg vil frem til

 

når jeg så senere vinkler det lit annerledes så er det noen som faktisk forstår mens andre forsatt påstår at det jeg skrev først var det jeg mente

Lenke til kommentar

Hvorfor drar du plutselig inn skatten din og etterforskere om det er TEK du vil diskutere?

"det er ikke slik at den ene skal få lov til kreve betaling for informasjon som har betydning for valgene man"
Det stemmer ja, skattevesenet tar ikke betalt for å sende deg info om skatten din, men TEK tar betalt for andre ting. Finn lovene du snakker om som forbyr TEK å ta betalt.

"f.eks hvis jeg vil vite hva som er skrevet om FRP så kan tek finne på å ta betaling
mens f,eks hvis politiet vil etterforske FRP så har tek neppe lov å holde tilbake informasjon moet betaling"
Det er forskjell på deg og politiet, blandt annet har politiet lov til å kjøre med blålys, det kan ikke du. Du kan lese mer om politiet her: https://www.politi.no/og her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-08-04-53


Hvordan du ser verden er heldigvis likegyldig :)
Finn lovene du snakker om, anmeld TEK og du kan forandre alle medie i Norge :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Hvorfor drar du plutselig inn skatten din og etterforskere om det er TEK du vil diskutere?

fordi du skrev at de har rett til kreve betaling for all type informasjon

 

det er nok mange som hadde reagert hvis tek ga ut en oversikt over skatten til folk under ekstra

jeg sier ikke at de kommer til å gjøre det , men det illustrerer bare hvor betent temaet kan være

det kan være annen informasjon som som kan likestilles med skatten

 

poenget er at jeg er moralen her , det er det få andre som gjør

Lenke til kommentar

Nå lurer jeg på hva er det hardware tek ønsker å oppnå med disse guidene ?

Det må jo være å informere om hvordan man skal gjøre ting og tang , hvordan det virker

Da er det informasjon med forskjellig grad av hvorviktig det er at det kommer ut til de rette personene

 

jeg skiller på det og menr at en type informasjon er det viktig at alle får tilgang til

Innfor det kommer opplysninger om farlig virus , hvor sårbar datamaskinen er og hvordan man kan rette på det

Dessverre er det ikke alle som ser det ( hvorfor har jeg ingen aning )

 

Så har man tek som bare plukker ut artikler på radom vis for kunne ta betaling for det .

Det er en uting da kan de også hinder at f.eks forklaringer antivirus tiltak eller annen sikkerhet på,pc ikke kommer frem dit det burde

 

Når man så sier at det er det ikke tek sin oppgave.

Det blir feil fordi de er en del av mediene som er forpliktet moralsk sett til informer nettop om data angrep og tiltak mot det

 

Konsekvensen kan bli at mange har virus bomber som er til nyttet hardware nettverket uten at de vet om det

 

Alle som sitter og er tilknyttet forumet her vil vel ikke noen skal spre virus inne på nettverket ?

joda noen vil påstå at nettverket er beskyttet

 

Nå har man jo hørt om personer som hadde beskyttet pcen , men det var ikke nokk .

( kanskje en artikkel fra hardware hadde hjulpet )

 

så da er der noe å tenke på når informasjon holdes tilbake

 

 

så har man jo spørmålet om hvor mye man ønsker å tjen på brukerne som betaler og hvor mye man ønsker å tape på reklame for de brukeren som ikke leser artiklene , eller har sluttet på hardware

 

jeg er her fordi jeg ser ikke noe andre steder jeg kan få hjelp når jeg trenger det

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...