Gå til innhold

hvorfor skal vi betale skatt ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer. Eneste typen av sånne folk jeg aksepterer er studenter og folk som har sykdommer som stopper dem med å jobbe?

jeg mener at norge hadde vært et bedre sted hvis det var privat eid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer. Eneste typen av sånne folk jeg aksepterer er studenter og folk som har sykdommer som stopper dem med å jobbe?

 

jeg mener at norge hadde vært et bedre sted hvis det var privat eid.

 

Hva med å sjekke hva skattepengene brukes til før du uttaler deg? Hvordan skulle du ha klart å oppnå den utdanningen du har om folk ikke hadde betalt skatt? Har du tenkt på det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer. Eneste typen av sånne folk jeg aksepterer er studenter og folk som har sykdommer som stopper dem med å jobbe?

 

jeg mener at norge hadde vært et bedre sted hvis det var privat eid.

Hva med å sjekke hva skattepengene brukes til før du uttaler deg? Hvordan skulle du ha klart å oppnå den utdanningen du har om folk ikke hadde betalt skatt? Har du tenkt på det?

 

altså det jeg mener er at hvis norge hadde vært privat eid. sånn at de som ikke klarte å utdanne seg bra/ strøyk i fag/gjorde det dårlig og tokk ikke skolen serriøst skal sitte å snylte på mine penger som jeg har jobbet hardt for? er det virkelig rettferdig?

 

De som jobbet hardt på skolen og fikk bra karakterer også videre burde jo få mer tilbake en det de som ikke gjør en dritt?

 

den utdanningen jeg har kunne familien ha betallt.

 

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer. Eneste typen av sånne folk jeg aksepterer er studenter og folk som har sykdommer som stopper dem med å jobbe?

 

jeg mener at norge hadde vært et bedre sted hvis det var privat eid.

Hva med å sjekke hva skattepengene brukes til før du uttaler deg? Hvordan skulle du ha klart å oppnå den utdanningen du har om folk ikke hadde betalt skatt? Har du tenkt på det?

 

altså det jeg mener er at hvis norge hadde vært privat eid. sånn at de som ikke klarte å utdanne seg bra/ strøyk i fag/gjorde det dårlig og tokk ikke skolen serriøst skal sitte å snylte på mine penger som jeg har jobbet hardt for? er det virkelig rettferdig?

 

De som jobbet hardt på skolen og fikk bra karakterer også videre burde jo få mer tilbake en det de som ikke gjør en dritt?

 

den utdanningen jeg har kunne familien ha betallt.

 

 

Lær deg å skrive. Får hodepine av å lese det du skriver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer.

 

La oss ta utgangspunkt i at du har rett i dette. Da vil det allikevel rent egoistisk være fornuftig for deg og meg å betale skatt for at disse skal ha tak over hodet, spise seg mette, og være fornøyd med livet.

 

Årsaken er så enkel som at fornøyde mennesker vil holde seg i ro og være tilfreds med det - mens fattige mennesker som ikke har nok mat eller får dekket andre viktige basale behov, i stort flertall vil begå kriminelle handlinger av varierende alvorlighetsgrad.

 

Altså: Betal skatt og få et fredeligere samfunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer. Eneste typen av sånne folk jeg aksepterer er studenter og folk som har sykdommer som stopper dem med å jobbe?

jeg mener at norge hadde vært et bedre sted hvis det var privat eid.

Selv om vi tar bort de etter ditt syn mange slaurene som av eget fritt valg snylter i stedet for å bidra, er det da nok av andre ting du tar for gitt som er skattefinansiert. Kan ikke heller du forklare hvordan landet vårt skulle fungert utmerket uten skatt?

Skatt er sentralt i alle moderne samfunn, lev med det.

Rent samfunnsøkonomisk sett er rause trygdeordninger lønnsomt, fordi dritt avler dritt. Høyrefolket liker å tenke at de underprivilegerte blir bedre motivert til å ta seg sammen hvis det knapt går rundt for dem, men sannheten er at behovspyramiden gjelder også her, og trygghet er en grunnleggende forutsetning for å fungere som en moderne, integrert samfunnsborger. Og for å være trygg i dag trenger man penger. Har man vært uheldig med oppveksten må man i ung voksenalder innhente forspranget til de som har vokst opp med denne tryggheten, samtidig som man fremdeles må klare seg uten både den og alle de gode vanene vinnerne tar for gitt og definerer et anstendig funksjonsnivå ut ifra. Vi må nesten tåle at ikke alle makter dette.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal vi betale skatt????

 

Fordi en viss type mennesker ikke gidder å jobbe eller få utdanning til å tjene nok penger selv? uansett hvor de er fra så er det jo dems feil at de ikke jobbet hardt nok på skolen og er i økonomisk problemer.

 

La oss ta utgangspunkt i at du har rett i dette. Da vil det allikevel rent egoistisk være fornuftig for deg og meg å betale skatt for at disse skal ha tak over hodet, spise seg mette, og være fornøyd med livet.

 

Årsaken er så enkel som at fornøyde mennesker vil holde seg i ro og være tilfreds med det - mens fattige mennesker som ikke har nok mat eller får dekket andre viktige basale behov, i stort flertall vil begå kriminelle handlinger av varierende alvorlighetsgrad.

 

Altså: Betal skatt og få et fredeligere samfunn.

 

Altså sier litt når folk i somalia kan mer om velferd-systemet i norge en det vi kan.

 

''http://www.nrk.no/norge/100-fikk-barn-med-eksmannen-1.7541771''

 

Greit at samfunnet blir bedre når man betaler skatt, men hvorfor skal familien min og meg la andre fore seg på min familes økonomi?

Endret av Karwan.
Lenke til kommentar

 

. Høyrefolket liker å tenke at de underprivilegerte blir bedre motivert til å ta seg sammen hvis det knapt går rundt for dem, men sannheten er at behovspyramiden gjelder også her, og trygghet er en grunnleggende forutsetning for å fungere som en moderne, integrert samfunnsborger.

Jeg er helt enig med deg at de svake må ha god økonomi og at dritt avler dritt osv. Det fins det dokumentert forskning på.

Men ditt argument om høyresiden, den er både tynn og meget utslitt. Et gammelt AP argument som i dag ikke burde kommet frem. Nesten litt flaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi er ærlige og tenker godt igjennom det er skatt tyveri med trussel om vold hvis man ikke gir

fra seg penger.

 

Du kan prøve å ikke betale skatt. I begynnelsen får du masse brev. Etterhvert kommer politiet for å kidnappe deg og sperre deg inne. Hvis du prøver å beskytte deg selv blir du drept eller alvorlig skadd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...