Gå til innhold

Hva er greia med Islam og Vesten?


Gjest Slettet+987123879

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Allah eller Obama?

Det er bare muslimer som bryr seg om noen kritiserer religionene. Ingen buddhister, hinduer eller jøder bryr seg om det. Jeg har ikke sett ett tilfelle av det.

 

Buddhister tror ikke på gud. Det er en moderne religion uten gud.

http://www.buddhanet.net/ans73.htm

 

Det er på ingen måte en moderne (eller logisk) religion, selv om de ikke har en gud. Tror du må lese deg opp på hva buddhister faktisk tror på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Det er bare muslimer som bryr seg om noen kritiserer religionene. Ingen buddhister, hinduer eller jøder bryr seg om det. Jeg har ikke sett ett tilfelle av det.

 

Buddhister tror ikke på gud. Det er en moderne religion uten gud.

http://www.buddhanet.net/ans73.htm

 

Det er på ingen måte en moderne (eller logisk) religion, selv om de ikke har en gud. Tror du må lese deg opp på hva buddhister faktisk tror på.

 

Endelig slipper jeg å svare :) Takk for at du svarte for meg.

Endret av Sommerstund
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er på ingen måte en moderne (eller logisk) religion, selv om de ikke har en gud. Tror du må lese deg opp på hva buddhister faktisk tror på.

 

 

Enig i at den ikke kan kalles moderne, eller for den del gammel, men hva mener du med at den ikke er logisk?

Lenke til kommentar

 

Det er på ingen måte en moderne (eller logisk) religion, selv om de ikke har en gud. Tror du må lese deg opp på hva buddhister faktisk tror på.

Enig i at den ikke kan kalles moderne, eller for den del gammel, men hva mener du med at den ikke er logisk?

 

Hva jeg mener med at den ikke er logisk? Jeg mener den er ulogiske, på lik linje med alle andre religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det er på ingen måte en moderne (eller logisk) religion, selv om de ikke har en gud. Tror du må lese deg opp på hva buddhister faktisk tror på.

Enig i at den ikke kan kalles moderne, eller for den del gammel, men hva mener du med at den ikke er logisk?

 

Hva jeg mener med at den ikke er logisk? Jeg mener den er ulogiske, på lik linje med alle andre religioner.

 

 

Jeg forstår ordet "logisk", men hva konkret i filosofi og anbefalt praksis er det som ikke er logisk nok?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

Men mange vil jo også påstå at religion, er roten til veldig mange konflikter her i verden.
Det samme kan sies om ulike politiske synspunkter. Kanskje politikk og religion ikke er så ulikt?

Endret av Slettet+987123879
Lenke til kommentar

Men mange vil jo også påstå at religion, er roten til veldig mange konflikter her i verden.

Og det er noe forbannet tøv. Den primære og nesten eneste årsaken til konflikter her i verden er at man vil ha noe som andre har, altså kamp om ressurser, land eller politisk makt. Religion i denne sammenhengen er uheldigvis et verktøy i noen av konfliktene, men dette må også sees i sammenheng med at store deler av kloden er mer religiøse enn vi er her i landet. Om man forstår hva religion er og hva det innebærer, er man ikke overrasket over at krigere tar med seg religionen inn på slagmarken.

Lenke til kommentar

 

 

Det er bare muslimer som bryr seg om noen kritiserer religionene. Ingen buddhister, hinduer eller jøder bryr seg om det. Jeg har ikke sett ett tilfelle av det.

Buddhister tror ikke på gud. Det er en moderne religion uten gud.

http://www.buddhanet.net/ans73.htm

 

Ingen steder ble det påstått at buddhister tror på gud.

 

Buddhistene tror ikke på en eller flere personifiserte guder, men de er ikke ateister.

"Det guddommelige er tilværelsens grunnlag", mener buddhistene.

Og det er utenfor vår fatteevne.

Buddha's lære minner mye om budskapet til Jesus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion får 7 milliarder mennesker til å tikke i hverdagen. Siden 70.000 av dem er profesjonelle krigere (0,01 promille) og vår kultur er så opptatt av krig og krigere, så forbindes religion med krig. Det er en skyld ved forbindelse tankefeil av episke proporsjoner og omtrent som når folk i andre land forbinder nordmenn med massemordere på grunn av Anders Behring Breivik.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion får 7 milliarder mennesker til å tikke i hverdagen. Siden 70.000 av dem er profesjonelle krigere (0,01 promille) og vår kultur er så opptatt av krig og krigere, så forbindes religion med krig. Det er en skyld ved forbindelse tankefeil av episke proporsjoner og omtrent som når folk i andre land forbinder nordmenn med massemordere på grunn av Anders Behring Breivik.

Endret av тurbonєℓℓo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...