Gå til innhold

Regjeringens kondolering til Saudi-Arabia


Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7WVSGN

Jeg er dypt skuffet over regjeringens valg å reise til et land som ikke verdsetter menneskerettighetene, et land som halshugger de som er uenig med den islamske ideologien, og da ikke tillater kvinners rettighet til å kjøre bil.

Hvis dette kun er for oljeprisen, samt oljeeksporten så begynner jeg å tvile på regjeringens avgjørelser. Saudi-Arabia er i tillegg styremedlem av FN'S menneskerettighets kommisjon.

Det hadde vært bedre om regjeringen bare holdt seg hjemme en å reise til dette avskyelige landet.

 

Hva mener dere?

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sånn diplomati fungerer.

Man kommer lenger ved å holde kanalene åpen enn å kjøre boikott , bare se på Cuba og Amerikanerne , de kom ikke så veldig langt på de årene de holdt på og de har nå endret holdning.

 

Hvordan vil det da gå med et svært rikt land som har olje og som andre land behøver? Bedre med et vennskap der man kan prate om ting og kanskje over tid få til endringer enn at man stenger muligheten for dialog.

 

Men ja, jeg er faktisk enig i at Saudi Arabia er et grusomt land på mange punkter, men det har faktisk blitt bedre og endringer har skjedd over tid, det har til og med lyttet til klagene som ble sent ut i det siste angående bloggeren som skrev om islam.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

Jeg er dypt skuffet over regjeringens valg å reise

 

Ingen fra regjeringen er vel til stede?

 

Jo, utenriksministeren, Erna Solberg og selv kronprinsen tar seg en tur.

Lenke til kommentar

I og for seg enig i at man burde latt være å sende noen i det hele tatt (er snakk om kronprinsen i dette tilfellet). På den annen siden er hele den menneskelige sivilisasjon tuftet på dobbeltmoral, også den norske. Mens vi på den ene siden selvfølgelig er i mot diktaturer og undertrykkende regimer, så støtter vi alle opp om dem hver eneste dag og legitimerer dem med våres handlinger. Hvem har vel ikke et tidligere profilbilde på facebook fra et eller annet eksotisk diktatorstyre? Eller tar juleshoppingen i Dubai? Eller kjøper appelsiner fra okkuperte områder i Palestina eller handler elektronikk fra Kina? Eller klær laget av slavearbeidere?

 

Det er jævlig lett å kritisere, men jeg kjenner ikke et eneste menneske som handler deretter når det gjelder denne typen saker.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er dypt skuffet over regjeringens valg å reise

 

Ingen fra regjeringen er vel til stede?

 

Jo, utenriksministeren, Erna Solberg og selv kronprinsen tar seg en tur.

 

 

Eneste jeg finner er at Erna Solberg på vegne av regjeringen har sendt skriftlig kondolanse, men ikke at hun er til stede ved selve begravelsen?

 

Anyway, hun ville havnet "i godt selskap"

 

 

 

(NRK) Sveriges kong Carl Gustaf, Danmarks kronprins Frederik og Storbritannias prins Charles er blant de andre kongelige som i helgen besøker Saudi-Arabia.
Fra politikkens verden kommer blant andre Russlands statsminister Dmitrij Medvedev, Storbritannias statsminister David Cameron og Frankrikes president François Hollande.
USAs president Barack Obama og førstedame Michelle Obama ankommer landet tirsdag etter et forkortet besøk til India.
Jeg synes det er greit man deltar ved begravelse. Den ene dagen må det gå an å legge vekk politisk spetakkel og annet. Hvis ikke, hadde jo verden vært et eneste stort kaotisk Jerry Springer show (for de som husker hva det gikk ut på)
Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

 

 

Jeg er dypt skuffet over regjeringens valg å reise

 

Ingen fra regjeringen er vel til stede?

 

Jo, utenriksministeren, Erna Solberg og selv kronprinsen tar seg en tur.

 

 

Eneste jeg finner er at Erna Solberg på vegne av regjeringen har sendt skriftlig kondolanse, men ikke at hun er til stede ved selve begravelsen?

 

Anyway, hun ville havnet "i godt selskap"

 

 

 

(NRK) Sveriges kong Carl Gustaf, Danmarks kronprins Frederik og Storbritannias prins Charles er blant de andre kongelige som i helgen besøker Saudi-Arabia.
Fra politikkens verden kommer blant andre Russlands statsminister Dmitrij Medvedev, Storbritannias statsminister David Cameron og Frankrikes president François Hollande.
USAs president Barack Obama og førstedame Michelle Obama ankommer landet tirsdag etter et forkortet besøk til India.
Jeg synes det er greit man deltar ved begravelse. Den ene dagen må det gå an å legge vekk politisk spetakkel og annet. Hvis ikke, hadde jo verden vært et eneste stort kaotisk Jerry Springer show (for de som husker hva det gikk ut på)

 

Er nok sant at Erna skrev kondolanse brev, men uansett så mener jeg at de burde holdt seg hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg støtter på en måte Kronprinsen og de andre konge familiene rundt om i verden for å reise ned til kongens begravelse. I går døde ikke en styre måte, eller ikke valg. I går døde ett menneske, som de som kjente han best(kongefamiliene) må få lov til å dra til. Det er ikke noe politisk grunn bak kronprinsens reise. kan ikke si det samme om Erna. Jeg synes det er fint at kongefamiliene får blandet seg litt i politikken, de er våre representanter. De drar verden rundt på konglige visitter og på UN oppdrag. De har mye kunnskap å komme med utenriks.

Lenke til kommentar

For det første. Hva er vitsen med å snakke om kvinne undertrykkelse og menneskerettigheter?

Saudi Arabia er et islamsk land. Saudi Arabia følger Sharia som er islamsk lov. Hva er vitsen med å kritisere dem? Alle muslimer har lyst på islamsk lov. Helt meningsløs å kritisere islamsk lov i Saudi Arabia, som er et islamsk land.

 

Vent! La oss snakke om Norge.

Norge har innført Sharia [islamsk lov]

 

1. Omskjæring av gutter er den første Islamske loven Norge innfører i 2015.

https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2014-12-05-1512

 

Om flertallet av muslimer får det som de vil. Vil kanskje Erna Solberg innføre Sharia lån i Norge. Som er enda et islamsk lov.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article3359856.ece

 

Jeg forstår ikke hvorfor dere kritiserer Saudia Arabia? Det hjelper jo ikke å kritisere når 99% av befolkning i Saudia Arabia er muslimer. Norge innfører også islamske lover. Ingen som kritisere Norge for å innføre islamske lover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Nord-Korea hadde hatt olje og Kim Jung-un kalte seg konge ville de vel reist dit og.

 

Saudi-Arabia er et av verdens jæveligste land med et brutalitetsregime som hører hjemme i bunnen av listen over land det er godt å leve i.

Alle muslimer har lyst på islamsk lov. Helt meningsløs å kritisere islamsk lov i Saudi Arabia, som er et islamsk land.

Stopper deg der, for det du sier er feil. Er det nødvendig å lyve for å kritisere islam?

Jeg synes det er greit man deltar ved begravelse. Den ene dagen må det gå an å legge vekk politisk spetakkel og annet. Hvis ikke, hadde jo verden vært et eneste stort kaotisk Jerry Springer show (for de som husker hva det gikk ut på)

Så er det greit om regjeringen og kronprinsen deltar i Fritzels begreavelse? Han behandler kvinner mye bedre enn Saudi-Arabia. Men har er jo ikke konge da og har ikke olje. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvis Nord-Korea hadde hatt olje og Kim Jung-un kalte seg konge ville de vel reist dit og.

 

Saudi-Arabia er et av verdens jæveligste land med et brutalitetsregime som hører hjemme i bunnen av listen over land det er godt å leve i.

Alle muslimer har lyst på islamsk lov. Helt meningsløs å kritisere islamsk lov i Saudi Arabia, som er et islamsk land.

Stopper deg der, for det du sier er feil. Er det nødvendig å lyve for å kritisere islam?

 

Han snakker sant, alle muslimer (bortsett fra de som er liberale muslimer) ønsker seg Sharia lov i Norge.

Lenke til kommentar

Et land som halshugger de som er uenig med den islamske ideologien, og da ikke tillater kvinners rettighet til å kjøre bil.

 

Hva mener dere?

 

Det er fint kvinner ikke får lov til å kjøre bil, slik bør det bli verden over. Da vi halverer klima utslipp, og bompengene blir redusert. Det er ett kilma tiltak SA har ett, respekter det - kanskje Norge skal følge etter?

Lenke til kommentar

Hvis Nord-Korea hadde hatt olje og Kim Jung-un kalte seg konge ville de vel reist dit og.

 

Saudi-Arabia er et av verdens jæveligste land med et brutalitetsregime som hører hjemme i bunnen av listen over land det er godt å leve i.

Alle muslimer har lyst på islamsk lov. Helt meningsløs å kritisere islamsk lov i Saudi Arabia, som er et islamsk land.

Stopper deg der, for det du sier er feil. Er det nødvendig å lyve for å kritisere islam?

Jeg synes det er greit man deltar ved begravelse. Den ene dagen må det gå an å legge vekk politisk spetakkel og annet. Hvis ikke, hadde jo verden vært et eneste stort kaotisk Jerry Springer show (for de som husker hva det gikk ut på)

Så er det greit om regjeringen og kronprinsen deltar i Fritzels begreavelse? Han behandler kvinner mye bedre enn Saudi-Arabia. Men har er jo ikke konge da og har ikke olje.

 

 

Meningsløs å kritisere Islam. Fordi Islam er guds lov, å guds lov kan ikke forandres. Alt som står i Koranen er guds ord. Ser du hvor meningsløst det er å kritisere Islam nå? Uansett hvor mye dere kritiserer guds ord. Så kommer gud sine ord aldri til å forandre seg.

 

Paven er guds talsmann. Paven er veldig populær og har veldig mye politisk makt i dagens moderne samfunn 2015.

 

Gud sine ord er endelig. Ingen menneskelagde lover er bedre enn gud sine ord. I Frankrike nekter kvinner å ta av seg Hijab på skolen. Ja det er Hijab forbud på skolene i Frankrike, men muslimer følger gud sine ord. De nekter å følge menneskelagde regler. Dette tullet her foregår i Frankrike. Frankrike er verdens frieste land, men det forbedre ikke den islamske situasjonen og gud sine lover. Se på denne dokumentaren fra 2004.

 

 

Demokrati, menneskelagde lover, ytringsfrihet, liberalisme og sosialisme er menneskelagde lover. Muslimer følger kun guds ord. Ingen menneskelagde lover er mektigere enn gud.

Forstår du hvorfor det er så meningsløst å kritisere Islam nå?

Endret av Anti-eu
Lenke til kommentar

 

 

 

Meningsløs å kritisere Islam. Fordi Islam er guds lov, å guds lov kan ikke forandres. Alt som står i Koranen er guds ord. Ser du hvor meningsløst det er å kritisere Islam nå? Uansett hvor mye dere kritiserer guds ord. Så kommer gud sine ord aldri til å forandre seg.

 

Hvem er gud? Har du snakket med denne du kaller gud, sett denne fyren? Eller er det fantasier og vrangforestillinger som surrer rundt i ditt hode? Alle oppegående mennesker ser at religioner er skapt av mennesker, for å holde dem nede. Islam er en mannsdominert ideologi, skapt av svært syke menn for å holde kvinner nede. Derfor skal islam kritiserer og sammenlignes med nazisme. En barbarisk menneskefiendtlig ideologi.

Lenke til kommentar

Jeg er dypt skuffet over regjeringens valg å reise til et land som ikke verdsetter menneskerettighetene, et land som halshugger de som er uenig med den islamske ideologien, og da ikke tillater kvinners rettighet til å kjøre bil.

Hvis dette kun er for oljeprisen, samt oljeeksporten så begynner jeg å tvile på regjeringens avgjørelser. Saudi-Arabia er i tillegg styremedlem av FN'S menneskerettighets kommisjon.

Det hadde vært bedre om regjeringen bare holdt seg hjemme en å reise til dette avskyelige landet.

 

Hva mener dere?

Enkelte har skapt en ide om at man ved å ha kontakt forebygger overgrep. Politikere får seg en fin tur og de skal liksom ta opp menneskerettigheter osv. Vi har jo nå en gjeng som reiser til Iran, i kledd hijab. Anniken i AP har ingen problemer med og kle seg i kvinneundertrykkende plagg, kun for å tilfredsstille herrefolket. Snakk om å legge seg flat. Men hun skal ta det opp. Akkurat som det vil hjelpe. Det er skremmende og se menneskelig dumskap i fri utfoldelse, men faglig er det interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...