Gå til innhold

TEST: eVGA GeForce GTX 960


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor kjøpe dette når man kan få R9 280X til ca. samme pris, men med en god del bedre ytelse? Klart, lavere effektbruk på GTX 960, men ytelsen er ikke mye å hoppe i taket for. Sweetspoten for ytelse pr kr må vel fortsatt bli GTX 970. Evt. R9 290X om kan kan få den til en god pris (kjøpte min til 2500 på finn uåpnet).

Fordi, som du sier, effekten er mye lavere (og dessuten er driverene bedre)

 

AtW

Har selv et 290 kort og et 760 kort. Driveren krasjer ofte på sistnente.

 

 

da gjør du noe feil.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en 4K tv som monitor. Jeg spille overhodet ikke. Dette er det eneste kortet jeg har sett som har hatt HDMI 2.0. Er dette da kortet for meg?

 

På prisjakt sine nettsider ser det ut som det bare er GTX 9xx-kort som har HDMI 2.0, så sikkert ikke et dumt valg med GTX 960 (selv om det er ganske overkill hvis du ikke spiller). Det har også støtte for h265-dekoding, som sikkert kan være kjekt i fremtiden med tanke på 4K video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

https://prisguiden.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-960-218530

 

PALIT GeForce GTX 960 OC 2GB 2xDVI, HDMI, DisplayPort

 

1849 kr

 

Og folk griner over at det er for dyrt? Dette med svak krone. Det kan jo koste under 1500kr om krona var som i fjor høst

 

 

nordmenn klager for mye :p her på island er data utstyr dobbelt så dyrt enn i norge i forhold til lønn pga elendig krone.

Lenke til kommentar

Nu släpper flera partners 4GB versioner av detta kort om en månad, man tippar på 4-500 extra i utpris.

Har någon benchmarks mellan 2 och 4GB kort med trång minnebuss?

Vilka kort fanns/finns det som är lika bortsett från minnesmängd?

Til 400-500 kr ekstra blir det fort et nisjeprodukt, og GTX 970 gir allerede mer for pengene.

 

Jeg har tidligere sagt at 2 GB på 128-bits buss er litt lite, og at 3GB på 192-bits buss hadde vært perfekt for dette kortet. Men 4 GB på 128-bits buss vil være mindre nyttig, selv om noen kanskje trenger litt mer enn 2GB i noen situasjoner. Det er forøvrig et enkelt regnestykke, ved 60 FPS kan bussen maksimalt levere 1.87 GB per bilde. Riktig nok brukes ikke hele GPU-minnet for hvert skjermbilde, men jeg påpeker det for at folk skal få ting i perspektiv. Minnetrafikk for teksturer er nemlig svært konsentrert, så en romslig buss er viktig for at GPU-sykler ikke skal kastes bort på venting. Likevel blir konklusjonen at 4 GB har liten verdi på dette kortet, utenom andre formål enn spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...