Gå til innhold

DJ - needhelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller det med overlegent mest "Hands-on" feeling... "AtomixMP3"...

 

Programmet er intuitivt nok til å brukes i fylla, men likevel avansert nok til å kunne brukes i litt mere proff sammenheng. Du kan benytte 2 lydkort og koble hele herligheten til en ekstern mixer, og du har faktisk en "rigg" nesten like god som 2 stk. vinyl-spillere + mixer.

Pluss at du har tilgang på nesten ubegrensede mengder musikk via mp3.

 

Men husk! Det er ulovlig å laste ned musikk fra nettet. Og det er heller ikke lovlig å spille copyrighted musikk på offentlige tilstellninger uten å betale avgifter til Tono og RIAA. ;)

Lenke til kommentar

Det er slitsomt å mixe med en musepeker, så å beatmixe med PCn er ikke akkurat det beste alternativet. Likevel, har du to lydkort og en mixer er det fullt mulig, jeg har gjort dette live før. Har du ett lydkort kan du egentlig glemme å mixe noe særlig, men du kan hvertfall spille sanger etter hverandre uten opphold. Det eneste programmet jeg har brukt er BPM-Studio. Jeg likte det godt, men det koster penger.

Lenke til kommentar

du er ikke DJ om du ikke kan beatmixe/scratche. klarer du ikke å matche 2 låter, uten at jeg hører overgang, da er du ikke DJ.sorry-....

 

For å være DJ, så må du kunne beatmatche låter og mikse de bra sammen, uten å føkke opp hele overgangen :) (grovt sett på hele konseptet, siden det er så mye mer som skal til for å kunne kalle seg DJ)

 

Ellers www.djz.no for spørsmål om "hva betyr det å være en DJ" o.l spørsmål...Har hørt en 12år gammel gutt, som leker gangster og spiller av mp3er på SHOUTcasten , slenger masse "y0 y0 y0" mellom låter og kaller seg for en DJ.....(nei, det er ikke snakk om å matche stil engang :wow: ) Dj S***, et eller annet, begynte på "S" iaff.

 

So....u get the point. Liker du å snurre plater,digge musikken og ha det morro, anbefaller jeg deg å kjøpe 2x brukte Pioneer CDJs og en liten Behringer mikser. CD er en god del billigere enn vinyl tross alt. såå....bare begynn med det du :) Men glemm mp3...da blir du automatisk stemplet som "Plate-bytter-Dj"...

 

Lykke til, dude :!: :woot::grin::D

Lenke til kommentar

Nå satt jo troyel DJ inni slike som dette: " ".

I tillegg tar det litt tid og venne seg til ordentlig utstyr, og hvis det bare er en en gangs ting(?) ser jeg ikke helt poenget i å bruke for mye penger på utstyr, da holder det med noe nedlastet soft fra nettet.

 

Så er vel fjortisene fornøyde om de får høre topp 20...gjerne flere ganger etter hverandre.

 

Bruker ikke disse plassene å ha utstyret stående klart?

Spør om nøkkel og terp!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

[...]og du har faktisk en "rigg" nesten like god som 2 stk. vinyl-spillere + mixer.

aldri i verden om man har =) Men jeg er for så vidt enig om å starte med AtomixMP3. Intuitivt, enkelt å bruke og halvveis kraftig. Helt ok til PC-bruk.

 

Men likevel, det er laaaaaangt til to tolvtiere, en mikser og to cdjs.

 

b-snurreplater-fisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...