Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg ett hjemmekinoanlegg hvor jeg har kjøpt et Boston Acoustics surroundanlegg og en Onkyo TX-NR636 hjemmekinoreceiver. Men jeg fikk et problem da jeg skulle til å koble sammen disse to. Bananpluggene som jeg kjøpte på HIFI-klubben passer ikke til hjemmekinoreceiveren + jeg kan ikke låse ledningen inn i koblingen. Noen som har en ide på hvordan jeg kan fikse dette med evt. en mindre bananplugg og hvor jeg får tak i?

 

Må også si at dette er første gang jeg setter opp ett hjemmekinoanlegg. Takk på forhånd! :green:

 

Bananplugger: https://www.hifiklubben.no/kabler/bananplugger-og-spader/argon-5451/

Hjemmekinoreceiver: http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr636-98893.html

Surroundanlegg: http://www.bostonacoustics.com/US/Product/Pages/ProductDetail.aspx?CatId=HomeAudio(BostonAcoustics_US)&SubCatId=HomeTheaterSpeakers(BostonAcoustics_US)&Pid=SoundWareXS51(BostonAcoustics)

 

 

post-272223-0-38073500-1421870169_thumb.jpg

post-272223-0-62402900-1421870182_thumb.jpg

Endret av TheTaurex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bananpluggen passer garantert i utgangen, bare du gjør det riktig. Takke være EU, så er det satt plugg inn i disse, da de er redde for ett eller annet. Finn deg en skrue, (ha strømmen av som alltid når man kobler til). skru den kun med hånden så vidt inn i det lille hullet og dra gummi pluggen ut. Så er det bare å stikke inn bananpluggen.

 

Jeg har vært borti pluggen du har kjøpt, og vil i fremtiden anbefale deg å kjøpe i fra Clas eller Biltema, som har bedre plugger. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det for stor plass inne i pluggen, slik at skruene detter ut når du prøver å skru dem til.

 

slik fikser du det: Avmantle 3-4 ganger lengre enn det som trengs. Fold så kabelen over hverandre, slik at den blir 3-4 ganger så tykk. Da bør den fylle hele rommet, og man får skrudd til. Prøv deg frem på en før du tar resten. Det kan hende du må avmangle enda lenger, og presse kabelen litt sammen (komprimere), slik at skruen ikke presser seg igjennom og fortsatt detter ut. En hammer mot hard underlag fikser dette hvis du ikke har en type tang med flate ender (spiss tang eller lignende)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bananpluggen passer garantert i utgangen, bare du gjør det riktig. Takke være EU, så er det satt plugg inn i disse, da de er redde for ett eller annet. Finn deg en skrue, (ha strømmen av som alltid når man kobler til). skru den kun med hånden så vidt inn i det lille hullet og dra gummi pluggen ut. Så er det bare å stikke inn bananpluggen.

Jeg la inn bilder av hvordan utgangen ser ut i innlegget. Så meningen er at jeg skal bruke en skrue til å ta ut de svarte "knottene" inne i de røde og svarte utgangene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...