Gå til innhold

Dette skal være verdens minste 13-tommers laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3200*1800 piksler * 3 farger per piksel gir totalt 17,28 millioner subpiksler. Noen bærbare* med 3200*1800 piksler skjerm har vist bare 2/3 av dette antallet subpiksler (PenTile). Er det tilfellet for denne maskinen eller er det ekte 3-fargers piksler?

 

Dell har forresten en 15-tommer XPS med 3200*1800 piksler. (IGZO, 3 farger per piksel)

 

* Lenovo Yoga 2 Pro med 13,3" skjerm

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det som mangler på denne er vel at skjermen er i 16:10.

 

På touch-varianten så hadde det også vært smart med en 360 graders hengsel så den kunne blitt brukt i "tablet" mode. Praktisk hvis man f.eks vil lese A4 pdf-er, så kan man vri tableten 90 grader.

 

Ellers ser det veldig bra ut. Har aldri skjønt poenget med de brede margene rundt skjermen på laptopper. Kjæresten har en 2år gammel Samsung 14" som har smale nok marger til at den "passer" i et 13,3" chassis.

Lenke til kommentar

På høy tid at produsentene får ned kantstørrelsen, og lar skjermen være begrensningen på hvor stor maskinen skal være. ser ut til at nedre del av skjermen fremdeles har en del å gå på mtp dette. håper andre produsenter følger etter. en 17" på størrelse med dagens 15" hadde vert midt i blinken for meg :)

Lenke til kommentar

Skulle ønske de kunne lage 'verdens minste' 15", men XPS15 får ikke samme behandling kun høyere oppløsning.

 

Jeg er så utrolig enig! En 13-tommer har alltid vært kompakt nok for meg, så om de klarer å dytte inn mer skjermareal på denne flaten, gir det desidert mest mening! Det er også verdt å merke seg rammen nederst, som helt fint kunne bli brukt for å få på plass et 16:10 panel i stedet.
Lenke til kommentar

Virker som en kjempeflott maskin, om prislappen på modellen med Intel Core i5 eller i7, med 8GiB Ram og 256GB SSD og 3200x1800 oppløsning ikke blir for stiv så kan denne være aktuell fremfor en Lenovo ThinkPad X1 Carbon eller en Lenovo ThinkPad Yoga 14".

 

Men jeg stusser litt over følgende utsagn;

 

 

mens modellen med 4K-oppløsning starter på 13790.

 

 

Denne leveres da slettes ikke med 4K? På hvilken måte gir det noen mening å runde opp 3200-piksler i bredden til 4K? At UHD med sine 3840 piksler i bredden blir rundt opp til 4K kan jeg på sett og vis forstå, men her gir vel ikke 4K noen mening? 3K blir vel eventuelt mer korrekt, men i og med at disse *K benevnelsene blir såpass vage, hvorfor ikke bare si 1800p eller WQXGA+?

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...