Gå til innhold

Skjermkort blir for varmt


Q.Q

Anbefalte innlegg

Hei.

Broren min hadde ett
Sapphire Radeon R9 280 3GB som jeg fant at ble så varmt at det ble ødelagt og tenkte at det bare var noen galt med skjermkortet siden dette skjedde, men så satt vi inn ett gammelt nvidia gtx 560 1gb som han skulle bruke mens det andre sendes inn igjen. Å da fikk han bluescreen og skjermkortet ble veldig varmt. Han har nå nylig byttet ut hovedkort, prosessor, skjermkortet( som da var radeon r9) og kabinett. Han hadde ikke det problemet tidligere med sitt gamle kabinett og hovedkort når han da brukte gtx 560.

 

Kan det være at det er veldig dårlig lufting i kabinettet eller er det hovedkortet som forårsaker dette? Setter pris på alt slags hjelp.

Hovedkort: https://www.komplett.no/msi-z97-gaming-5-socket-1150/815060

Kabinett: https://www.komplett.no/corsair-graphite-780t-big-tower-sort/822042#!tab:info

Strømforsyning: Husker ikke helt hva merke heter, men det har logo av en gorilla. 500W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort skal tåle å bli SVÆRT varme før det blir problematisk. Har du prøvd å kjøre med kabinettsidene av, evt med en bordvifte mot maskinen for å se om det hjelper? Silver Power 500W er ikke akkurat en toppklasse-strømforsyning, men den bør kunne gjøre jobben i en PC med ett skjermkort...

 

List gjerne opp resten av maskinvaren som er i bruk.

Lenke til kommentar

Hovedkort: https://www.komplett...ket-1150/815060

Kabinett: https://www.komplett...22042#!tab:info

Strømforsyning: Husker ikke helt hva merke heter, men det har logo av en gorilla. 500W


Prosessor: Intel i7 4790k

RAM: Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB

Vifter: Det som allerede sto i kabinettet. 2 foran og 1 bak.
Det eneste som er forskjellen atm er ett nytt hovedkort, cpu, ram og kabinett. Strømforsyningen fungerte greit med gtx560 før han fikk disse nye delene.
Endret av danix
Lenke til kommentar

Skjermkort skal tåle å bli SVÆRT varme før det blir problematisk. Har du prøvd å kjøre med kabinettsidene av, evt med en bordvifte mot maskinen for å se om det hjelper? Silver Power 500W er ikke akkurat en toppklasse-strømforsyning, men den bør kunne gjøre jobben i en PC med ett skjermkort...

 

List gjerne opp resten av maskinvaren som er i bruk.

Har ikke prøvd dette, men det kan jeg gjøre. Takk.

Lenke til kommentar

Ops. Så på speedfan nå at cpu'en lå på 130 grader til vanlig bruk. Vet selvfølgelig at dette er alt for mye. Hva er det som kan forårsake dette? Det er en stock kjøler og den er koblet til helt riktig og ser ut som den går som den skal. Står på 800rpm. Lurer også på hvordan dette har kunnet ødelagt skjermkortet?

Skjermkortet lå på 40 grader.

Lenke til kommentar

Når CPUen er på 90-100 grader tyder dette på feilmontering.

Bruker du orginalkjøleren? Viss ja, sjekk om "klipsa" som du presser gjennom hulla i hovedkortet er ødelagt eller om de ikke er presset godt nok ned, må bruke litt makt av og til. Men Orginal kjøleren er bare å kaste i søpla. Husket å påføre kjølepasta ca 1 ukokt riskorn midt på CPUen? Husk at du ALLTID skal ta av gammel kjølepasta før du monterer CPU kjøleren på igjen!!!

Lenke til kommentar

Hei! Beklager trege svar, men er litt opptatt for tiden.

Det er stock- kjøleren og jeg har prøvd å ta den av og på igjen, også sjekket om knipsa er ødelagte, men alt ser ut til å funke helt fint på vifta. Bortsett fra at når bios sier at den går i 2000rpm så ser det klart og tydelig ut at den ikke går i denne hastigheten. Min far har nå tatt med pcn til en venn av han som skal se på den så får jeg bare se hvordan det går derfra. Noen som har en forklaring på hvordan det ene skjermkortet kan ha kutta helt ut pga at cpu er for varm? Takk for svarene!

Endret av danix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...