Gå til innhold

Dette er årets dataprodukter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt en ROG751 iløpet av jula og kan si meg helt enig med testen til TEK. Imponerende lavt støynivå, ikke mye bloatware ved oppstart men McAffee 'en som kom med blir nok ikke fornya. Tastaturet kan bli slitsomt i lengden for dem som er vant med kortreiste taster om man skal skrive lange avhandlinger. Tung. Men for en kruttpakke :-)

Lenke til kommentar

Lol. En 17" spill-laptop på hele 4.1 kg som årets bærbare PC? 4.1 kg er ikke bærbart, det er slepbart.

Jeg kunne aldri tenkte meg å brukt en laptop på mer enn rundt 1-2 kg, og noe større skjerm enn 13" (kanskje 15,4" også, men da uten nummerisk tastatur).

For å sitere Linus Torvalds:

I really hate big laptops. I can't understand people who lug around 15" (or 17"!) monsters. The right weight for a laptop is 1kg, no more.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

Lol. En 17" spill-laptop på hele 4.1 kg som årets bærbare PC? 4.1 kg er ikke bærbart, det er slepbart.

Jeg kunne aldri tenkte meg å brukt en laptop på mer enn rundt 1-2 kg, og noe større skjerm enn 13" (kanskje 15,4" også, men da uten nummerisk tastatur).

For å sitere Linus Torvalds:

I really hate big laptops. I can't understand people who lug around 15" (or 17"!) monsters. The right weight for a laptop is 1kg, no more.

Alt er relativt. For meg f.eks. som er 2 meter høy og dertil 'bulky', er ikke 4/5 kilo for mer enn lommerusk å regne.

Endret av h0ih0i
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lol. En 17" spill-laptop på hele 4.1 kg som årets bærbare PC? 4.1 kg er ikke bærbart, det er slepbart.

Jeg kunne aldri tenkte meg å brukt en laptop på mer enn rundt 1-2 kg, og noe større skjerm enn 13" (kanskje 15,4" også, men da uten nummerisk tastatur).

For å sitere Linus Torvalds:

 

I really hate big laptops. I can't understand people who lug around 15" (or 17"!) monsters. The right weight for a laptop is 1kg, no more.

Jeg drar med meg en G750 (dyreste) på skole hver dag, i tillegg til lader og nødvendige ting ellers, sikkert minst 3km. Kan bli slitsomt, men vil ikke påstå den ikke er bærbar. Hadde litt trøbbel med å finne en ryggsekk den passet i eneste...

Lenke til kommentar

Lol. En 17" spill-laptop på hele 4.1 kg som årets bærbare PC? 4.1 kg er ikke bærbart, det er slepbart.

Jeg kunne aldri tenkte meg å brukt en laptop på mer enn rundt 1-2 kg, og noe større skjerm enn 13" (kanskje 15,4" også, men da uten nummerisk tastatur).

 

Klarer du virkelig ikke å bære 4kg uten å måtte slepe den etter deg? En 5-6 åring klarer jo til og med å bære 4kg :p

Lenke til kommentar

 

Lol. En 17" spill-laptop på hele 4.1 kg som årets bærbare PC? 4.1 kg er ikke bærbart, det er slepbart.

Jeg kunne aldri tenkte meg å brukt en laptop på mer enn rundt 1-2 kg, og noe større skjerm enn 13" (kanskje 15,4" også, men da uten nummerisk tastatur).

 

Klarer du virkelig ikke å bære 4kg uten å måtte slepe den etter deg? En 5-6 åring klarer jo til og med å bære 4kg :p

 

 

Jupp, og om man f.eks skal vise Oculus demoer på farta så er det kjekt å ha maskinvare som ikke bare gir slideshow. Selvsagt kan man diskutere om den er verdt en Årets Bærbar utmerkelse men da må man komme med med annet enn "Det er ikke noe for meg så derfor er det dumt" argumenter selv om dem kommer fra Linus :-) Kanskje at man kunne spandert på seg to kategorier. En Årets Notebook utmerkelse som ville være mer passende til i havarhen's og mange andres definisjon av bærbar, mens en Årets Laptop er passende for denne siden Laptop for de fleste betydde desktop alternativ for ikke lenge siden. Er klar over at laptop og notebook er begreper som i seg selv er på vei ut, men klarte ikke komme på bedre ord i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...