Gå til innhold

Kjøp av nytt Hovedkort, prosessor og RAM


Anbefalte innlegg

LinuTechTips mente at 6-kjernene ikke var gode nok for gaming, og at viss du bare skulle spille holdt z97. Han sa orså at før det ville bli vanlig at spill ville dra nytte av six cores ville den være utdatert. Så det er opp til deg. Du kan velge den nå men du må klokke den før den blir bedre enn 4790k. Det ble gjort en test på dette forumet.

Mvh

 

Det er vel allerede spill som drar nytte av 6/8 alt nå. BF4 kom jo i 2013 og nyttegjør alle 8.

 

3-4 år frem i tid blir det nok enda flere, samtidig som det vil være en del spill som kun benytter en kjerne. Kommer litt an på hvilken spill man liker :)

 

Men til alt annet denne maskinen skal brukes til, er det jo kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da ble det i7 5820K, men planen er da og klokke den til 4.0 GHz, men har aldri gjort det før så vet ikke om dere har enkel guide eller gode linker, har foreløpig sett en del på nettet, og Linus hadde også laget en guide på det, men den bør kjøre fint å stabilt på 4? med en h100i push/pull med tanke på temperatuer osv

Lenke til kommentar

da ble det i7 5820K, men planen er da og klokke den til 4.0 GHz, men har aldri gjort det før så vet ikke om dere har enkel guide eller gode linker, har foreløpig sett en del på nettet, og Linus hadde også laget en guide på det, men den bør kjøre fint å stabilt på 4? med en h100i push/pull med tanke på temperatuer osv

Hadde min 5820K på en H110, min far har nå tatt over den kjøleren og han sitter på 4.5Ghz 1.250V, Da kjørte jeg 4.5Ghz 1.22V.

 

Når du får Pc`en så bare send meg PM så skal jeg hjelpe deg :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

da ble det i7 5820K, men planen er da og klokke den til 4.0 GHz, men har aldri gjort det før så vet ikke om dere har enkel guide eller gode linker, har foreløpig sett en del på nettet, og Linus hadde også laget en guide på det, men den bør kjøre fint å stabilt på 4? med en h100i push/pull med tanke på temperatuer osv

Et bør gå helt fint. Du trenger ikke og være kjempe heldig med chipsettet for og få 4ghz

Men anngpende h100i vil jeg bare anbefale deg pull, da blir det mye enklere og holde den ren. Medmindre du har støv filter da ;)

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...