Gå til innhold

Overklokking av laptop. Er det vits å prøve?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en et år gammel laptopp som jeg gjerne ønsker bedre ytelse av.

Er rimelig amatør på klokking, og har ikke prøvd på dette siden jeg kjøpte min stasjonære pc i 2008, som jeg mener hadde en Intel Core2Duo E8400 og Geforce 4870GT

 

 

Maskinvare:

Multicom Kunshan P170S

Intel Core i7-4700MQ --- 2.4GHz

GeForce GTX 780M 4GB --- 770mhz / 2520mhz

+ Intel HD 4600

16GB minne

180GB SSD + 1TB Hdd

 

Er dette noe håp for å overklokke?

Kunne vell tenke meg å klokke både cpu og gpu.

I bios finner jeg ingen plass for å justere cpu.

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

Eller skal jeg bare innse at dette er en laptop, som ikke burde tukles med?

 

 

Edit:Test av maskinen (pluss to andre): http://www.tu.no/t2/2014/02/15/tre-skikkelige-spillmonstre

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vifta sjelden går på 100% har det ikkke bydd på problemer hos meg, men det kan du stille selv om du vil.

 

Spillbærbare er konge, man kan få en helt ok gamingbærbar for 10-15 tusen. For 20k får man en spillbærbar som gir deg en rå spillopplevelse, så om du ikkr har penger til det anbefaler jeg lett stasjonær. Om du har råd er bærbare genialt, enklere å få med seg rundt,lett å stue vekk om du har lite lyst til å ha en stasjonær fremme...

Lenke til kommentar

Det er helt klart et kompromiss, og jeg er snart 30 og tjener godt. Så det stemmer nok, mer penger enn vett ja jo kanskje det.

 

Hadde en bigtower rigg til jeg var ca 25, etter det har jeg valgt high end bærbare.

 

At jeg, som pc master race forkjemper og frontlinjesoldat skulle bli stemt ut av mine egne pga plassmangel og personlige preferanser er trist.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å ta bærbar/stasjonær diskusjonen nå. Jeg flytter pc-en minimum en gang i uka. Det sier seg vell selv at det er urimelig å slenge en stasjonær rigg i bilen så ofte. Her hjemme bruker jeg den sammen med en større skjerm, høyttaleranlegget, spill-tastaturet mm.

I tillegg studerer jeg på kveldstid så må ha laptop der.

Løsninga er da en gamer laptop som er svindyr og yter det samme som en stasjonær til halve prisen.

 

Skjønner, etter kommentarene her, at overklokking av maskinen min ikke er vits :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...