Gå til innhold

grusomt dårlig opptaksevne


Anbefalte innlegg

Sitter akkurat å hører på Rod Stewart og julesangene hans, men opptaket er så fult av hakkete at det er en gru:-(

Chatta med kundeservice om problemet og fikk tipset om å gjennopprette til fabrikkinnstillinger, jeg så gjorde, men det hjalp ingenting dessverre.

Luksusproblemer egentlig.... men men. :p

Noen som har/har hatt samme irriterende problem, og hva gjorde dere i så fall for å rette det opp, hvis det er mulig da?

Hilsen TV-slave.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverandør er Canal Digital, det samme står på boksen, modem er thompsom. Hakkje peiling på om det er bakkenett eller sånn.

Har googlet litt, og skjønner nå at det er et vanlig problem som mange har, men som foreløpig ikke kan løses av en enkeltstående beboer i et borettslag (som meg)

Tror det er Canal digital sitt ansvar å løse det. (Har jo prøvd restarting og gjennoppretting).

Får nok ringe dem rett og slett. Det er nok det mest effektive.

Takk for hjelpa anyways :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Vel, de samme problemene er tilbake igjen. Det gikk fint i en mnd.

Ikkje så glad for det akkurat:-/

Men lurer på om det hjelper å oppgradere programkortet?

(ikke gjennopprette til fabrikkinnstillinger, det hjalp ikke forrige gang)

 

Tjue avbrytelser på program er littegranne irriterende. (mister jo noe av innholdet, ord blir borte)

Lenke til kommentar

Kva står det på dekoderen? Korleis ser den ut?

Canal Digital

 

DV3 homi

Dolby

digital plus

 

(det står sikkert noen nummer på baksiden, men det er vanskelig å dra den fram)

 

Det er nøyaktig samme type som jeg hadde før, den som ble bytta ut.

 

Takk

Lenke til kommentar

Hjelper nok ekstremt mye å nevne om du bruker CD Parabol eller Kabel. Og litt mer informasjon om hva slags dekoder dette er.

Hvilken farge er den? Hva står under dekoderen?

Å ja, sorry.

 

Under står det :ADB-5720CDX, hvis det sier noe.

 

Kabel. (borettslag)

 

Svart boks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har prøvd reset. Da det ikke hjalp, fikk jeg tilsendt en ny dekoder, samme type. Det gikk strålende fint i ca en mnd, så dukka det samme problemet opp igjen (trouble in paradice:-/).

Har hørt om noen som har fått ny dekoder tilsendt 5 ganger. samme leverandør. Virker nesten som et uløselig problem dette her.akk ja...

Lenke til kommentar

Vel, de samme problemene er tilbake igjen. Det gikk fint i en mnd.

Ikkje så glad for det akkurat:-/

Men lurer på om det hjelper å oppgradere programkortet?

(ikke gjennopprette til fabrikkinnstillinger, det hjalp ikke forrige gang)

 

Tjue avbrytelser på program er littegranne irriterende. (mister jo noe av innholdet, ord blir borte)

Har du spurt om det er tilsvarende problemer hos naboer? I såfall er problemet i kabelnettet i bygget/borettslaget.

 

Bruker du antennekabelen som fulgte med dekoderen? Gamle/lange/dårlige antennekabler kan lage problemer.

Hvis det er noen form for forgrening i antennekontakten, prøv å fjerne denne.

Sjekk at antenneledningen er skikkelig plugget inn i begge ender.

Lenke til kommentar

Mulig det er dårlig kontakt hos deg. Har du problemer med visse kanaler som hakker etc?

Nei, ikke noe hakking ved vanlig bruk. Det er kun opptakene som hakker.

Kontakten ble installert av kyndige folk for ca 3-4 år siden. (eller mente du annen form for kontakt)

Lenke til kommentar

 

Vel, de samme problemene er tilbake igjen. Det gikk fint i en mnd.

Ikkje så glad for det akkurat:-/

Men lurer på om det hjelper å oppgradere programkortet?

(ikke gjennopprette til fabrikkinnstillinger, det hjalp ikke forrige gang)

 

Tjue avbrytelser på program er littegranne irriterende. (mister jo noe av innholdet, ord blir borte)

Har du spurt om det er tilsvarende problemer hos naboer? I såfall er problemet i kabelnettet i bygget/borettslaget.

 

Bruker du antennekabelen som fulgte med dekoderen? Gamle/lange/dårlige antennekabler kan lage problemer.

Hvis det er noen form for forgrening i antennekontakten, prøv å fjerne denne.

Sjekk at antenneledningen er skikkelig plugget inn i begge ender.

 

Den ene naboen som jeg kjenner bruker ikke opptaksfunksjonen så mye. Men sier at fjernkontrollen av og til ikke virker, DVs det går en stund fra man trykker til skjermen reagerer. Hos meg også.

 

Antennekabelen ble innstallert av fagpersoner. Det virker som at den sitter godt. Ja, samme kabel som fulgte med.

 

Har hørt rykter om at andre i borettslaget har hatt problemer, (men er for sjenert til å gå og banke på dørene). Det ble oppfordra (i et rundskriv fra styret) til å gjennopprette til fabrikkinnstillinger, hvis ikke det hjalp, måtte man kontakte Canal Digital sjøl.

 

Jeg tror kanskje jeg bruker opptaksfunksjonen mye mere enn noen andre her (ca 180 husstander i borettslaget vårt). Kanskje jeg må se mindre på tv, hm...

 

Takk for svar alle sammen:-))

Lenke til kommentar

At problemet kun gjelder opptak er en viktig opplysning. Da ligger problemet i dekoderen. Hvis det fungerer bra en stund med ny dekoder så tipper jeg at problemet er fragmentert harddisk. Det hender det blir problemer på slike PVR-dekodere hvis det er masse opptak og sletting/overskriving. Mulig problemet forsvinner (midlertidig) hvis man formaterer harddisken og sletter alle opptak. Dette gjøres i Fabrikkinnstillinger- menyen og valget Slett alle opptak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...